Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade7
Mobilspel
Pågående20 101

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pinhead - Ej medlem längre2005-09-24 09:22
Antal inlägg: 27

Hur inrutad/flexibel...
..är du när det kommer till matinköp ?

Jag gör samma alltid samma invanda tripp och plockar samma varor. Jag funderar på att skita i allt och bli nästa huvudperson i den svenska versionen av "du blir vad du äter". Är ni också lika tråkiga ?

HappyU2005-09-24 09:35
Antal inlägg: 6836

Jag och sambon är väldigt flexibla. Vi ska bara ha "lite grann" och det slutar alltid med att vi går och konkar på varsin knökfull korg och samma sak varje gång - hur blev det så här?!

odin - Administratör2005-09-24 09:51
Antal inlägg: 7442

jag är VÄLDIGT inrutad när det gäller matköp, provat nästan aldrig på något nytt, vilket är skittrist. försöker tänka aktivt på det dock :)

du har alltså helt rätt, tror de flesta är så

annica2005-09-24 10:17
Antal inlägg: 220

Försöker variera mig men ibland har man inte en susning vad man ska hittapå till middagsmaten.

Blue Ztar2005-09-24 15:07
Antal inlägg: 1065

Jo det brukar ju blir samma varor. Fördelen är att man vet var i affären grejerna finns =)

Pinhead - Ej medlem längre2005-09-24 15:09
Antal inlägg: 27

japp, salvan mot mina penisutslag är till vänster om chipsen.

Blue Ztar2005-09-24 16:10
Antal inlägg: 1065

*skratt*

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2005-09-24 16:29
Antal inlägg: 2977

alltid samma runda i matvaruaffären

Bim19642005-09-24 17:08
Antal inlägg: 1854

Samma här nästan alltid samma inköp, fast man kan variera potatis väldigt mycket som tur är *S*.
Och vad är det för fel på vanlig husmanskost? *undrar*

myran_64 - Ej medlem längre2006-02-21 12:31
Antal inlägg: 3157

vi har svårt att variera oss så mycket för:
en inte äter korv eller köttbullar, ej heller potatis i någon form och inga grönsaker, varken kokta eller råa
en till äter inte grönskaker, varken kokta eller råa, frukt, fisk, kycklingen och inga såser
en äter inte lök, köttfärssås, stroganoff eller gratänger
en är allergisk mot allt vad ägg heter....
Ingen gillar paj eller sallader!!!
Själv äter jag allt och vill prova nya saker men resten säger NEJ...Här ska det inte in några nya rätter alls...
jag försökte introducera fullkornsris och det vart en livad historia.. Fast det var det i början när all pasta byttes ut mot fullkornspasta oxå, men nu går det bra =). Nu har jag börjat köpa fullkornsbröd och det rynkas brymt på näsan i alla led, men nu ger jag mig inte..

Farsot2006-02-21 14:12
Antal inlägg: 36

Jag trivs bra på gröt, kaffe, te och knäckebröd. Billigt och bra. Lätt att hitta. Ibland kan man va lite wild and crazy och spetsa till det med lite russin i gröten och mjölk.

trosell2006-02-21 15:14
Antal inlägg: 244

Jag är lika inrutad som ett betapetbräde

vulcan2006-02-21 16:23
Antal inlägg: 7666

Följande maträtter äter min äldste son:
- Spaghetti&köttfärssås
- Hamburgare (fast absolut inte bröd med sesamfrön på)
- Korv med bröd eller korv med tomatsås och ris
- Fisk i sås i ugnen (torsk eller lax) med ris
- Lövbiff med ris
- Köttbullar (utan nånting till)
- Fiskpinnar (utan nånting till)
- Pizza

Listan är uttömmande. Det här påverkar förstås variationen i vårt kosthåll också :-)

myran_64 - Ej medlem längre2006-02-21 19:09
Antal inlägg: 3157

Men Vulcan, fisk i ugn kan man variera i oändlighet, nästan. Var glad att ungen äter fisk ö.h.t.

Knut Kristen - Ej medlem längre2006-02-21 19:44
Antal inlägg: 15

Utan några jämförelser i övrigt kan man ju prova samma metod som med hunden - den får bara torra tråkiga kulor vissa dagar. När den inser att det inte blir någon annan mat och det kurrar i magen brukar kulorna slinka ner lätt till slut ändå...

Farsot2006-02-22 09:36
Antal inlägg: 36

Precis. Varför ändra ett koncept som funkar.

bernst2006-02-22 09:58
Antal inlägg: 69

Tror inte barnen gillar även om det kurrar i magen . :)

supermaxi - Ej medlem längre2006-02-22 12:13
Antal inlägg: 75

Snitslad bana; Apelsiner, äpplen, päron, bananer, potatis, italiensk dressing, morötter, broccoli, vitkål, isbergssallad, paprika, tomater, avocado, (o i dessa tider kommer här semlorna), havrebröd, Falu Rågrut, hamburgerbröd, ICAs hamburgerdressing, gräddsåspulver, olja, spaghetti/lasagneplattor, thai chicken wokpulver, köttfärs ca 750g, färska kycklingfiléer, thaisoppa i tetrapack, ojdå, backa till champinjonerna, gravad lax 250g, Kalles kaviar mild, röd stenbitsrom, ägg, Bregott, turkisk yoghurt, afil, lättmjölk, backa till soyamjölk, mellangrädde, backa till vindruvor och mjöl, oatly havremjölk, chips 2 påsar, en sväng in bland frysarna ger bitare(=fiskpinnar modell större), fiskfiléer, ärter, majs, wokgrönsaker, mysli, Crunchy, rött te, grönt te, vaniljglass, puh. Detta går snabbt! Kom igen Janica!

Vad blir då allt detta? Jo, följande; köttbullar o potatis, bitare o potmos, laxpudding, fisksoppa, kycklingwok, köttfässås o pasta alt lasagne, marängtårta, pannkakor, hamburgare, plus grönsaker o frukostar
till en vuxen o två tonårsgrabbar, som helst av allt skulle äta pizza varje dag.

nuudu2017-10-01 21:41
Antal inlägg: 41

Utmaning: Ta med en tvååring som får bestämma var i butiken man ska gå. Kan komma ut med många spännande varor som man annars inte hade en tanke på att köpa.

Nykläckt2017-10-01 21:55
Antal inlägg: 95

....som leksaker och godis.....? ;)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?