Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 42 |
Inloggade | 74 |
Mobilspel
Pågående | 20 127 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Gautama | 2017-03-01 17:59 | |
Handlar spelet om tur med bokstäver? Jag är så trött på kommentarer som "vilken tur du har, köp en lott" så fort man har en betydande ledning och lyckas få ut bra ord. Visst kan man ha tur med bokstäver emellanåt men att påstå att en hög rating och många vunna matcher bara handlar om tur är väldigt naivt. Självklart kan man bli skicklig i betapet precis som man kan bli duktig på andra saker här i världen. Jag får för mig att dessa människor som tror att spelet handlar om enbart tur med bokstäver har ett sådant sätt att se på livet också. Möter man motstånd så har man bara sån jävla otur och går det bra för någon så har den personen tur. Jag tror att det mesta handlar om vilja! Vilja att bli bra på något och viljan att utvecklas. Jag är fascinerad av många här som lyckas hitta ord med vilka bokstäver som helst. Jag har efter mina tolv år här givetvis utvecklats och spelar på ett helt annat sätt idag än jag gjorde som nybörjare. Vad tror ni? Är det tur det handlar om? | ||
forward - Ej medlem längre | 2017-03-01 18:18 | |
Nej det är skicklighet med | ||
kryddeluntan | 2017-03-01 18:25 | |
Lite tur och mycket skicklighet. Jag spelar med dem som jag får, ibland med hög rating, eller lägre och det spelar ingen roll. Jag har då lärt mig mycket här. | ||
SvartaOliver | 2017-03-01 18:37 | |
Kanske 80 - 90 % skicklighet och resten tur i det långa loppet, | ||
Gautama | 2017-03-01 18:39 | |
Håller med dig SvartaOliver. | ||
Skedvi | 2017-03-01 18:45 | |
Är väl en blandning av tur och skicklighet men hur mer man spelar desto mer skicklighet blir det ju, det vet alla som vet hur statistik fungerar. | ||
Lill-IT | 2017-03-01 18:55 | |
När jag vinner, då är det skicklighet. Om jag förlorar.. då har jag tillfällig otur. ;) Skojar bara. Klart att det är en stor del skicklighet, ordkunskap och förmågan att få ihop ord av slumpade bokstäver på gynnsamma platser i spelet. Men de där slumpade bokstäverna kan både ge en mot- och medvind. | ||
Silverram - Ej medlem längre | 2017-03-01 18:57 | |
Det handlar helt klart om mer skicklighet än tur. Man lär sig att balansera bokstäverna man har, vilka ändelser som kan vara bra att ha kvar och sannolikheten för att kunna rulla med speciella bokstäver. Att få ut högpoängsbokstäver på rätt ställe är mer tur än skicklighet. Men det är inte vad som avgör slutresultatet. Tyvärr har de duktiga scrabblarna förflyttat sig till nåt annat spelställe och man får inte längre chansen till samma utmaningar. Det har minskat min utveckling iaf. Mobilappen raderade jag för länge sen. Kändes inte ok med den långa speltiden som kan bli, tappade känslan för spelet där. Blir även mer o mer sälla jag spelar här. | ||
BokstavenX | 2017-03-01 19:00 | |
Självklart är det en kombination. Vad gäller livet, så är det lite mer komplext än så. Tur är absolut en viktig ingrediens - eller kanske ska man kalla det "gynnsamma grundförutsättningar"? Jag tänker på sånt som att ha fått bra föräldrar, bra ekonomiska förutsättningar etc. | ||
volpe1964 - Ej medlem längre | 2017-03-01 19:13 | |
Det var absolut skicklighet, när du lekte med mig häromdagen :) | ||
Gautama | 2017-03-01 19:24 | |
Haha, volpe1964..., var det så illa:-) Å då är jag ändå en medelmåtta om man jämför med många andra här. | ||
volpe1964 - Ej medlem längre | 2017-03-01 19:27 | |
Inte skrämmas så ;) | ||
malmöiska | 2017-03-01 19:50 | |
mest skicklighet men även lite tur | ||
kajix | 2017-03-01 20:12 | |
Ratingen speglar bara skicklighet. | ||
mz_lzrd | 2017-03-01 20:28 | |
Ja, om man har spelat mer än bara ngra enstaka matcher så speglar ratingen skicklighet. Skicklighet och koncentrationsförmåga och tur (får man chansen att rulla på första ordet på slumpad spelplan över en massa röda och gula får man som regel en ganska ointaglig ledning). | ||
HPIK | 2017-03-01 20:46 | |
Blandning tur och skicklighet, men helt övervägande skicklighet och taktiskt tänkande, jämnare dock på slumpat bräde. Man kan ju titta på t ex de 20 bästa i flera års scrabble-SM och det är väl ca 10 personer som är med där nästan alla år, det skulle inte vara så om det vore rent turspel. | ||
kryddeluntan | 2017-03-01 21:21 | |
Själv åker jag upp och ner i ratingen, lite berg och dalbana. Är väl en medelmåtta, funderar på att utmana någon av er :-) , bara för att få en utmaning. | ||
Gautama | 2017-03-01 21:32 | |
Samma här kryddeluntan. Ibland är jag riktigt seriös i mitt spel å ibland chillar jag mest runt. Jag är en rullare också och det gör att man ibland lägger för mycket fokus på att leta rull och vänta på rätt bokstav så man spelar bort sig totalt. | ||
kryddeluntan | 2017-03-01 21:47 | |
Jag lägger också tid på rullningar eller försöker hitta svåra böjningar och spelar bort mig. | ||
toonfisken | 2017-03-01 23:05 | |
Jag tror det är fifty fifty . Hälften tur hälften skicklighet . I alla fall om man spelar slumpad . | ||