Spelrum
Giraffen | 46 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 68 |
Mobilspel
Pågående | 20 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
hussar | 2010-01-15 16:18 | |
Egentligen är allt ett stort skämt =) för det mesta är det,, iaf när det gäller yttrandefrihet, speciellt med "moderatorerna"... | ||
Miss Yoco - Ej medlem längre | 2010-01-15 16:30 | |
"Annars får väl jag och Sylvia som gnäller mest praktisera som moderatorer en vecka eller två så kan vi ta diskussionen igen ;-)))) " DETDÄR var den hittills bästa och det mest konstruktiva förslaget jag sett i denna tråd - och sen kan ni ta med le-lou också på pryandet, tycker jag. Vore kul och få se er tre som värdar. (Odin, vad sägs om det?) Och detta sagt utan ironi eller annat jox (ska jag väl tillägga så att inga risk för missförstånd föreligger). ......................... ..... "Egentligen är allt ett stort skämt =) " Kan nog vara ett _väldigt_ bra förhållnigssätt många ggr. :) | ||
le-lou | 2010-01-15 16:43 | |
Miss yoco, nu bet du dig själv i foten lite tror jag. | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-15 16:46 | |
Jag kanske "gnäller" mycket, men det beror på att jag är engagerad och tror på förändring. Andra hanterar sina åsikter annorlunda. Jag vet vettiga människor som helt slutat skriva i det här forumet för att de tycker det ballat ur på den moraliska nivå vi pratade om. | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-15 16:47 | |
Miss Yoco, eftersom alla vet din inställning till undertecknad så borde du nog inte ha skrivit inlägget ovan. | ||
Miss Yoco - Ej medlem längre | 2010-01-15 17:02 | |
le-lou och SP, hur menar ni nu? | ||
odin - Administratör | 2010-01-15 17:11 | |
SP, du klagar på vår moraliska nivå? Du har ju hjälpt till att sänka nivån på denna sajt vid ett flertal tillfällen genom påhopp på oss spelvärdar. Vem är du då att prata om moralisk nivå? | ||
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-15 17:11 | |
Det är förhållandevis lite kritik om vilka ämnen som får diskuteras jämfört med kritiken om hur värdarna agerar och hur forumet sköts (Folk börjar intressera sig mer och mer för det senare ju längre tid de bor i forumet. Enda sättet att avancera är trots allt att bli värd. Jag uppfattar många av de som klagar som såna som gärna skulle vilja styra över andra, precis som många som håller vakt om ordningen drömmer om att bli värdar. Frågan om varför man inte får starta en tråd om sin favoritporr verkar sekundär). För yttrandefrihetsfrågan känns det viktigare att ha en tydlig policy ang vilka ämnen som inte får diskuteras och hur man inte får diskutera vissa känsliga ämnen. Mitt något fräcka förslag är att man förtydligar forumreglerna, för de som inte är så bra på att förstå. Samt motiverar varför vissa ämnen inte får diskuteras. | ||
odin - Administratör | 2010-01-15 17:12 | |
Dessa inlägg passar inte in i min moraliska nivå: "Ja, det enda sättet att hantera intelligentian är att ta kål på den. Så är det i alla diktaturer. " Och sen förväntar du dig att vi skall ta dina inlägg på allvar i denna diskussion? | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-15 17:14 | |
Ja, det gör jag. Jag hade all anledning att vara upprörd när jag skrev det där. Om du vill kan du få en fullständig redogörelse över varför i pm. | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-15 17:17 | |
Jag hade fått mitt konto raderat på ett godtyckligt vis, det är nummer ett, och man får anta att de berörda värdarna höll med om att det var fel eftersom man sen valde att återöppna mitt konto utan att jag bad om det. Eller så kan det helt enkelt ha berott på att man ansåg att summan av mina inlägg bidrar till något här, vad vet jag. | ||
odin - Administratör | 2010-01-15 17:22 | |
Låt mig ta några fler exempel från dig och din familj (vem som skrivit dessa i din familj vet jag inte då ni verkar använda varandras konton hit och dit) Maskulinist 2009-11-18 18:22 Candid, lär dig argumentera för din sak istället, så slipper du radera allt som inte passar dig. Du kanske kan gå en kurs i personlig utveckling eller nåt, så kan du samtidigt göra upp med hur det känns att växa upp med en dominant mor. Det är mitt tips. SylviaPlath 2009-11-18 16:42 Du får väl höra med La Famiglia. De har säkert en egen sådan tråd för glädjen de känner när de lyckats tysta en meningsmotståndare. Maskulinist 2009-11-18 18:19 Ja, se bara. Patetiska nollor. Förväntar du dig överhuvudtaget att jag skall ta något från dig eller din familj (vilka det nu är) på allvar? | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-15 17:23 | |
