Spelrum
Giraffen17
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade26
Mobilspel
Pågående21 012

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Summer2006-06-08 21:35
Antal inlägg: 38

Datasnille sökes
....fast det kanske räcker med lite normal begåvning.

Jag vill ha hjälp och ideér om hur man kan lösa följande problem:

Vi sitter två personer kopplade via nätverk till en server på jobbet. Jag har kontakt med servern och kommer åt alla program som jag skall arbeta i, men i går mitt på dagen slutade min e-post att fungera. Jag tog emot och skickade som vanligt under förmiddagen. Felmeddelandet jag får är att jag inte har kontakt med nätveket och bör kolla modem eller nätkabel. Jag kommer åt allt annat på servern, och kommer ut på nätet, och har bevisligen kontakt. Jag har tillsammans med vår e-post leverantör gått igenom hela datorn, alla inställningar, tagit bort virusskydd. Startat om allt som går att starta om, och även han konstaterade att jag har kontakt med servern, och blev inte klok på vad det kan vara. Min kollega kan använda sin e-post som vanligt! Vi använder Outlook och jag kommer åt allt annat i den, kontakter, kalender mm. Jag kan komma åt min e-post via web-mail, men det kan inte bli en permanent lösning.

Finns det någon här som kan ha en aning om vad som kan ha hänt.

Jag är beredd att offra alla mina rankingpoäng över 1000 till den som kommer med lösningen.

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-06-08 22:06
Antal inlägg: 2977

installera om outlook

IMO - Ej medlem längre2006-06-08 22:09
Antal inlägg: 1766

Byt brytarspetsar! I alla fall på höger fram!

fan2006-06-08 22:15
Antal inlägg: 2

Tack, Jag försöker med det i helgen. Eller rättare sagt, så tar jag med mig en son till jobbet på lördag som får fixa med det.

Jag blir lätt hysterisk när jag ska hålla på med saker som jag inte riktigt behärskar

fan2006-06-08 22:17
Antal inlägg: 2

Nu blir jag förvirrad :)
Ska jag följa IMO´s eller tsarraz råd

Jag blir lika hysterisk när jag ska ge mig på brytarspetsar som outlook så jag låter väl sonen avgöra

Summer2006-06-08 22:19

Ursäkta mig upptäckte att sonen loggat in och att jag skrev med hans användare, nu är jag mig själv igen

IMO - Ej medlem längre2006-06-08 22:28
Antal inlägg: 1766

Väldigt enkelt:

Skiftar skärmupplösningen, trots att du ställt om den på 256 färger är det antagligen brytarspetsarna som börjar få en slags blåvit färg på gnistan.

Starta om datorn och kolla cacheminnet.

Ligger det efter denna åtgärd fortfarande suspekta filer i det där läbbiga C:trädet... Mejla mig! Jag tar gärna din ranking...:D

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2006-06-08 22:47
Antal inlägg: 4814

Det där låter som att mailboxen har hakat upp sig på ett jättestort mail eller ett korrupt mail...

Men det kan man testa med QuickDelete eller nåt annat pop3-program (om det nu är pop3 som körs).

Prova alltså att hämta mail tillfälligt med annat program (se bara till att den inte tömmer mailboxen).

Summer2006-06-08 22:57

Pop3 känner jag igen, så det är nog det som körs.

Vi testar.

Om IMO´s lösning är rätt så får du hela familjens ranking..bör bli borttåt 1500-1600. Jag återkommer i så fall, med allas användarnamn!

Scandal - Ej medlem längre2006-06-08 23:06
Antal inlägg: 620

Annars kan man köra Thunderbird och slippa problejmen. Outlook är ju ökänt för sina hm... tillkortakommanden. Fast, ominstallera.

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-06-08 23:52

ominstallera skall det vara...
komemr du in via webmailen skall ej ett för stort mail vara orsaken..
struntar du i att avinstallera först brukar det gå sämre men du behöver ej backa upp programmet...

Summer2006-06-09 08:06

Vi gör en ominstallation på lördag så hoppas jag det löser problemet.

Fast det är ju alltid kul att veta VARFÖR saker händer.

monk - Administratör2006-06-09 08:19
Antal inlägg: 2378

Imo: räcker det inte med dina egna tramstrådar, kan du inte försöka hålla dig till ämnet någon gång istället för att förstöra diskussionen.

Mammarie2006-06-09 10:52
Antal inlägg: 323

Herregud...så ni tycker att man ska tramsa och förstöra trådar hela tiden då? ....ska man inte hålla sig till verkligheten och diskussionen? Vem har sagt att hon inte var välkommen här inte då jag..Tufflan: läs ovanför vad jag skrev där står inget sånt utan att hon skulle starta ett eget forum men inte här och det är en annan sak för att hon inte skulle vara välkommen här har jag inte sagt...det finns 2 tolknings sätt på detta och du tolkade det på ditt vis och jag på mitt....men visst IMO jag ber om ursäkt ...fortsätt och skriv som du gjort innan. Monk: Tar tillbaka bra sagt oxå så är alla nöjda och glada nu=)

Pastor Ekman - Ej medlem längre2006-06-09 11:33
Antal inlägg: 60

Angående rubriken i den här tråden: Det är slående att en person blir geniförklarad i omgivningens ögon så snart denne kan hantera en dator. Personligen tror jag bilmekaniker har ett mer avancerat yrke - och det hävdar jag inte för att nedvärdera folk som sysslar med datorer, utan mer som en reflektion över vad samhället skattar som värdefullt.

Bror Mu - Ej medlem längre2006-06-09 11:43
Antal inlägg: 921

En intressant poäng. Vem som helst kan lära sig lösa dom flesta grundläggande dataproblemen med lite trixande och sökande på nätet. Men hur många oändligt tråkiga timmar har jag inte stått lutad över min motorhuv tillsammans med en mekaniker? Och just som jag trott mig fatta något lite om hur allt hänger ihop så visar det sig att det finns 22 komponenter till vilket ger ytterligare ett oändligt antal kombinationer av möjliga fel som kan uppstå.

Är det nånting som borde bannlysas från forum så är det plattityder och allmän tråkighet. Dom flesta människor är så ointressanta att dom borde förbjudas att uttrycka sig. IMO är skogstokig, det är ett stort plus i kanten.

Summer2006-06-12 11:19

Jag hade inte ont av att IMO tramsade lite, och kanske uppmanade jag till lite trams med att erbjuda min ranking som belöning. Visst förstår jag poängen.. Världen behöver lite galna människor men kanske inte överallt och alltid. Antar att det finns inlägg mellan mitt och Monk som är borttagna, som jag inte läst.

I alla fall så löste en ominstallation problemet.

Jag högaktar ALLA tekniker och behöver er bådet till bil, data och alla andra tekniska prylar man omger sig med.

Det blir lite tomt här på forumet utan IMO. Det är inte alltid man förstår hennes förvirrade inlägg men många skratt har det också blivit.

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-06-12 18:26

Tooppen att de funkade....

betafjås - Ej medlem längre2006-06-12 21:32
Antal inlägg: 163

Jag har en fråga med..
VET NÅGON VAR MAN KAN HITTA NYA S.K SKINS TILL SIN MSN MESSENGER? LÄTTILGÄNGLIGT GÄRNA... KAN NÅGON LÄNKA EN SIDA?

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-06-12 21:56

tacka vet jag old school icq

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?