Spelrum
Giraffen | 41 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 4 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 82 |
Mobilspel
Pågående | 21 306 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Scandal - Ej medlem längre | 2006-08-01 12:25 | |
Få bort stearin! Min älskade "lilla svarta" har fått feta stearinfläckar på sig :( Nån som vet hur man får bort stearinfläckar snabbt och effektivt? /en ledsen Scandal. | ||
odin - Administratör | 2006-08-01 12:26 | |
Prova med att ha Yes på, låt det stå i några h och sen tvätta (chansar vilt här, men Yes funkar bra till det mesta :). Sen vad är din lilla svarta? En tröja? | ||
Scandal - Ej medlem längre | 2006-08-01 12:32 | |
Är det sant? Yes? Läskigt! Tänk om det blir värsta fläckar ju! Fast iofs... plagget är ju svart så... Lilla svarta är ju en klänning! "Den lilla svarta" lanserades 1926 av Coco Chanel. Den lilla svarta är en knäkort klänning, som används till fest eller vid annat tillfälle då vårdad klädsel är önskvärd. Förutom att plaggets färg är svart, kännetecknas det ofta av elegans. Accessoarerna till "den lilla svarta" är viktiga, inte minst som de bör signalera att man, trots klänningens färg, inte har sorg." | ||
odin - Administratör | 2006-08-01 12:40 | |
Där ser man .. | ||
smurvlan | 2006-08-01 12:42 | |
Jag är ljusförsäljerska.. Bästa sättet o tipset är att man lägga typ smörpapper på stearinet o sen stryker med strykhjärnet på. Lycka till | ||
Scandal - Ej medlem längre | 2006-08-01 12:44 | |
Tack du söta :) | ||
smurvlan | 2006-08-01 12:47 | |
Varså god =)))))) | ||
Mitzy | 2006-08-02 02:28 | |
Du kan också börja med att stoppa in din klänning i frysen i några timmar. Sedan ta en SLÖ kniv och skrapa försiktigt bort så mkt stearin du kan (det bryts sönder i och med att det bli skört när det är fryst), sedan lägg antingen tjockt hushållspapper både under och över det stearin som är kvar och stryk över fläcken flera gånger. Var noga med att inte ha ångan påslagen om du har ångstrykjärn. Om papprena blir fulla med stearin, byt till nya och håll på tills fläcken är helt borta. Ta sedan pulvertvättmedel och gnugga in där fläcken var, använd fingrarna eller en gammal tandborste, låt ligga ett tag och tvätta sedan som vanligt. Eller lämna in till en kemtvätt som annonserar att de tar bort fläckar. Lycka till! | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2006-08-02 05:07 | |
Jag hällde kokande vatten på stearin, för att smälta det. Råkade dock hälla på fingrarna också... :S Ett hett tips är att lägga in plagget i frysen så att stearinet lossnar. Vet inte om det funkar, men en tjej sa att jag kunde gjort så istället för att hälla kokande vatten på mina fingrar... | ||
getramses | 2006-08-02 16:06 | |
tur att det inte var -Stearin- du pratade om. hon är snäll och förtjänar inte att tas bort. | ||
bananafish | 2006-08-02 22:32 | |
jag var riktigt chockad över att den här tråden inte var scrabble-relaterad efter att ha läst ordet stearin i rubriken. för övrigt spillde jag stearin på en stor vit matta en gång. mattan var inte min utan ingick i ett andrahandsmöblemang i ett korridorsrum jag hyrde. jag vågade inte fråga om att få tillbaka depositionen när jag flyttade ut. | ||
Unsung | 2006-08-02 22:54 | |
Stryka med melittafilter funkar också bra. Undrar varför ordet melittafilter ser snuskigt ut. | ||
Unsung | 2006-08-02 22:56 | |
Stryka med melittafilter funkar också bra. Undrar varför ordet melittafilter ser snuskigt ut. | ||
-Giraffen - Ej medlem längre | 2006-08-02 23:40 | |
Du har väl en fetisch för tyska hemmafruar. | ||
Scandal - Ej medlem längre | 2006-08-03 02:05 | |
Unsung: för att man enligt senaste forskningen inte läser orden efter bokstävernas placering ;) | ||
Spyan | 2006-08-03 02:16 | |
illiterate: är det inte kläder man fått tuggummi på som man ska lägga i frysen? har jag fått för mig i alla fall... däremot så har jag märkt, att det blir ganska fula fettfläckar efter stearin... | ||
smurvlan | 2006-08-03 14:33 | |
Fettfläckarna slipper man om man stryker bort det | ||