För övrigt, odin, vi för här en allmän diskussion som du plötsligt gör personlig genom att ifrågasätta min trovärdighet i den här diskussionen. Om det nu plötsligt är okej att diskutera enskilda medlemmars egenskaper, så vill jag nog påstå att jag mestadels höjer diskussionsnivån här. Sen har jag temperament och kan som alla andra gå över gränsen, men det är sällsynt. | ||
odin - Administratör | 2010-01-15 17:24 | |
Och kom inte och säg att det är din bror eller dylikt som skrivit det. Med tanke på hur mycket ni använder varandras konton så bryr jag mig faktiskt inte. Allt som du skriver här betyder inget för mig när jag ser vad ni håller på med i forumet. | ||
Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-15 17:24 | |
Om jag hade varit forumvärd hade jag tagit kontakt privat med de inblandade när det uppstått en fnurra på tråden. Jag vet att värdarna inte har någon som helst skyldighet att göra detta, men det skulle ge mycket goodwill i långa loppet och skulle nog lösa många problem medan de fortfarande var i sin linda. De flesta människor är ju resonabla när man diskuterar med dem i lugn och ro och på tu man hand. Det är inte alltid bäst att basunera ut allt till allmän beskådan. En medlare och diplomat efterlyses härmed. Katalias, kanske? | ||
odin - Administratör | 2010-01-15 17:25 | |
Från och med nu slutar jag faktiskt diskutera i denna tråd. Diktaturen går och gör något annat... Om du vill skapa legitimitet i tråden förslår jag att du först beter dig jusste i ett halvår och sen kommer och klagar på oss. | ||
le-lou | 2010-01-15 17:26 | |
Jag är den förste som kan säga att jag visst tycker att många värdar gör ett väldigt bra jobb. Inte heller vill jag själv bli värd, då jag varit det i flera år och vet mycket mycket väl vilket hästjobb de gör, jag har gjort mitt och jag är nöjd med det jag uträttade. Nu trivs jag som medlem, att spela och babbla i forum räcker gott. Jag har suttit där värdarna sitter och det är inte som en enkrona som man kan vända på, det är inte mycket här i livet som är svart eller vitt och inte heller är detta det. Redan på den tiden diskuterades detta ämne - och min gissning är att det fortfarande hålls löpande diskussioner om hur moderingen skall skötas, och jag är övertygad om att de allra flesta gör sitt bästa. Men. Moderingen av forumet har hårdnat den sista tiden dock, speciellt i Snack. Och det tycker jag är tråkigt. Även som "vanlig" medlem på betapet borde man få kunna tycka till, berömma och kritisera moderingen i öppna kanaler där alla kan delta utan hot (och bifall) om avstängning tex. Ja, det är Odin och Monk som utvecklat sidan, men det är ändå alla medlemmar som håller sidan levande. | ||
odin - Administratör | 2010-01-15 17:29 | |
Ett sista inlägg: SP, du började snacket om moralisk nivå och det gör mig förbannad när du själv inte håller någon speciell moralisk nivå och skyller på ditt temperament. | ||
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-15 17:38 | |
"Om det nu plötsligt är okej att diskutera enskilda medlemmars egenskaper, så vill jag nog påstå att jag mestadels höjer diskussionsnivån här." Kan du utveckla det? Intressant påstående. Man ser inte så mycket av dig i seriösa diskussioner, eller så har jag missat det. På vilket sätt anser du att du höjer nivån? Är det din person, ditt språk, förmåga att vara saklig eller någon annan bedrift? Du hamnar rätt ofta i dispyter som kan anses sänka diskussionsnivån, oavsett om man gillar dig eller ej. Själv har jag sänkt nivån i ett antal diskussioner. Jag undrar bara hur du kan vara så säker på att du mestadels höjer nivån. | ||
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-15 17:47 | |
Hade denna tråden faktiskt handlat om yttrandefrihet och inte bara "du sa-jag sa" så hade den kunnat vara riktigt intressant. Jag har ju också hamnat lite i kalveret här och kan också bli hyfsat kategorisk och vara borderline och över det. Men vad tusan, jag varken äger eller driver forumet, skulle någon forummedlem däremot öppna ett nytt forum och äga och driva det så tar jag tacksamt emot en inbjudan till en diskussion under högre tak. | ||