Spelrum
Giraffen57
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
44
Inloggade103
Mobilspel
Pågående21 495

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Cassano2006-09-17 21:56
Antal inlägg: 333

Medlemsomröstning
Kan man verkligen säga att en maträtt är äcklig. Inte god kanske, men äcklig? Hundskit och fluglarver är äckliga. Inte mat. Dessutom är grisfötter så gott!

västgöten - Ej medlem längre2006-09-17 22:00
Antal inlägg: 1135

klart man inte kan säga att nåt är äckligt om man inte har smakat!..kvittar vad det är..

cavik - Ej medlem längre2006-09-17 22:06
Antal inlägg: 93

cassano, slapp som jag var hann jag själv trycka in min röst (dessutom på nåt jag inte ens smakat, måste jag erkänna med skammens röda kinder, det bara låter osmakligt...) men jag håller helt med dig om att formulering i frågan är mera fjortis än vad man tycker att betapet skulle skylta med på sin startsida. finns ju ett otal lite mer neutrala sätt att göra en dylik enkät på, man kan ju helt svänga på frågeställningen: "vilken av dessa maträtter gillar du bäst?"; det ger ju också samma utslag på vad som är "äckligast" - om man prompt vill det - eller hur?

HumbleBug2006-09-17 22:25
Antal inlägg: 1836

Det kan man visst säga.

Läckerheter i andra delar av världen: Tusenfotingar och skalbaggar uppradade på spett, hundgryta, fårtestiklar etc. Vissa älskar det och andra tycker det är obegripligt att man kan äta en del av detta. Det handlar om personlig smak, kulturell bakgrund m.m. Och ja, man kan tycka att mat är direkt äckligt, på exakt samma sätt som man tycker att hundskit och fluglarver är äckliga. Själv tycker jag inälvsmat, hjärna och grisfötter tillhör komposten. Sånt är lika äckligt som hundskit.

västgöten - Ej medlem längre2006-09-17 22:36

jag antar att cassano har problem med kräsna ungar! min erfarenhet är att dom äter det som serveras..om dom är tillräckligt hungriga..

odin - Administratör2006-09-17 22:40
Antal inlägg: 7442

Jag står för min fjortisfråga.

HumbleBug2006-09-17 22:45
Antal inlägg: 1836

Om man tvingas att äta nåt äckligt så betyder väl inte det att man automatiskt kommer att tycka om det man äter? Äckligt är det likförbannat.

nina73 - Ej medlem längre2006-09-17 22:47
Antal inlägg: 2694

om man gillar allt som står där då.. får man inte rösta , eller ska man ta det som är minst gott ;-)

västgöten - Ej medlem längre2006-09-17 22:54

ber att få korrigera mig,klart man inte äter nåt man vet SMAKAR äckligt..

Cassano2006-09-18 07:59
Antal inlägg: 333

västgöten - det var en märklig slutsats du drog där :)

Kräsna är nog det sista de är, de äter allt och lite till. Men det är nog för att vi aldrig pratar om mat i termer av äckligt. Naturligtvis finns det saker som vi inte äter i vår familj, såsom mannagrynsgröt och ostkaka, men jag skulle aldrig påstå att det är _äckligt_ även om jag inte tycker att det är gott.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?