Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade52
Mobilspel
Pågående20 315

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Colorita2017-04-06 09:54
Antal inlägg: 7

Pengar före Påsk...?
Skattepengar före påsk my ass!!
Gjorde allt enligt konstens regler, hade digital brevlåda och kvitterade deklarationen digitalt utan ändringar före utsatt tid.
Igår kväll fick jag för mig att logga in på Skatteverkets app för skojs skull. Och vad möts jag av där? Jo, ett meddelande om att Skatteverket gjört någon ändring pga av ngn kontrolluppgift. Och jag fick signera och skicka in igen. Efter tre år i telefonkö så fick jag nu veta att nej, mina pengar kommer till midsommar. Eller i september.
Undrar hur många som i realiteten FÅR sina pengar före påsk.....?
Skitskatteverk.

lycopersicon2017-04-06 11:29
Antal inlägg: 355

Jag fick mina pengar i måndags.

Ett tips är att du kollar igenom deklarationen innan du signerar och ser till att den är korrekt. Samtliga kontrolluppgifter ska vara skickade den siste januari och om någon arbetsgivare missat det borde du kontaktat dom direkt efter den siste januari. En lärdom till nästa år. :)

Joshan01 - Ej medlem längre2017-04-06 14:22
Antal inlägg: 5

Knappast Skatteverkets fel att du har slarvat.

Colorita2017-04-06 16:01
Antal inlägg: 7

lyco - jo, jag tyckte att jag gjort det. Men måste ha missat något...

Joshan01 - nej, det har du helt rätt i. Jag tyckte bara att de kunde hört av sig om de saknade nåt, alltså om det var något jag hade missat. Så man hade haft chans att ändra.

Mormodern492017-04-06 17:03
Antal inlägg: 8354

Restskatt före påsk fick jag !

Joshan01 - Ej medlem längre2017-04-06 17:22
Antal inlägg: 5

Det skulle ta alldeles för lång tid att höra av sig. Arbetsinsatsen kring deklarationsinlämningar är omfattande redan som det är.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?