Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 44 |
Mobilspel
Pågående | 20 501 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
en dum en | 2024-08-25 13:00 | |
Fy, vad helgen gick fort men även veckan som var gick fort. Varit barnvakt sedan igår åt vårt yngsta barnbarn på 1 1/2 år och det är så roligt att se utvecklingen. Hon är i sitt esse nu med att testa gränser, utforska och prata. Hon älskar vår katt och det är nog besvarat från katten med. Om några timmar så styr jag kosan mot "Ryggis" igen., med bilkörning i ca. 5 timmar. | ||
Blasse | 2024-08-28 17:19 | |
Tycker alla dagar går fort nu för tiden så snart är jag pensionär | ||
en dum en | 2024-09-09 14:44 | |
Första dagen på jobbet efter sju veckors frånvaro. Blir bra att komma in i rutiner igen med lite bagage i ryggsäcken efter mina 4 veckor på "ryggis". Envishet och tålamod är mitt motto just nu. | ||
Bitte - Administratör | 2024-09-10 10:22 | |
Njuter av mina långa mornar , kaffe , betapet och småplock innan dagen startar med att göra ..... Det som eventuellt finns på planen, annars ingenting Bitte | ||
Minibitt | 2024-09-11 15:47 | |
Idag har vi höststädat vår fina PRO-stuga, inför hösten. Den är i två plan, röd med vita knutar. Utanför är fina grönomtåden och en damm, med fisk i. Stugan innehåller 5 rum och ett härligt gammalt kök. Det mesta är fura. Vi har ett härligt rum, som rymmer ca. 40 personer. Där har vi våra fester. Ett stort härlig kök. Vi har också en övervåning med utställning från en berömd brottarförening. Ett rum för loppis och ett rum för dart. Luftvörmepum och braskamin värmer oss kallare dagar. För stunden stående en friluftsdags med tipspromenad, grilla mm. Sopplunch med hemlagad köttsoppa mm. Festkväll med hemgjort trattkantarell soppa. Pubkväll ned pyttipanna och trevlig underhållning, Halloween kväll, med pumpasoppa mm. Så,roligt att vara med här Eftersom jag är Webbredaktör har jag fullständig insyn och har lärt/ lär mig mycket, får gåpå,kurser föreläsningar mm. Det är så roligt och så undebara människor där. ❤️ | ||
Lackia | 2024-09-11 17:16 | |
En 70årig kvinna kan inte föda barn.. Det har "naturen" sett till. Varför det är så inser man när man har varit barnvakt till en trotsig tvååring!!!!!! Trots 40+ år inom förskolan blir man helt slut efter 2 dagar med mjölk uthälld på golvet, kladdande med maten, spottande & skrikande & bankande med skeden i matbordet, NEJ VILL INTE, lekande med dörrar trots tillsägelse ( jag har sett många klämdag små fingrar i förskolan).. PUH!!!! Men hon är mitt barnbarn och jag ÄLSKAR henne trots att både jag och hennes storasyster tycker att hon är jobbig ibland!! | ||
en dum en | 2024-09-13 07:20 | |
Igenkännadefaktor på den Lackia;) | ||
Minibitt | 2024-09-14 16:16 | |
Idag har vi haft riktigt fint väder. Jag tog en promenad med vovven ( Tiffany) i eftermiddag vi gick mellan 5 och 6 km. Det var så underbart. Snart stundar den hemska vinter. Lika bra att njuta så länge det går. | ||
Blasse | 2024-09-28 08:30 | |
Godmorgon på er | ||
Lill-IT | 2024-09-28 08:46 | |
God morgon Blasse och alla ni andra! :) Så skönt med helg.. Och ena sonen är hemma på besök. Så mysigt. Sommaren försvann fort när den väl försvann. Det är riktig höst här nu. Trädens löv skiftar i rött, gult och orange och det är så vackert att det stockar sig i bröstet. | ||
Blasse | 2024-09-28 19:01 | |
Hejsan Lill-IT Jo sommaren försvann och rådjuren har börjat leta sig in i trädgårdarna på grannens går det tre st nu | ||
Minibitt | 2024-09-29 07:27 | |
Idag och imorgon ska det bli sol och uppehåll. Jag måste oja in resten av trallen till altanen. Det som nu ska oljas ligger under tak, som tur är. Varje dag med regn och blåst får jag in jättemycket löv och frön från den stora björkdungen utanför, så också på min balkong. Men nu ska jag höstsstäda allt, putsa fönster mm. Balkongen har jag använt hela sommaren, men min stora fina altan bara några få gånger. Det är alltid så mycket skräp som blåst in där. | ||
Blasse | 2024-09-29 16:45 | |
Det har jag tänkt göra nästa helg | ||
Minibitt | 2024-10-04 09:45 | |
Nu är altanen i stort sett klar. Bara trappan ut dit kvar. Imorgon ska jag måla in mig. Sedan får allt vila till nästa blåsväder. Den blev fint brunfärgad. Tidigare hade den säkert 20 olika nyanser. Förra sommaren hade jag ” byggarbetsplats” på altanen i fem månader. Kunde inte använda den på hela sommaren. Hantverkare satte upp en anordning så att de kunde måla vårt radhus. 6 lägenheter. De sprang fram och tillbaka på en lerig stig hela sommaren. Nu har jag fått bort skiten, efter dem. Rengöring och målning har kostat mig 5000 kr plus massor med arbetstid. Jag förstår att man måste ta sig upp och ner men inte att man inte städar efter sig. | ||
Lill-IT | 2024-10-05 20:58 | |
Har skördat mina kryddväxter idag. Det börjar bli kallt ute och persiljan gillar inte det. Måste bereda plats inne för min eukalyptusbuske.. Den gillar inte kyla heller | ||
Blasse | 2024-10-06 16:53 | |
Var på kungsmässan i Kungsbacka och vi fick utrymma på grund av skottlossning | ||
Blasse | 2024-10-06 16:53 | |
Det var lite hemskt | ||
Lill-IT | 2024-10-06 17:55 | |
Det var ju jättehemskt! Läste om det nu när jag kom hem. Jag har helt tappat lusten att vara i stora affärer, på konserter eller i folksamlingar de sista åren. Har aldrig varit speciellt förtjust i det i och för sig, men nu undviker jag det aktivt. Galningar överallt. | ||
Blasse | 2024-10-06 19:00 | |
Det gör du rätt i efteråt blir det en massa tankar i huvudet vi hade ju gått förbi där det hände ca 20 minuter och satt och fikade när en massa folk springer förbi och sedan kommer ett larm och ett meddelande om att utrymma | ||
Clips | 2024-10-06 19:25 | |
Jag var i Kungsbacka idag och hälsade på, hade tänkt besöka Kungsmässa men fina vädret gjorde vi satt ute och fikade istället. Vilken tur vi slapp uppleva skiten !! Riktigt obehagligt känns inte som Sverige längre. | ||