Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 41 |
Mobilspel
Pågående | 21 632 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
odin - Administratör | 2006-10-02 19:41 | |
Färgtips av väggfärg i kök Behöver lite tips! Ska måla om mitt kök. Målade nyss om hall (café latte-aktig färg). Tycker ni man borde ha samma färg i kök och hall för att göra lghten större (bot litet, 41kvm 1:a)? Är sugen på en annan färg i kök. Gärna någon rolig men inte för konstig ;). Har nyss kaklat glasmosaik i vitt/blått/grått, har vita köksluckor. www.betapet.com/inde...mp ;page=-0 Sådär ser det ut ungefär. Hit me. | ||
cavik - Ej medlem längre | 2006-10-02 19:55 | |
i en liten lght är det en god idé att försöka göra enhetliga ytor som ger ett större intryck. inte så spännande kanske men i det långa loppet tror jag det lönar sig, det har jag själv tillämpat och har varit mkt nöjd i snart två år! du kan ju överväga att lägga en kontrastfärg på _en_ vägg, det _kan_ funka bra, om du hittar rätt vägg och rätt färg, förstås... lycka till, hoppas du blir nöjd! =) | ||
Mouche - Administratör | 2006-10-02 20:04 | |
Varför inte låta hall och kök "smälta" in i varandra med en brytning av hallens färg i mörkare ton? Den blå/grå färgen i kaklet kan man "dutta" på fläckvis (små duttar) med svamp så att man får det hela att gå ton i ton. På så sätt behåller man känslan av rymd men får ändå en annan färg... Kul idé...stulen från min syster =) | ||
Dicea - Ej medlem längre | 2006-10-02 20:08 | |
Jag vet inte riktigt vilken färg du har i hallen - café latte är för mig en ljust gråbrun nyans, men en del säger café latte och pratar mer om en capuccinobrun ton (alltså en mörkt brun/svart nyans). Men, om vi utgår från att det är en ljusare nyans du har så tänker jag att du skulle kunna våga dig på en svagt grön nyans i köket utan att det skulle störa. Tänk den här "silvriga" gröna färgen som finns på en viss slags mossa som jag aldrig kommer ihåg namnet på...Lite grågrönt med brunt i - absolut inte någon kraftig ton. Önskar jag hade ett ncs nr att ge dig...:) Hursomhelst - om du nu blev klokare av detta...(:s?) så tror jag att det skulle kunna bryta av snyggt mot mosaiken du satt upp, och ge ett elegant och samtidigt intressant intryck. | ||
odin - Administratör | 2006-10-02 20:40 | |
Ja det är en ljusare cappuccionbrun typ. Skulle gärna ha ljusare grön, ska kolla lite. | ||
odin - Administratör | 2006-10-02 20:40 | |
(vill ha lite kontraster) | ||
tildus71 - Ej medlem längre | 2006-10-02 20:46 | |
min syrra har målat en fondvägg i mörkt cerise! där har du en kontrast...;p nä ärligt, visserligen får man en chock innan man vänjer sig men nu blir man så glad av att se den..med tanke på att du är kille kanske du vill ha nått annat som typ pepparkas brunt eller neongrönt avokadogrönt gult eller rött som fondvägg? för om mörkt cerise kan vara snyggt kan allt.. | ||
confuzed | 2006-10-02 20:55 | |
Så kopierade in några förslag på fondtapeter, som skulle kunna funka. Annars har jag haft en idé som jag tror skulle funka i ett kök med att skapa en fondvägg när man målar genom att välja samma färg på alla väggar men en i högblank och resten av väggarna i matt brytning. sh1.ateles.se/isroot..._1 0048.gif sh1.ateles.se/isroot..._s mall.gif sh1.ateles.se/isroot..._s mall.gif sh1.ateles.se/isroot..._s mall.gif sh1.ateles.se/isroot..._s mall.gif sh1.ateles.se/isroot..._s mall.gif | ||
odin - Administratör | 2006-10-02 20:58 | |
Grejen är ju att det måste passa med ljus glasmosaik som är grå/vit/blå och så vita lister och stort spröjsat fönster. | ||
confuzed | 2006-10-02 21:14 | |
Hmm svårt när man inte vet riktigt hur det ser ut, du får posta lite fler bilder på köket på mer än kaklet. Jag vill också välja färger och tapeter och sånt men hyr farmors gamla lägenhet i andra hand så det känns inte så aktuellt. Men bjud in på en virituell rundvandring och berätta mer om din smak så kan jag åtminstone få hjälpa till att inreda lite. Blir inte att jag flyttar härifrån innan jag måste hyran är alldeles för fördelaktig men orkar inte göra något åt hur det ser ut här för att jag inte vet hur länge jag bor kvar.... | ||
västgöten - Ej medlem längre | 2006-10-02 21:15 | |
closing time... | ||
Arne Boll | 2006-10-02 21:28 | |
Jag tänker på TV-serien "Hem till byn" av Bengt Bratt så fort jag ser din avatar västgöten. :-) Jag tror att du är inne på rätt spår färgmässigt odin. Det är ju trots allt du som skall bo där. | ||
västgöten - Ej medlem längre | 2006-10-02 21:35 | |
du har sjuk fantasi arne!! jag! liknar ingen där he he... | ||
Lyckokatten - Ej medlem längre | 2006-10-02 22:10 | |
Hm oavsett vilken färg du än väljer Odin så tänk på att landet i vilket vi bor är ett kallt land den största delen av året. Köket bör (och är oftast) ett ställe där man sitter, kanske även jobbar, myser med vänner/flickvännen och där de flesta utav någon anledningen alltid hänger det när det är fest. POÄNG: hellre varma färger än kalla. | ||
Emmef - Ej medlem längre | 2006-10-02 22:26 | |
Rött.. Det är fint..:) Eller grönt, harmoniskt. | ||
vinhaggan - Ej medlem längre | 2006-10-02 22:29 | |
jag har målat ljusgrå i mitt kök, och det angränsande matrummet har jag målat en varm lite mörk typ av vinröd, det blev jättebra. nu kanske inte du ska ha rött någonstans, men hur som helst. ljusgrå är en bra färg tycker jag, du hade ju dessutom lite grå i mosaiken. det går att göra köket varmt och mysigt ändå även om ljusgrått kanske kan vara lite kallt. välj varma gardiner och häng upp ljuslyktor i fönstret mm. hoppas du har köksfönster :) | ||
Kvittra | 2006-10-02 22:57 | |
Ljust lila? Finns vackra nyanser har jag sett i andra kök. Själv föredrar jag vitt på väggar, och så får tavlor och annat stå för färgklickarna. | ||
MrGAIS - Ej medlem längre | 2006-10-03 00:31 | |
Grönsvart? | ||
jssfrk | 2006-10-03 01:24 | |
Grönsvart låter bra tycker jag. Och ett GAIS-emblem. | ||
mamman - Ej medlem längre | 2006-10-03 08:45 | |
Jag tror nog att du ska gå på Diceas linje. Det låter jättesnyggt. Det kan lätt bli lite tråkigt om man har samma färg överallt, men om de stämmer ihop bra blir det nog jättesnyggt! Kör på det! Förresten, hur blir det med inflyttnings/renoveringsf esten? Vi har ju sett fram emot den sen första tråden!!! ;-) | ||