Spelrum
Giraffen | 49 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 85 |
Mobilspel
Pågående | 20 224 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
E_Cantona | 2011-02-08 00:53 | |
![]() | Snoosy... Det är det nog ingen som argumenterar mot, utseendet bör inte påverka vänskapen men vad det har med ens politiska åsikt att göra är dock obegripligt... | |
le-lou | 2011-02-08 00:53 | |
![]() | men varför är alla emot dig för att vi diskuterar ditt ämne i din tråd med dig? Du vill ju inte diskutera. Varför skrev du inte detta bara i din dagbok i så fall ? | |
Gautama | 2011-02-08 00:53 | |
![]() | Varför snoosy? För att vi är vänster båda två? Jag delar inte alla åsikter med mina vänner heller, som är vänstern. | |
zlipzten - Ej medlem längre | 2011-02-08 00:53 | |
![]() | Skulle faktiskt ha svårt att umgås naturligt med sverigedemokrater. Känner en kristdemokrat också, som i ärlighetens namn ger mig kalla kårar. Dessutom har han extremt kristet utseende. | |
zlipzten - Ej medlem längre | 2011-02-08 00:54 | |
![]() | "Du vill ju inte diskutera. Varför skrev du inte detta bara i din dagbok i så fall ? " Ja, eller on the wall på facebook. | |
Snoosy | 2011-02-08 00:55 | |
![]() | gautama, kul att du tar det som ett exempel. ''den hemliga miljonären'' Jättebra initiativ. Men visst är det väl så att den som får väldigt mycket reklam själva i dom programmen? Dom måste visa upp sig i tv för att visa hur dom bryr sig om andra. Kan dom inte göra det utan tvkamerorna? Såg första programmet. Då visar dom runt hur persone i fråga har det hemma, då han äter en god middag med sina vänner. Hur han har det hemma hos sig. I nästa varv ska han hjälpa hemlösa. Ja. Vad ska man säga. Akta dig för eld och djupa vatten. | |
E_Cantona | 2011-02-08 00:55 | |
![]() | Men det är ju åsikterna där som inte klickar med dig zlipsten, hade de klickat hade inte det spelat nån roll hur kristen personen sett ut;) | |
Snoosy | 2011-02-08 00:57 | |
![]() | E_Cantona, det har inte med utseende att göra i det stora hela. Men det finns många mångmiljonärer i detta land som röstar på höger. Och dom är ofta ytliga. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-08 00:57 | |
![]() | Snoosy>> helt beside the point, men mår dom den hemlige miljonären sämre av att det görs på det här sättet? | |
Snoosy | 2011-02-08 00:57 | |
![]() | le-lou, alla har inte varit emot mig. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-08 00:57 | |
![]() | Jaha, så nu dra vi in ekonomi i det hela också? | |
Eiralicious | 2011-02-08 00:58 | |
![]() | Klart som fan att folk blir bedömda för utseendet oavsett om de är på anställningsintervju, på puben eller inom släkten. Har skrämmande exempel på mormödrar som inte velat gå ut med barnbarn för den varit överviktig, en tjej som tvingade sin karl gå några meter framför så ingen förknippade henne med den "pinsamt fult klädda människan", svärmödrar som ger GI bok i present med texten "Jag vill faktiskt ha barnbarn", mammor som tvingar tonårsdöttrar att banta med dietpulver, killar som inte vill presentera tjejen för familjen för hon inte uppnår förväntade kriterier utseendemässigt osv osv osv. Många här inne verkar tro de står över det mesta o även om detta ovan är chockerande exempel (men tyvärr sanna) så kan jag medge att till en viss grad kan utseendet ha en betydelse i vissa sammanhang. Jag går inte runt helt monoton o aldrig reagerar på att en tjejkompis rakade huvudet o såg ut som en pannkaka i bakskallen, jag kan reta mig på brist på insikt när en väninna klippte av sig sitt vackra hår för o få en "frisyr" o samtidigt går runt med en äppelformad överkropp iklädd 60-tals mönstrade lager på lager tunikor o spretar med pinnsmala leggins avslutat med gympaskor, allt i en salig regnbågefärgkaskad, o tror hon är redo för att gå på dop utan att bli kritiserad av folk som redan avskyr henne. Men det är inget jag skulle bryta vänskap för eller så, det jag menar är att jag reagerar, ibland retar mig på det men vadå, alla är vi väl mer eller mindre fula vissa dagar o vackra andra. Beror väl på dagsskick och betraktare :) | |
Snoosy | 2011-02-08 00:58 | |
![]() | null, nä men han tjänar nog en extra slant på att det visas i tv. Krassa sanningen | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-08 00:59 | |
![]() | Eira>> Det är inte det vi pratat om? | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-08 00:59 | |
![]() | >> null, nä men han tjänar nog en extra slant på att det visas i tv. Krassa sanningen Ja, men om ingen mår sämre av det men båda parter får ut något av det så är det väl inte automatiskt dåligt? | |
Snoosy | 2011-02-08 01:00 | |
![]() | haha, ja det blev ekonomi, eftersom gautama tog upp snacket om den hemliga miljonären. :) | |
E_Cantona | 2011-02-08 01:00 | |
![]() | Fasen, way past my bedtime...men måste ju se vart detta slutar:) | |
Snoosy | 2011-02-08 01:01 | |
![]() | null, du har en poäng. men för det så tycker inte jag om tillvägagångssättet | |
le-lou | 2011-02-08 01:01 | |
![]() | ja tvi för di rike. det finns ingen med pengar som har ett hjärta. samtliga föddes rika. rulla di i tjära och fjädrar för allt är bluff å båg. snacka om bitter kastrull, snoosy , du delar verkligen in människor i ett eget hierarkiskt system, jag tror att du har bekräftat det där lösa ryktet om att människor är rätt lika oavsett, vänsterfolk kan vara minst lika fördomsfulla som höger oftast blir beskyllda för.. Allt detta påminner mig om en släkting till mig som är helt paranoid och tror det värsta om alla som inte är i samma ålder som honom. Han hittar fel i alla rätt som finns. | |
Snoosy | 2011-02-08 01:01 | |
![]() | Det slutar nu, för min del iaf. hehe. natti ;) | |