Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 20 149 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Tilikum | 2016-12-10 01:01 | |
Tilikum-späckhuggaren Efter 30 år i fångenskap i nordamerikanska djurparker kan späckhuggaren Tilikum få återvända till Island. Men valexperten Gísli Víkingsson är tveksam till att Tilikum efter så lång tid ska kunna anpassa sig till ett liv i det fria. När Keiko (som filmen Free Willy bygger på) gjorde samma resa för 15 år sedan lyckades späckhuggaren aldrig vänja sig vid ett liv utan människan utan dog av svält mindre än ett år efter sin frihet. Tilikum ligger bakom tre människor död, senast 2010 då den vackra tränaren Dawn dränktes. Sea World vill nu släppa ut den döende Tilikum till sin frihet Efter massiv kritik slutade Sea World med späckhuggare i sina uppvisningar. Men de fortsätter med sälar, delfiner och släpper inte de friska späckhuggarna. Vad tycker ni om detta? Är det okej med djur i fångenskap, är det okej att de ska uppträda för människans nöje? Finns det situationer när det är okej att förvara djur i fångenskap? Googla gärna Tilikum och följ hans tragiska öde! | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2016-12-10 01:07 | |
Nej. Nej. Nej. | ||
Tilikum | 2016-12-10 01:15 | |
Kan rekommendera dokumentären Blackfish om man inte sett den än, väldigt bra dokumentär om hur valarna faktiskt har det i fångenskap, vad som händer med dem och vad dem gör mot dem och varandra. 79 attacker / olyckor har hänt på 30 år men i media har vi bara fått se ett fåtal på senare år. Tilly tog sitt första offer i Seaworld för 25 år sedan och sitt senaste för 4 år sedan, så långt har vi kommit. Tycker inte vi ska dom här djuren i fångenskap överhuvudtaget, dom är extremt smarta och känslosamma, till och med mer än människor vill vissa påstå. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2016-12-10 02:31 | |
Alla levande varelser har rätt till sin frihet. | ||
mz_lzrd | 2016-12-10 07:26 | |
Vad är frihet? Frihet från hunger? Frihet från sjukdom/lidande? Den typen av frihet som avses här är kanske den romantiserade Disneyversionen av frihet. Jag är inte för att hålla vilda djur inspärrade, men det känns som att den här valen kan få en del problem med att hantera stora världen. Om vi inte ska ha smarta och kännande djur i fångenskap blir det väldigt få djur vi kan ha i fångenskap. Det är ett dilemma, i synnerhet om vi vill äta kött. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-12-10 07:46 | |
Jag tycker Det är ok att hålla djur ö fångenskap. Dom har det bra iaf i Sverige .i Thailand tycker jag inte.menspäckhuggaren kan dom ha kvar till den för den kommer dö i frihet | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2016-12-10 11:11 | |
Äter inte kött. | ||
hårfint - Ej medlem längre | 2016-12-14 23:38 | |
inte jag heller... | ||