Spelrum
Giraffen | 37 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 29 |
Inloggade | 66 |
Mobilspel
Pågående | 20 742 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Bitte - Administratör | 2009-10-31 09:40 | |
Tack ,, tror det finns lite mera dikter av mig på forumet Bitte | ||
Plåtnicklas | 2009-10-31 15:37 | |
min hjärna är varm och mitt hjärta slår snabbare hårt i bröstet, jag måste se dig genom rutan kan jag leva som en bunden hund vid konsum som bara ser kan inte uppleva ta mig härifrån, det regnar blod | ||
Plåtnicklas | 2009-10-31 15:40 | |
golden: bra skit!!! | ||
Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-31 15:41 | |
Trodde det fanns löften trodde på oss två vet att det var lögnen vet de fick mig gå jag förbannar leken jag skyddar mig nu jag föraktar sveken jag vill inte vara du… | ||
Bitte - Administratör | 2009-10-31 15:50 | |
Tusen änglar smeker min kind vaggar mig sakta till ro. Mina tankar når dig genom rymden delar min dröm med dig. Änglar finns för mig och dig de finns för oss vänner mellan. De följer varje steg vi tar, ser till att vi har bra. Fast att ha det bra innebär ju inte att livet alltid är enkelt. För vem sa att frånvaro av jobbiga saker är lycka. Lägger mig ner Tusen änglar smeker min kind vaggar mig sakta till ro. Bitte | ||
vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-10-31 15:59 | |
En känsla rör vid mitt inre Tankar Rätar på ryggen Blir stark Modet kan fly Förstå | ||
Plåtnicklas | 2009-10-31 16:44 | |
I only kiss married girls Walking in the rain away from you, away from it all twenty boyfriends later, you were the last 'cause you only want what you can't get and never treat me the way I deserve I met a boy, he was nice to me and then you came wandering back I met a boy, he was all I needed (to get away from you) and then you stumbled through the door again, I'm here again no where to hide, from feelings (inside) again, I'm here again from now on, I only kiss married girls | ||
delta9 | 2009-10-31 17:11 | |
En fjäder fann sin väg och valde att vila på vandrarens hatt. och användes flitigt tillsammans med bläck på ett papper sargat av många tårar uttorkat av vinden från allt för många sjukt svåra vårar. Med otrolig slagkraft och med mycket vassa former greppar fågelns själ dig och slungar dig på en resa till Destination Dit, där du aldrig någonsin befinner dig. (deppdikt om att söka ett mål som inte finns. live) | ||
delta9 | 2009-10-31 18:51 | |
smärtan stegrar med varje andetag medan tiden leker med alla mina sår så jag väcker dig för handen genom ditt hår kysser dig kärleksfullt och du gör natten till dag du gör mig alla annat än svag | ||
goldieh - Ej medlem längre | 2009-11-04 11:34 | |
Skriv om kärleken jävla idiot. Skriv om plågan. Skriv om att dö och föraktet mot människor. Skriv om deras ansikten, deras fikapauser och deras töntiga samtalsämnen. Skriv mest av allt om döden. Hur döden sitter på din axel och drar i dina tårar Jo du, oavsiktligt. Kommer de med drömmar, kan vi bara skratta åt dem. Friheten finns bara där mitt i mellan, i fågelns öga. | ||
Lill-IT | 2009-11-04 11:43 | |
Japp, nu blir det förlaget nästa:-) | ||
_Candid - Ej medlem längre | 2009-11-04 14:18 | |
En av mina dikter som inte är helt ny, men att läsa den igen fick mig att minnas, så jag ger den ett försök: --- Att fånga en tanke från bropelaren Den mittersta tinnen Då jag ser dig och känner det sköraste hölje av lättnad som ett andetag imma som läppar mot frostat glas ett nästan oskönjbart avtryck av dig som blir kvar och jag vet inte förrän jag landat att jag faller Det står en flicka och väger fram och åter på bropelaren trippar danssteg stegar farligt nära och möter dina ögon vid brofästet Att finna sig i en annan människa I handen en av havet slipad sten Mjukt och hårt i samma form Och inte veta vilken av