Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade52
Mobilspel
Pågående21 472

Forumkategorier

Användare Inlägg  
fyllskalle2006-04-20 09:36
Antal inlägg: 211

Man får heller inte glömma de homoerotiska inslagen i styrketräningen. Det är väl egentligen de som gör denna hobby så populär bland befolkningen.
Mvh Fyllskalle

Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-20 09:57
Antal inlägg: 921

Vi moderna, fördomsfria män tycker bara att det är trevligt att svettas och stöna tillsammans.

fyllskalle2006-04-20 11:35
Antal inlägg: 211

Q.E.D.

Mvh
Fyllskalle

Joe Pesci - Ej medlem längre2006-04-20 11:45
Antal inlägg: 23

Nej nej, en modern kille smakar gärna på förbjuden frukt. När man väl druckit årgångsvin så byter man sällan tillbaka till tetrapack.

Gunilla N - Ej medlem längre2006-04-22 16:22
Antal inlägg: 9562

Heja alla tjockisar!

Vilket skitsnack det egentligen är att man mår så dåligt av att vara överviktig... Jag har på tok för mycket övervikt men inte en enda sjukdag de senaste 20 arbetsaktiva åren - sug på den du! Det är mer än man kan säga om mina smala, promenerande, gympande mm arbetskamrater... c",

HappyU2006-04-22 16:45
Antal inlägg: 6836

Så länge man mår bra med sig själv spelar det väl ingen roll hur man ser ut? Visst finns det risker med att vara överviktig, men det finns risker med det mesta här i livet. Folk drabbas av sjukdom - oavsett storlek.

Pulser2006-04-22 17:00
Antal inlägg: 101

Bara för att ni är friska nu betyder inte att det är OK att vara överviktig, ni måste se framåt, att leva ett långt hälsosamt liv där man mår bra mer än just nu... se dig själv när du är 65 med diabetes, blir tvingad att äta särskild mat. Din lever kanske inte kan rensa din kropp längre, du får gul hud och spyr varje morgon, ditt hjärta orkar snart inte pumpa runt blodet i din feta kropp och snart måste du amputera bort dina ben. Ni kommer bara ångra att ni inte tog tag i problemet tidigare.

Pulser2006-04-22 17:03

-lever +njurar ^^

Gunilla N - Ej medlem längre2006-04-22 17:16

Oj oj, du ser verkligheten från en helt annan sida än jag, Pulser! Man kan bli överkörd å dö i kväll om det vill sig illa. Eller få cancer pga ren "otur". Vad är det som säger att jag pga min övervikt blir sjuk i framtiden? Man blir ju sjuk av ALLT om man läser ständigt presenterade forskningsrapporter. Nä, det är dags att folk slutar oroa sig för andras övervikt - ett genomskinligt försvar för att de inte "gillar" tjockisar. Försök inte inbilla mig att det är av ren omsorg!

AnnikaP - Ej medlem längre2006-04-22 18:10
Antal inlägg: 207

Ska man ignorera forskningsrapporter gällande narkotika, tobak och alkohol också ? Eftersom man kan bli påkörd ikväll och inget säger att man kommer att bli sjuk så är det bara att köra på....eller ??

Gunilla N - Ej medlem längre2006-04-22 18:35

Missuppfatta mig rätt =) Just därför att "allt" är farligt (men inte f-n blir någon så som feta påhoppade... Alkoholister är sjuka. Feta är dumma i huvudet - va!!!???) så kan jag inte se fetma som något så oerhört otillåtet.

Jibbarn - Ej medlem längre2006-04-22 18:46
Antal inlägg: 386

Håller med dig Gunilla, alkoholister blir ofta våldsamma och samma gäller väl narkomaner. Medan feta inte gör någon skada. Orättvis behandling kan jag hålla med om. Personligen vet jag inte riktigt vad den här diskussionen går ut på, kvinnan som skrev det första inlägget ville framhäva feta människor, och visst gör de, men varför fattar jag inte? Hon framhäver fetma som något ofarligt, medan i vissa fall är det väldigt farligt. Dock kan man va fet men ändå äta rätt, då är de ju inte så stor fara...

tack för mig.

Pulser2006-04-24 15:46

Gunilla: Visst finns det mycket man kan dö av, men om du läser skvallerpressen vilket du säkert gör, så måste du faktiskt ta hänsyn till olika risker. Om vi ska ta bensen som är aktuellt just nu så är det väldigt lite risk att få cancer av det, likaså av chips. Likaså är risken att dö i trafiken betydligt mindre än att du kommer dö av övervikt. Jag märker av dig liksom de andra överviktiga här att ni försöker blunda för det och att ni inte tar det på allvar, detta är ett stort problem för er. Jag har folk i min omgivning som inte är mer än 35 år gamla där kroppen redan tagit stryk, mitt tips är att ta kontakt med ett sjukhus för att kontrollera dina värden i kroppen.
som jag sagt innan har jag inget emot feta personer även om vissa andra har det, men snälla, om du har en del övervikt, blunda inte för det. det kommer straffa sig.

