Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 6 |
Mobilspel
Pågående | 20 149 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
yora - Ej medlem längre | 2016-11-20 11:03 | |
sopor på nytt sätt Ttittis tråd inspirerade till den här tråden. Återbruk är miljövänligt och kul. Ge exempel på något ni återanvänt som bara var skräp för den tidigare ägaren! Själv har jag byggt mitt hönshus enbart med sånt som grannarna och jag hittade i våra förråd. De värper i grannens bokhylla och ruvar i en annan grannes hörnskåp. Väggarna är klädda med gamla pappkartonger, kasserad gullfiber och kasserad masonit. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2016-11-20 16:59 | |
Då jag bodde på en.medelhavsö med enbart en axelväska med ägodelar använde vi vad vi kunde hitta. Tegelstenar blev ljuslyktor, vackra träbitar blev hängare, brickor osv. Beauty is everywhere. You just gotta open your eyes. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-11-25 09:59 | |
Har ganska mycket inomhusmöbler utomhus som står och blir vackra.en köks soffa med fint krön har jag jordgubbsland i. 1800- tals kistor och baktråg har jag planteringar i. | ||
SvartaOliver | 2016-11-25 12:28 | |
En lite väl enkel handling för denna tråd kanske? Igår köpte jag jeans på Myrorna för 80 kr, de verkar vara helt oanvända. Om inte Myrorna fanns, eller om inte någon handlade där, så skulle vi ha ett mycket större sopberg i Sverige. | ||
SA2012 | 2016-11-25 12:38 | |
Det finns många olika sorters försäljningsställen än ovan nämnda insektsdito. Många med bra personalpolitik, bra arbetsförhållanden och dessutom inte med religiös inblandning! Men detta handlar ju inte tråden om, så ursäkta TS men jag gillar inte smygreklam för dylika ställen. Vi brukar göra pyssel av toarullar som blir till olika gubbar, raketer och annat. | ||
toonfisken | 2016-11-25 13:00 | |
Omoderna panelgardiner syr jag om till shoppingkassar , uppskattad present till dom som inte själv "kan" sy ! | ||
SvartaOliver | 2016-11-25 14:16 | |
Oj då! Inte tänkte jag på smygreklam!?? Jag använder den återbruksaffär som är närmast geografiskt. Det viktiga är väl att jag lämnar och köper i en sådan affär? Har inte tänkt på återbruksaffärer på det sättet. Jag har sett dom som "samhällsinstitutioner" typ Biblioteket, Systembolaget etc. Nu inser jag att det är en viss skillnad. | ||
Bitte - Administratör | 2016-11-25 14:26 | |
Att tala om vart man handlar om det är på Kupan , myrorna eller annat räknas knappast som smygreklam Bitte | ||
Blasse | 2016-11-25 19:29 | |
Byggde ett CD ställ av ett par gamla skidor en gång | ||
Zergling | 2016-11-25 20:30 | |
På landet har jag en jordfabrik. Jag slänger matavfallet i bukashikärl där det får stå ett tag därefter i ett annat kärl där jag blandar det med jord. Efter en tid är det jord som kan användas. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-11-25 21:54 | |
Har ett " kattmysbo" av en avlagd tjockis Dataskärm tog bort glaset och la en rosa fleesfilt och målade den rosa. | ||
yora - Ej medlem längre | 2016-11-25 22:02 | |
Alla typer av second hand-affärer är väl bra exempel på återbruk tycker jag. Jag har köpt allt mitt porslin på loppis. | ||
SA2012 | 2016-11-26 00:05 | |
Det var en personlig "motreaktion" baserad på egna dåliga erfarenheter. Känslorna gick överstyr. Det var inte illa menat mot dig SvartaOliver, så jag ber om ursäkt för mitt dåliga ordval om smygreklam. | ||
en dum en | 2016-11-26 08:16 | |
Var på kurs igår om barns lekmiljö i förskola och då pratade föreläsaren om det här med att återvinna material till skapande och lek och jag blev så inspirerad. Något man ska anamma tycker jag! Sen har jag fått "ärva" kläder från döttrar, syskonbarn och moster istället för att de ska kasta bort det. Blir nytt för mig:) | ||
SvartaOliver | 2016-11-26 11:27 | |
Okej, SA2012, inga problem, bra skrivet av dig. Jag gillar inte heller smygreklam. Måste få "skryta" lite med vår livsstil. Cykel eller buss väljs ofta före bilen. Vi kastar mindre än 1% av vår mat, köper sällan mat som "kan va bra att ha nån gång men vet inte när". Kläder lagas ofta. Vi sorterar allt avfall och lämnar till återvinning. Ibland cyklar jag till återvinningscentralen, men det är kanske mest för att få en skön cykeltur. Förstår att det kan vara svårt att hinna med sortering, återvinning etc om man inte är pensionär, eller? | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-11-27 16:45 | |
Nä uch för smygreklam någon kan råka illa ut av det. Spår kartonger som det varit pasta i och slår in julklappar i dom,lite pinsamt när sonen fick en ask som det varit tros skydd i på julafton,men innehållet var ett annat | ||
Klungan | 2016-11-28 19:40 | |
Tar hem de flätade korgar vi brukar få julgodis i på jobbet. Dessa slängs annars. Jag planterar sommarblommor i dom, jättefint, sen kan man slänga med gott samvete när dom har gjort sitt och inte håller längre. | ||