Spelrum
Giraffen | 50 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 85 |
Mobilspel
Pågående | 21 269 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lindaaa87 | 2006-07-20 14:37 | |
Betapettakik som upprör? Jag har precis spelat Betapet mot en person som tydligen inte gillade min taktik. Jag hade nämligen fått sju bokstäver som bildade ett ord, en så kallad rullning, och väntade på ett läge så jag kunde få ut min rullning på spelplanen - vilket INTE min motståndare gillade. Hon påstod att jag var egoistisk och att hon fick spela själv när jag passade (jag passade sammanlagt två, max tre, gånger). Så tycker ni det är okej att passa ett par gånger/köra passivt, för att förhoppningsvis få ut sin rullning? PS. Jag fick ut min rullning och vann sedan matchen ganska stort ;) | ||
Miss Me | 2006-07-20 14:51 | |
Jag brukar göra precis likadant och har mött folk som gjort så mot mig... Alla har sin syn på vad som e ok eller inte men jag tycker att de inte är nåt att gnälla på.. MEN, med det menar jag inte att man ska kunna passa i all evighet för att få in sin rullning.. MAX tre ggr. Iaf så skulle jag själv inte passa mer än så.. =) | ||
AnnikaP - Ej medlem längre | 2006-07-20 14:53 | |
Tja...när mina motspelare passar istället för att byta bokstäver förstår man ju att de sitter med en rullning så då brukar jag också passa. Varför ska jag bjuda på ett öppningsläge vilket oftast innebär att jag förlorar matchen ? | ||
HumbleBug | 2006-07-20 15:10 | |
Precis. Passar nån, så passa själv på att byta bokstäver, blocka eller passa. Utnyttja varje situation till din fördel. | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2006-07-20 15:46 | |
Helt okej. På standardbräde får motståndaren fler drag att ta poäng på. På slumpbräde undviker motståndaren att ge bonuslägen och drar sedan nytta av de nya lägen som rullningen ger upphov till. På specialbräde känns det som Nya Alfapet, så det undviker man. | ||
thedude - Ej medlem längre | 2006-07-20 15:47 | |
Spela så att du vinner, helt enkelt! Det är ju det allt går ut på. | ||
Pocketbok - Ej medlem längre | 2006-07-20 15:58 | |
precis | ||
JoanFerguson - Ej medlem längre | 2006-07-20 16:25 | |
Jag brukar lägga ett felaktigt ord tre gånger istället för att passa, och blir det inget läge efter att motståndaren har lagt skiter jag i rullningen. | ||
HOORAAAY - Ej medlem längre | 2006-07-20 16:37 | |
Akta gnällkärring. Klart du ska passa. Rullningar betyder allt. | ||
zombiflesh - Ej medlem längre | 2006-07-20 16:58 | |
Spela hur fan du vill, passa, snåla eller ge upp efter eget tycke, jag spelar iaf inte för att glädja eller att lägga upp åt motsåndaren. | ||
Bojaren - Ej medlem längre | 2006-07-20 17:33 | |
passar motståndaren är det ju bara att sno alla lägen som det inte går att rulla på. | ||
getramses | 2006-07-20 17:58 | |
det lönar sig aldrig att passa (om man spelar mot en någorlunda bra scrabblespelare) | ||
getramses | 2006-07-20 17:59 | |
tar tillbaka det. i vissa lägen kan det vara taktiskt riktigt i slutspelet för att undvika att dra brickor som inte går att få ut. | ||
Qrax | 2006-07-20 20:27 | |
De senaste dagarna har jag mötet två spelare som båda klagat på min taktik. Det har aldrig hänt tidigare under de två år jag spelat här. Den ena skrev efter två matcher med några dagars mellanrum nåt elakt om att jag var feg och den andra avbröt matchen när jag ledde stort och avslutade även han med att säga att jag var feg eller nåt liknande. | ||
Qrax | 2006-07-20 20:27 | |
mött | ||
Perfekt | 2006-07-20 21:55 | |
Är du säker på att det inte var samma person du mötte? Jag vet åtminstone en clown på den här siten som har ett stort antal nick och inte är sen att gnälla på hur andra spelar. | ||
Dyslekso | 2006-07-20 22:28 | |
En tjej jag mötte började svamla om hur orättvist det var att högrerankade enligt henne får bättre bokstäver. Jaha? Och om det är så, vad ska jag göra åt det medan vi spelar? För övrigt tycker jag att lurpassning en gång för rullning går för sig, men två gånger eller fler blir patetiskt. | ||
cerebral | 2006-07-20 22:36 | |
Ja det där med att högrankade får bättre bokstäver tycker jag också är lite orättvist, men eftersom jag är högrankad så gör det mig inget...... | ||
Riverpoet | 2006-07-20 22:44 | |
Men så är det ju inte så... Har aldrig tänkt på det innan jag läste det här för några dagar sen. Jag har ganska hög ranking men jag är van att få riktiga skitbrickor. Fotbolls-vm 58 ägde heller aldrig rum. Konspirationsteorier. | ||
Qrax | 2006-07-20 22:58 | |
Perfekt: Jo, det kan nog ha varit samma. Dom hade ungefär samma rating och likartade personprofiler. | ||