Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 47 |
Mobilspel
Pågående | 20 061 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
foloslin | 2017-05-15 17:16 | |
Rosfeber Känner du till rosfeber? Det jag haft sen förrförra torsdagen. Det värker och kliar. Men med hjälp av starka Alvedon och antibiotika samt bandage kring benet är jag på bättringsvägen nu. | ||
Lill-IT | 2017-05-15 19:32 | |
Min mamma dog nästan av rosfeber när jag var liten. Hon fick det i ansiktet. Antagligen kom det in bakterier i en liten plita hon hade. Hon gick med vad hon trodde var en gigantfinne i ett par dagar.. sen svullnade hela ansiktet upp och hon fick skyhög feber. Hon bäddade ner sig och efter några timmar när pappa kom hem från jobbet var hon inte kontaktbar. Ilfart till sjukhuset. Hon hade fått allmän blodförgiftning och fick penicillin intravenöst. Läkaren var osäker på om hon skulle överleva. Tack och lov gjorde hon det. Men hon låg kvar ett bra tag på sjukhuset och vi barn fick inte träffa henne. De var rädda för hur vi skulle reagera när hon var så förändrad i ansiktet. Sakta men säkert blev hon sig själv igen.. men även om hon såg normal ut igen i ansiktet så sa läkaren att lymfsystemet i ansiktet var skadat för alltid. Ingenting hon märkt av under alla år efter dock. Hoppas det går över fortare för dig. Jag känner verkligen med dig.<3 Kram på dig! | ||
toonfisken | 2017-05-15 22:46 | |
Är du säker på att du inte förväxlar rosfeber med bältros ? | ||
SmålandsMira | 2017-05-15 23:55 | |
Fick rosfeber efter ett insektsbett för många år sedan. Tre penicillinkurer tog det innan jag blev bra och tyvärr fick jag ställa in en jobbresa till USA. Trist. Hoppas du kryar på dig snabbt! | ||
Bellarom | 2017-05-16 03:21 | |
www.1177.se/Sormland...r/ ?ar=True | ||
mz_lzrd | 2017-05-16 11:33 | |
toonfisken, antibiotika har ingen effekt mot bältros. Bandage är nog ingen höjdare heller. | ||
annelie6372 | 2017-05-17 21:35 | |
Är det rosfeber och svullet är kompression bra. Om det är svullet är blodcirkulationen sämre och ab har då svårare att komma till att verka. | ||
mistmaster | 2017-05-17 23:34 | |
jo tack, detta känner jag till. fick dropp å penicillin på akuten så redde det upp sig. väntade givetvis för länge med att uppsöka experterna på ämnet. | ||