Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 61 |
Mobilspel
Pågående | 21 061 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lill-IT | 2014-08-23 20:19 | |
![]() | Dina hjärtefrågor i valet Var vill du se en förändring? Observera att jag skriver i snack. Ingen behöver kunna förklara i detalj hur förändringen ska kunna komma till stånd. Däremot får man gärna skriva lite om varför man vill se just den eller de ändringarna. Jag börjar. Jag vill att det satsas på vård, omsorg och skola. Vill inte se några mer privatiseringar inom dessa områden. Man måste ta hand om de unga, de sjuka och de svaga och ja, det kostar. Att försöka krama ut vinst ur de områdena anser jag vara omänskligt. | |
Nettsson | 2014-08-23 20:22 | |
![]() | Skolan måste absolut göra en uppryckning, framförallt för de svaga eleverna som behöver stöd, på ett eller annat sätt. Barnen är vår framtid. :) | |
mollee - Ej medlem längre | 2014-08-23 20:26 | |
![]() | Skolan! Som framtida lärare, student och f.d elev med särskilt stöd så bryr jag mig mest om våra barn och om skolan. Jag tänker rösta rött. | |
kryddeluntan | 2014-08-23 20:43 | |
![]() | Skolan, se till att lärarna får vara lärare, inte administratörer. Ge skolan en chans. Finland har vettiga politiker som låter de som är professionella sköta skolan. En av orsakerna till bra resultat. Här ska varje liten kommunal/ riksdagspolitiker pissa in sitt revir och komma med ständiga förändringar. Vården, uppvärdera sjuksköterskornas arbete och löner. | |
kiwiskal | 2014-08-23 21:07 | |
![]() | Skola, vård och omsorg. Mänskliga rättigheter, feminism. Tycker det är dags att sluta inbilla sig att betygsreformer och betyg direkt när ungen kommit ur livmodern (antagligen FPs mål på sikt..) ger bättre resultat och mindre psykisk ohälsa hos barn och ungdom. | |
kiwiskal | 2014-08-23 21:09 | |
![]() | Kanske OT men hör till diskussionen om skolan urplay.se/Produkter/...la -verktyg Dags att utveckla skolan till det bättre, inte vrida klockan bakåt till ordningsbetyg och lärare med bokstavliga pekpinnar | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-23 21:20 | |
![]() | Jag växte upp med skola på lördagarna, silver och guldstjärnor i böckerna, betyg i allt, inklusive ordning och uppförande, sant välskrivning. Ledsen att behöva säga det, men jag tyckte om det. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-23 21:20 | |
![]() | Samt* | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-23 21:22 | |
![]() | Ursäkta min OTkommentar. | |
kiwiskal | 2014-08-23 21:31 | |
![]() | Det kanske inte innebar något problem för dig. Vet en som blev slagen med linjal och fick lägsta betyget i ordning och uppförande. Hen fick som vuxen diagnosen ADHD. Idag blir barn inte slagna av sina lärare fysiskt dock. | |
kiwiskal | 2014-08-23 21:32 | |
![]() | Glömde skriva miljöfrågor som viktiga, tyvärr vill jag nog inte rösta på Miljöpartiet trots att de får guldstjärnor i det ämnet. | |
kiwiskal | 2014-08-23 21:41 | |
![]() | Var inte meningen att på något sätt förringa din skolgång osv. Ville bara belysa att det inte är ett vattentätt system. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-23 21:48 | |
![]() | Helt ok, kiwiskal. Det finns inga vattentäta system. | |
Lill-IT | 2014-08-23 21:53 | |
![]() | Intressant film Kiwi. En behaglig man att lyssna på. | |
le-lou | 2014-08-23 21:53 | |
![]() | jobben är absolut den viktigaste frågan. Utan jobb - inget av annat. röstar blått som vanligt. | |
Lill-IT | 2014-08-23 22:19 | |
![]() | Djur, miljö och jobb.. också viktigt. Bra, bra. Ös på med mer. :) Har ni gjort någon sån där väljarkompass-undersöknin g? Stämmer dina hjärtefrågor in på det parti du bestämt dig för att rösta på? | |
punatulkku | 2014-08-23 22:28 | |
![]() | Skola, vård och omsorg. Tyvärr verkar det inte inte bli bättre oavsett om det är sossar som styr eller moderaterna. Är privatisieringen så mycket sämre? Vi har kommunalt drivna förskolor som passerat maxgränserna för länge sen. Personalen inom äldreomsorgen är ständigt underbemannade.. Det lovas hit och dit men händer absolut ingenting. Vet vad jag ska rösta på och det blir varken rött el blått. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-23 22:28 | |
![]() | Jepp. Plus att en kompis är statsvetare. Hon pekade på mig och informerade glatt om min partitillhörighet. Sen är det dock så att jag ändå gillar delar av andra partiers program. Men som med allt i livet måste man välja. Och jag väljer det mest djurvänliga alternativet. Som alltid. | |
punatulkku | 2014-08-23 22:29 | |
![]() | Max antal barn mer avdelning* | |
punatulkku | 2014-08-23 22:29 | |
![]() | Per avdelning* Sorry, får skylla på ett 12-timmars arbetspass ;-) | |