Spelrum
Giraffen | 48 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 75 |
Mobilspel
Pågående | 20 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Mouche - Administratör | 2010-01-15 18:07 | |
Men jisses vilket liv det varit här då medan jag käkat min ostburgare! Betapet har, och kommer att fortsätta ha, en hög gräns för uppförande i Forumet och på sajten i övrigt. (Yttrandefrihet innebär f.ö. inte att man tillåts häva ur sig saker hejdvilt om andra.) Otaliga timmar har lagts och läggs fortfarande ner på att få sajten ännu mer trevlig för er spelare och forumister och att då börja klaga på vår moraliska nivå är ett slag under bältet. Med andra ord så är det orättvist utöver hövan! Min tanke är som så här: I Seriöst där är det meningen att det ska debatteras i just Seriös anda. Så lite tjafs som möjligt ska alltså finnas i de trådar som skapas där. I Snack kan man sätta in mer vardagliga saker. Som t.ex. frågor om saker man kanske vill hitta en lösning på, recept, barnpassning, håruppläggningar och andra sådana saker. I Snack finns också lite mer lössläppt "chat-aktiga" trådar där åtminstone jag personligen inte bryr mig om att hoppa in och "störa" mer än nödvändigt. Klagomål på moderering eller annat kan alla skicka direkt till mig eller till annan värd. Ja detta var några av mina tankar på saken. Lite hastigt och lustigt skrivet och jag ber om ursäkt i förväg om det smugit sig in diverse fel här och där. Mouche | ||
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-15 18:31 | |
Hyfsat korrekt eller som vi brukar säga "mouché"! | ||
Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-15 18:39 | |
Frågan är om vi kan ha en värd som livnär sig på ostburgare. Det om något är ju moraliskt förkastligt. Stackars kossa... ;-) | ||
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-15 18:44 | |
Robban, tror du alltså att det är Ko i????? | ||
Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-15 18:45 | |
I osten, ja. :-)) | ||
Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-15 18:48 | |
Det fattar du väl, ditt nöt. :-D | ||
trollflöjt - Ej medlem längre | 2010-01-15 18:48 | |
Att börja blanda in syskon i en diskussion är nästan lika lågt som 'din mamma', och regelskaparen har åter visat sig oförmögen att följa reglerna om diskussion av andra medlemmar. Jag har dock för länge sedan gett upp hoppet om såna som honom. | ||
apbur | 2010-01-15 19:19 | |
Det är orimligt att ens försöka få hundratals människor att följa regler när det diskuteras ämnen som engagerar folk. Det är också orimligt att tro att folk ska ha en korrekt ton till varandra när vissa spenderar tid här dagligen och lär känna forum-karaktärerna. Lika orimligt är det att tro att ett trevligt, behagligt forum skulle bli långlivat. Visst kan man säga att det vore bäst att alla tyckte det var förfärligt med personliga påhopp. Jag undrar bara om man är beredd att förlora i populäritet för den sakens skull. Skulle inte tro det. | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-15 21:35 | |
Larvbrud, för att jag: 1) är intellektuellt självständig 3) skriver bra 5) har engagemang | ||
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-15 21:43 | |
2) är inkonsekvent 4) missar iblnd :-) | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-15 21:43 | |
Ha ha! :) | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-15 21:45 | |
Ok, att skriva inlägg efter tung krogmiddag med tillhörande alkohol är sådär klokt... | ||
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-15 21:48 | |
nej då- gött med inkonsekvens... Min far har lärt mig en sak... "LÄR ALDRIG BARN KONSEKVENS", det finns inte... | ||
ådärkomdenja | 2010-01-15 22:10 | |
*letar efter citatsfunktion, men det verkar inte finnas* Jag är inte ett dugg passiv, jag tycker bara att om man väljer att regga sig på en sida som har ett forum, så får man ju ta att forumet har vissa regler och att det modereras. Reglerna är ju till för att ha ett schysst klimat, och jag ser inte vad OT-poster har med yttrandefrihet att göra. Att OT raderas är en självklarhet. | ||
devilseye | 2010-01-16 09:56 | |
Wow. Var ni på fyllan allihop efter att jag gick hem eller? Nu urartade tyvärr denna tråd som åtminstone jag tyckte höll en förhållandevis hög nivå. | ||
pion ekrot | 2010-01-16 10:19 | |
ådärkomdenja: Problemet är inte regler finns - utan att de regler som finns efterlevs med inkonsekvens, godtycklighet och otydlighet. OT är inte detsamma som sidospår. | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-16 13:44 | |
Noterar att två personer som uttryckt sig kritiskt inte är medlem längre. Frågar jag varför får jag förmodligen svaret: Vi kan inte diskutera enskild medlem. Lustigt sammanträffande hursomhelst. | ||
Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-16 13:45 | |
Men det förstår tom jag varför dom inte är sylvia. | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-16 13:47 | |
Skicka pm då. Har inte hängt med här. Var på krogen. ;) | ||
Frälsaren - Ej medlem längre | 2010-01-16 13:48 | |
Min bild på Robert deNiros rygg från Cape Fear togs bort. Jag fick ingen motivering. Nu är jag lite ledsen. Här försöker man komma med förtäckta hot och samtidigt hålla sig till ämnet, men man blir utsjasad som en byracka. | ||