formerna som gör sig tydlig När hårda ögon Mjuka läpprörelser Uttalar samma ord i en och samma mening Att finna handen man fattat i sin Och finna en drömvarelse Att fånga en smak av skarpt bittert och mjukt sött Och inte veta vilken av smakerna som dominerar Och vad den har för namn Drömvarelse! Du som skulle vara svaret på allt Är du allt jag drömt eller bara det där flyktiga som inte ens tar form i drömmen Jag skriker ditt namn över alla dessa söndrade delar Drömvarelse! Det ligger spillror av mig och av ännu ej förtärda förhoppningar under dina armar av sten Jag textar dig om och om igen på varje liten bit verklighet som jag kommer över Det står en flicka ytterst på bropelaren Och väger fram och åter Ännu har hon inte låtit sig falla och du vet när hon är osynlig för alla andras ögon att hon är ditt innersta det renaste och det mest söndertrasade Jag vet inte varför hon ler Jag vet inte varför hon springer rakt in i folkmassans armar hon springer så skrämmande fort på broräcket Drömvarelse! Jag har skrivit ditt namn på varje utriven skrivbokssida Jag har karvat ditt namn på den nötta tapeten på samtliga av mina väggar och det finns inga sargande händer som kan nå dem nu de sitter där de sitter Drömvarelse! Och när var det sagt att vi skulle sluta springa? och du tror att du skapar någonting nytt fastän du alltid målar på samma tavla och du tror att du skriver i en ny riktning fastän du alltid textar samma epos samma ord och samma bilder men ändå alltid i en ny och lite mer skrämmande tappning för vad om hon snubblar just då hon bestämt sig för att aldrig mera falla? | ||
mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-11-04 15:22 | |
Dotra mi och Hanna! <3 | ||
falafelibröd | 2009-11-04 17:34 | |
Jag skrev mycket när jag var tonåring och man mår som man mår. Här är en oseriös och en seriös som jag gjorde då: Parkens tankar De kommer och går Aldrig jag någon vila får Mina träd är trötta Mina bänkar stötta Gräset det är visset Av det eviga hundkisset Alla vandrar över min mark Jag vill inte längre vara park Stjärnfall När jag var liten Tänkte jag att varje stjärna var någon jag höll av du sa att jag hade en egen stjärna den föll när du släckte din | ||
ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-03 20:03 | |
till min lillasyster smultronsöt och babytrygg så som du var nmenad att bli är du i mina fantasier uppväxt att bli något merän smutsiga tapeter mindre utbytbar än så mindre överhuvudtaget ingen tåtrampande uppvisning i patetik mer avskalad och neutral med säkerhetens strålglans omkring dig den som givits dig lekfull men inte lekt med utan hud under naglarna sjungandes på ett självklart vis omfamnandes världen som älskar dig den också | ||
bittekrstd | 2010-09-03 20:43 | |
Enkel,kort och känslosam: Om jag vore en svala i det blå, med vingar lätta som vinden.... Jag genast skulle flyga tll dig då, och lägga näbben mot kinden.... Där skulle jag sitta dagen lång, och sjunga min vackraste sång. Och när du somnar in, skall jag troget vakta vid din mjuka kind. | ||
adamis - Ej medlem längre | 2010-09-03 21:55 | |
somliga går i träskor...säg vad beror det på? somliga går mockasiner...säg vad beror det på? somliga går i pumps...säg vad beror det på? somliga går i lågskor..säg vad beror det på? somliga går i stövletter...säg vad beror det på? somliga går i lånade skor..säg vad beror det på? somliga går i moonboots..säg vad beror DET på? poesin heter Moonboots. | ||
bj-olle | 2010-09-04 11:57 | |
jag vakte och vakte i halvannan timma tills jag slutligt stod upprätt i morgonens dimma det var liksom dagg och dis fast det var ganska ljummet och märkligt nog mitt i vardagsrummet | ||
hussar | 2010-09-04 11:58 | |
Jag kom, jag drack, jag fick åka hem med polisen... | ||
bj-olle | 2010-09-04 12:04 | |
...jag var ensam och kall och helt under isen... | ||