Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade48
Mobilspel
Pågående20 061

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sten_Saxpåse2017-04-21 13:17
Antal inlägg: 243

reddit
Hur många betapetare känner till och använder reddit?

Gautama2017-04-21 13:28
Antal inlägg: 6854

Varför undrar du?

Sten_Saxpåse2017-04-21 13:33

Gautama:
För att det vore kul att veta? Det finns trådar om vad man nyss har druckit, ätit, vilka filmer man sett, vad som glädjer en, vad som retar en... det snackas om facebook, aftonbladet, alternativa medier, tv-program. Vad är det med den här frågan som är så underlig?

Gautama2017-04-21 13:55

Nej, jag var bara nyfiken varför just det ordet känns så intressant.
Jag använder det inte, men känner till det.

Sten_Saxpåse2017-04-21 14:01

Om det är så att det finns fler redditare här så vore det kul att utbyta tips på olika underavdelningar man har hittat. Mina favoriter är bland annat "aww" där det är massa söta bilder på djur som får en att smälta. "tifu" är också kul där redditare delar med sig av misstag dom begått i livet. "sweddit" är ett samlingsställe för just svenskar och "jokes" är fyllt av roliga skämt.

Sen jag upptäckte reddit har jag i princip slutat med facebook då det mesta jag ser i mitt nyhetsflöde på fb är hämtat direkt från reddit, fast några dagar senare. (utom släktingars och vänners statusuppdateringar då förstås)

Reddit har på sätt och vis revolutionerat internet och nämns ofta i internationella sammanhang och medier refererar ibland direkt dit när dom rapporterar om saker. Min upptäckt av detta ställe rockade fett och jag vill dela den upplevelsen med alla som är intresserade.

Gautama2017-04-21 14:05

Haha, jag är helt trög. Fattade inte att det var en sida..., sorry:-)

Sten_Saxpåse2017-04-21 14:07

haha då förstår jag din undran, sorry jag var nog kanske lite otydlig i min trådstart. :)

lolololololo2017-04-21 15:22
Antal inlägg: 3418

Har aldrig hört talas om men ska genast kolla upp! Tack för tips!

Silverram - Ej medlem längre2017-04-21 15:38
Antal inlägg: 382

Tycker jag blir ombedd att gå in på Reddit i princip varje gång jag Googlar något av intresse.
Har inte skaffat ett konto dock.

Sten_Saxpåse2017-04-21 22:29

Silverram:
Samma här, många frågor har besvarats genom reddit tack vare deras stora användarbas. Självklart skall källkritik appliceras på samma sätt som när man använder wikipedia men det hjälper även att man genom upp och nedröstningssystemet snabbt kan sålla ut vilka svar som är av vikt. De flesta faktabaserade svar med källhänvisningar får dock mängder med uppröstningar och hamnar överst bland svaren så att man hittar dom lätt.

Ännu en underavdelning inom just detta område som jag gillar med reddit kallas "eli5" (explain like I'm five) där användare ställer frågor och får mycket förenklade förklaringar på saker som "hur fungerar schrödingers katt-teorin egentligen" eller "vad menas egentligen med e=mc2?" (plus mycket mer avancerade frågor som jag inte riktigt kan hitta på bra exempel på nu)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?