Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade65
Mobilspel
Pågående20 317

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2011-09-07 17:26
Antal inlägg: 37631

urinvägar ett gissel
nu har det börjat igen den första pencilinkuren för urinvägarna denna höst och inte lär det bli den sista,springer på toa hela nätterna,kan jag få era knep för att slippa detta, tack !

YRRA - Ej medlem längre2011-09-07 17:29
Antal inlägg: 101

Har en dotter som har samma problem,ena penicillinkuren efter den andra. Dock brukar hon kunna häva infektionen genom att dricka massor med tranbärsjuice om hon börjar dricka det direkt när hon känner minsta lilla. Tyvärr funkar ju inte detta varje gång.

Pocaloca2011-09-07 17:31
Antal inlägg: 2156

åååå...neej!
Jag hade ett h-cke i många år....men vet du vad?!?
Gör en stor kanna vatten med citronskivor i och drick ett gäng glas om dagen <3
Vattnet spolar rent i systemet och citronen drar ut "skit".
Detta sa min läkare till mig efter mycket strul med detta, och det hjälpte =)
Har aldrig mer behövt kurer sen.
Men drick nu för all del inte flera liter om dagen för det behövs inte...hihi

Pocaloca2011-09-07 17:46

Vi kvinnor har ett så pass kort urinrör så det går att "spola" ur det =)

mikenomad - Ej medlem längre2011-09-07 17:47
Antal inlägg: 1428

Ibland är det tur man är kille :)

Oranjestad - Ej medlem längre2011-09-07 18:20
Antal inlägg: 45

Skaffa en nefrostomi (slag direkt från njurarna) så slipper du urinvägarna.

Oranjestad - Ej medlem längre2011-09-07 18:22
Antal inlägg: 45

Slang eller kateter.

apbur2011-09-07 18:36
Antal inlägg: 9699

Återkommande urinvägsinfektioner brukar resultera i uretrit vilket kan vara bra att behandla så kanske man kan bryta den onda cirkeln.

När jag hade besvär gick jag regelbundet till gyn där de "penslade" urinröret med terracortril och samtidigt vidgade urinröret. Man drabbas ofta av kramp eftersom man omedvetet går och spänner bäckenbottenmuskulaturen hela tiden.

Det är bra att lära sig kissa på rätt sätt så man kan förebygga obehag och infektioner. När man tror man har kissat klart ska man krysta samtidigt som man liksom slappnar av. Kan inte riktigt beskriva det på något bättre vis.

Ahnad - Ej medlem längre2011-09-07 18:54
Antal inlägg: 411

Hur ska jag skriva det här utan att det blir fel? Men jag försöker rätt upp och ned, helt enkelt:

Du tänker på att tvätta dig noga när du varit på toaletten och gjort nummer två? Avståndet mellan anus och urinrör är ju väldigt kort hos kvinnor och det är alltför lätt för kolibakterier att ta sig in i urinröret och orsaka urinvägsinfektion. Hos vissa kvinnor dessutom ännu kortare än hos andra. Har du möjlighet: duscha och tvåla noga efter toabesök nummer två. Annars: antiseptiska våtservetter. Alltid!

Hoppas det blir bättre!

mirra512011-09-07 19:54
Antal inlägg: 72

Bra inlägg var Citronvatten vilket kalkar kroppen, en liten näve råa tranbär som tuggas cirka 2-3 ggr om dan och även tranbärsjuice, jag har tidigare inte behövt använda så mycket av tranbär för att bli bra, nu behöver jag oftast köra hårt med citronvatten/tranbär/juic e i tre dagar och sen behövs inte mycket, viktigt är att inte sluta med kuren när man känner sej bra utan man bör fortsätta några dagar till. Det gäller vid toabesök att dels inte ha för bråttom dels börja torka sej mitten och bakåt vid nummer 2. Rekomenderar inte att krysta utan hellre böja sej lite framåt.

Megaherz2011-09-07 20:00
Antal inlägg: 3304

Kissa efter sex. Sitt inte på kall sten. ;)

Brukar dricka vansinnigt mycket när jag känner att det "börjar"

apbur2011-09-07 20:09
Antal inlägg: 9699

Kalkar kroppen?

Kan du förklara?

Spira - Ej medlem längre2011-09-07 20:36
Antal inlägg: 310

Det är bra att surgöra urinen vilket jag tror man gör både med citronvatten och tranbärsjuice. Allt som innehåller mycket c-vitaminer helt enkelt. Finns ju också c-vitaminer som tuggtabletter.

nippertippan2011-09-07 20:55
Antal inlägg: 792

Töm blåsan ordentligt varje gång när du kissar, drick mkt vatten och gärna med citron i som sägs här ovan. Även apelsinjuice (alla sura drycker är bra för att hämma bakterietillväxten.

ttiittii - Ej medlem längre2011-09-07 20:56

1000 tack för alla tipps,ska upp på skogarna och plocka tranbär,mjölon ska också vara bra,jag är ut rädd för ett år sedan dom har gått in med kamera,men hittade inga fel,men problemen kommer som ett brev på posten,försöker hålla mig varm om mina is bitar till fötter,men fryser nästan jämt men cirkulationen är bra

Pocaloca2011-09-08 14:50

en viktig sak....när du kissar....töm blåsan ordentligt....sitt kvar en extra stund och "släpp ut" den "sista droppen" också =)

ttiittii - Ej medlem längre2011-10-28 20:49

Nu var det dax för ny kur pencilin,tror inte det är någon ide att jag slutar äta dessa tabletter

Bitte - Administratör2011-10-28 21:04
Antal inlägg: 24034

Eller så när man kommer upp lite i åren så är dom hormonella och då hjälper inte penicillin utan då behövs hormoner i stället typ vagiferm

Bitte

paddel - Ej medlem längre2011-10-28 21:11
Antal inlägg: 101

Var noga med att kolla blodsocker. Ett tecken på diabetes startar med urinvägsinfektioner alltså många på rad.

blue_moon2011-10-28 21:19
Antal inlägg: 9713

En sak som inte tagits upp i tråden är intimhygien i samband med sex. Tidigare fick jag upprepade urinvägsinfektioner och kom så småningom fram till att det kunde bero på slarv med hygienen hos både mig och min man. Kissa före samlag och tvätta underlivet noga med tvål och vatten, kissa efteråt och tvätta med vatten. Precis lika viktigt är det att mannen drar tillbaka förhuden och tvättar noga med tvål och vatten. Det är också bra att använda glidmedel om slemhinnan känns det minsta irriterad.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?