Spelrum
Giraffen | 37 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 43 |
Inloggade | 80 |
Mobilspel
Pågående | 20 091 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
lolololololo | 2017-02-01 06:57 | |
Badtider för enbart kvinnor Vad anser ni om att vissa kommuner överväger att införa särskilda tider enbart för kvinnor på de kommunala baden? Jag tycker att det är för jäkligt att en del kvinnor är hänvisade till sådana tider för att öht få simma (för sina män!)! Å andra sidan skulle jag tycka att det vore ganska skönt att simma med enbart kvinnor i badhuset. | ||
PetLin2 | 2017-02-01 07:04 | |
Där jag kommer ifrån har det funnits sen 70 talet vissa reserverade tider bara för kvinnor. Finns ett behov så... | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2017-02-01 08:05 | |
Aldrig någonsin särskilda tider för kvinnor männen får lära sig hålla styr på bananen och uppföra sig som folk | ||
Ozzydash | 2017-02-01 08:21 | |
Skulle man kanske få tillgång till bubbelpoolen ibland då? | ||
mz_lzrd | 2017-02-01 08:31 | |
Det är ju helt förkastligt såvida man inte tycker att det är en god idé att separera män och kvinnor i det offentliga livet. Jag tycker att det är en sorglig tillbakagång. Män och kvinnor har lyckats bada på samma tider väldigt länge i Sverige. Det finns väldigt gott om andra länder att bosätta sig i om man ogillar den ordningen. Man normaliserar även förekomsten av övergrepp på offentliga platser. Jaså, ett gäng män tafsade på dig på badet? Vad hade du där att göra när det inte var kvinnotid? | ||
prinskörv | 2017-02-01 08:59 | |
Då ska män oxå ha egna badtider annars är det inte jämlikt XD | ||
mz_lzrd | 2017-02-01 09:41 | |
I praktiken blir det ju så, prinskörv. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-01 10:46 | |
Jag simmade på Sturebadet då jag växte upp. De hade en dag för män och en för kvinnor. Inget man tyckte var konstigt på den tiden, gick ofta på "damtiderna" eftersom det var lugnare då. Precis som jag av samma anlednig gärna och ofta valt "endast över 16 år" -tider på andra hallar då alternativet funnits. Jag tycker dock INTE att religion eller män ska få diktera simhallens upplägg. Det skulle kännas som ett oerhört steg tillbaka. | ||
videopimp | 2017-02-01 11:21 | |
Är transkvinnor välkomna de tiderna? | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-01 11:27 | |
Bra fråga. Såg inga på den tiden i alla fall. De flesta simmade nakna de dagarna. Så ska indelningen ske efter "utrustning" så vete 17. | ||
videopimp | 2017-02-01 11:49 | |
Det blir ju alltid knivigt med oss transpersoner! Jag undviker att utmana mina rättigheter i såna där sammanhang eftersom jag är ganska konflikträdd, undviker att dra till mig uppmärksamhet i största allmänhet. Har inte varit till en simhall sedan skolan tvingade mig. Annars har jag den här åsikten: Det är tråkigt att det finns en efterfrågan av könsuppdelade badtider. Jag tror dock inte att vi löser något problem genom att inte erbjuda separata badtider, det gör nog bara att vissa väljer att inte bada. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-01 11:55 | |
Personligen badar jag gärna med både män och transpersoner. Att jag föredragit damtiderna har enbart varit kopplat till att det är lite lugnare att simma då. Simhallar är nog knepiga för många. Vare sig det gäller religion, kön, fetma, handikapp mm. Så jag håller med dig, tror inte separata tider löser något | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-01 11:56 | |
Men tror inte...ska det vara:) | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-01 12:03 | |
Eller visst löser det något för vissa, självklart. Men är det bara könstillhörighet man ska dela in efter? Eller religioner? Handikapp? Blyga? Nakenbadare? | ||
videopimp | 2017-02-01 12:07 | |
Jag uttryckte mig lite snårigt där med dubbla negationer, Jag menade att separata tider inte är en dålig ide. Men din synpunkt är sjukt rimlig! Ska vi då ha separata tider för folk som väger över en viss vikt osv? Ett försvar för argument för att ha män och kvinnor som separerade alternativ skulle emellertid kunna vara att det är två så pass stora grupper. Jag menar att om t.ex endast transpersoner badade på tisdagar så skulle jag nog dela badhuset med typ tre andra. Det är ju inte hållbart för varken allmännyttan, eller ekonomin. Veckodagarna skulle inte heller räcka till för att ta hänsyn till minoriteter på det viset. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-01 12:12 | |
Exakt så tänker jag också. Däremot kan jag tycka att ett omklädningsrum för de transpersoner som så önskar borde finnas. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-01 12:15 | |
Men själva bassängen borde indelas efter aktivitet. Vattenjympa, motionssim, tävlingsträning, lek, simhopp osv. Inte efter hur människor klassificerar varandra. | ||
videopimp | 2017-02-01 12:18 | |
Ja, tack! Jag tänkte att det vore ganska rimligt ifall om det fanns kanske ett eller några individuella omklädningsrum som inte behöver vara reserverade endast för transpersoner. Mer eller mindre som toaletter med dusch. Där kan alla som inte pallar vara nakna framför andra byta om. Rimligtvis ska dessa vara anpassade för olika funktionshinder också. Kunde det vara nåt? | ||
videopimp | 2017-02-01 12:20 | |
Rabiesvaccin for president! | ||
videopimp | 2017-02-01 12:30 | |
ps. det kunde ju varit en transtjej med opererad mutti du badade med någon av dom där dagarna. många transpersoner går helt under radarn. ds | ||