AnnikaP - Ej medlem längre2006-04-24 16:11

Pulser: Ännu sorgligare är det med alla barn som dragit på sig övervikt på grund av ansvarslösa föräldrar. De kommer antagligen att lida hela sitt liv om de inte lyckas göra något åt det. Då vill det iofs till att deras föräldrar vaknar upp och slutar tycka att det är ok med övervikt. Man får hoppas att de som skrivit här inne inte har barn...

bazios2006-05-05 23:31
Antal inlägg: 131

jag ville bara tala om för alla att jag fortfarande trivs att va fet..nja dum i huvet kan man va av en massa anledningar.hur man än ser ut faktiskt gjorde faktiskt ett iq test en gång var helt begåvad vissa saker mer än andra iofs=) kram på er

Gunilla N - Ej medlem längre2006-05-05 23:49

Heja bazios!

AnnikaP - fy vilken neslig människa du är, som hoppas att vi som försvarar oss runda inte har barn! Att jag är en tjockis kan väl för höge farao inte naturligt medföra att jag göder mina barn till att bli feta!??!!!

Mina barn är normalviktiga, sportiga och fantastiskt underbara! Det ska du ha klart för dig!

bazios2006-05-05 23:52
Antal inlägg: 131

vaddå inte har barn joho då den här fetknoppen har ett barn visserligen är hennes pappa smal som en sticka men iaf...Fast jag säger ju inte att det var graviditetens fel för jag var fet från början

AnnikaP - Ej medlem längre2006-05-06 17:07

Gunilla N: Du missförstår mig. Eftersom många som skrivit i den här tråden tycker det är ok att vara överviktig och inte ser det som ett särskilt stort problem borde det innebära att de inte tycker det gör något med överviktiga barn heller. Eller är det bara efter en viss ålder det är ok ??

Jag har själv kämpat med vikten i hela mitt vuxna liv på grund av föräldrar som inte lärt mig äta rätt så jag vet vad jag pratar om. Jag har släpat på upp till 30-40 kg för mycket...Jag kommer ALDRIG tycka det är ok med övervikt och jag har väldigt svårt att förstå att man kan trivas att gå runt med övervikt och då tänker jag enbart av hälsoskäl.

Gunilla N - Ej medlem längre2006-05-06 18:46

För att man är överviktig måste man inte må dåligt varken då eller senare! För att man är överviktig betyder inte det att man lär sina barn att äta fel!
Däremot tror jag att man lär sina barn vidsynthet, förståelse och tolerans!
För vem stör det att någon är överviktig? Jag är så less på folk som bara ska klaga på oss överviktiga. Skit i det! c", Enbart den som mår dåligt av sin egen övervikt har någon rätt att "klaga"! Och då får den klaga på sig själv - inte på andra!

Att det är ens egen ensak och ingen annans problem att man själv är överviktig, det tycker jag är självklart! Om det är så tabu - då ska vi alltså gnälla på/klaga på/hata... alla vuxna som röker, super, inte använder bilbälte, inte kvällsvandrar när de är ålagda, inte plockar upp hundskiten, kör för fort, svär, har skitiga kläder osv osv osv - de är ju också förebilder för sina barn! Ägnar du lika mycket tid åt det?

Nä, ge 17 i att klaga på de som är tjocka. Det är enbart deras business!

AnnikaP - Ej medlem längre2006-05-06 19:24

Jag klagar inte på människor som är tjocka. Jag har precis samma respekt för en människa oavsett vikt. Min poäng i den här diskussionen är att man inte bör tycka det är ok med övervikt då det faktiskt blivit ett av vårt samhälles största hälsoproblem. Jag har full förståelse för att det är svårt att gå ner i vikt precis som jag förstår att det är svårt att sluta röka. Däremot har jag svårt att förstå att man inte VILL gå ner i vikt...eller sluta röka.

Och om du inte tycker det är ett problem med övervikt och att det inte betyder att man mår dåligt förr eller senare....varför behöver du då lära dina barn äta rätt ?

Jag har äntligen lärt mig äta vettigt och motionera regelbundet vilket fått mig att gå ner i vikt utan att jag har gått på någon diet. Jag har också varit en sån som hade alla taggar utåt när folk diskuterade övervikt och jag försvarade mig själv på alla möjliga och omöjliga sätt....nu när jag känner vilken stor skillnad det är att leva livet lite lättare förstår jag att jag hade fel.

Jag vill inte på något sätt verka spydig eller otrevlig..tvärtom...kan jag hjälpa någon med tips och råd ställer jag mer än gärna upp.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?