Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 39 |
Mobilspel
Pågående | 21 194 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
newersong | 2006-04-25 19:02 | |
Grymma Album ett Album som du tycker är riktigt, riktigt bra och "helgjutet". gärna kort motivering | ||
Alfredo - Ej medlem längre | 2006-04-25 19:10 | |
Nevermind med Nirvana, helt enkelt för att det är en av få skivor med bara bra låtar på. | ||
anduin - Ej medlem längre | 2006-04-25 19:34 | |
Do I Have To Tell You Why I Love You? med Nevea Tears, de brukar ju fylla ut album med några dåliga låtar, men varenda låt på den här skivan är skitbra. Är perfekt lite tyngre Emo, blandar growl med sång. | ||
Nattflyg | 2006-04-25 20:02 | |
Hunky Dory helt klart ett mästerverk...kanske ett av Bowies bästa till o med...=) | ||
Pulser | 2006-04-25 20:13 | |
Metallica - and justice for all... om man vill höja stridsmoralen och adrenalinet | ||
sporten - Ej medlem längre | 2006-04-25 20:16 | |
Thriller- Michael jackson Bättre än så blir de sällan. | ||
Svarta Fåret - Ej medlem längre | 2006-04-25 20:21 | |
Dr Octagon - Dr. Octagonecologys | ||
nina73 - Ej medlem längre | 2006-04-25 20:35 | |
Kent - Vapen & ammunition ... så himla bra helt enkelt ... finns inte en låt, som inte är bra. | ||
Perpersa - Ej medlem längre | 2006-04-25 20:42 | |
Marillion - Misplaced childhood - Episk rock | ||
lelou - Ej medlem längre | 2006-04-25 21:58 | |
The The " Dusk" . Ord behöves icke. Pink Floyds "Dark side of the moon" är också en klippa som håller typ. JÄMT. | ||
thedude - Ej medlem längre | 2006-04-25 22:06 | |
Off The Wall - Michael Jackson (1979) Tajming från himmelriket. Ultrabra Quincyproduktion. Dansant. Soulig. Svängig. Den plattan har allt. | ||
monk - Administratör | 2006-04-25 23:06 | |
Dire Straits - Brothers In Arms Klockren skiva om man vill testa vad sina högtalare går för. Både när det gäller finlir och ös :D | ||
lelou - Ej medlem längre | 2006-04-25 23:12 | |
Monk, håller med om Dire Straits, fast med skivan Communiqe :) | ||
Olsmon | 2006-04-25 23:20 | |
Moby-Play Hela skivan är helt underbar.....kan lyssna på den om och om igen | ||
tanthäxa - Ej medlem längre | 2006-04-25 23:26 | |
redbird med heather nova, det gillar jag kan lyssna på den hela tiden | ||
vulcan | 2006-04-25 23:56 | |
Ay - det är svårt att hitta riktigt helgjutna plattor - de flesta även bland mina favoriter har sina svaga punkter. På LP-tiden var det inte så ovanligt att man gjorde en riktigt bra sida 1 men att sida 2 var betydligt vekare. Och även många av de allra, allra bästa låtskrivarna och musikerna verkar ha svårt att samla ihop sig till en komplett skiva. Van Morrisons verkar sällan kunna undvika några rena "transportsträckelåtar" men på Avalon Sunset är han riktigt nära och den skivans högsta höjder är så himmelskt bra att t.o.m. en ateist som jag nästan blir troende när han sjunger "whenever God shines his light". Jag klassar den faktiskt som helgjuten. Simon and Garfunkel: The concert in Central Park (1981). Helt outslitlig även om man kan säga att det är lite halvfusk eftersom konserten är en samling av Paul Simons bästa låtar. De är å andra sidan i en klass som i princip bara Beatles lyckats åstadkomma i samma mängd. Rush - 2112 (1976). Okej, b-sidan når inte riktigt upp till den episka sviten om en man som kämpar mot likriktning och förtyck i en framtida, religös och kollektivistisk diktatur. Men den är tillräckligt bra för att låta albumet kvala in. Och så slutligen en liten outsider: Magnus Uggla - Va ska man ta livet av sig för när man ändå inte får höra snacket efteråt (1977) Nu har jag inte lyssnat in mig på exempelvis Kent och den här mannen har från 80-talet och framåt i princip ägnat sig åt musikaliskt larv. Men den här plattan är faktiskt kanske den bästa rockplattan på svenska. Perfekt i tiden och en perfekt balans mellan allvar och ironi. Och rock istället för den trallpop han sen gick över till. Borde finnas även i den yngre generationens MP3-arkiv (jag är lycklig nog att äga den på klassisk vinyl) :-) | ||
Bror Mu - Ej medlem längre | 2006-04-26 00:06 | |
jag hoppas att du medveten om att det inte finns någon annan på jorden än en misslyckad musiker som skulle nämna en rush-platta vulcan? and justice for all, nåt med the wailers, allt med otis redding. | ||
vulcan | 2006-04-26 00:25 | |
om definitionen på en sån är "avbrytit blockflöjtträningen efter 1 lektion pga extremt obehag + avbrutit ett dito försök med gitarr drygt 10 år senare efter 3 veckor och några "försynta" kommentarer från diverse vänner" så kan du kanske ha rätt. Min gossopran före målbrottet var dock riktigt vacker och jag träffar numera tonerna i ungarnas gonattsånger riktigt bra. | ||
JAgULareN | 2006-04-26 00:26 | |
Även om jag tröttnat på rockmusik för länge sen, får jag hålla med om att "..and justice for all" är helt igenom bra! Den skivan betyder rmycket för mig.. | ||
Lady redhead - Ej medlem längre | 2006-04-26 00:36 | |
Dire straits - "Dire straits" (Tror den bara heter så) med Sultans of swing Pink Floyd - "Dark side of the moon" Metallica - "Ride the lightning" & "Master of puppets" Rolling stones - "Exile on mainstreet" | ||