Spelrum
Giraffen | 19 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 36 |
Mobilspel
Pågående | 20 082 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
taltrast | 2017-06-09 21:41 | |
Blinkers Äre inte lika bra att biltillverkarna slutar göra blinkers. Det är ju så många som verkar trasiga och ägarna verkar inte bry sej om att laga dom :D | ||
Sten_Saxpåse | 2017-06-09 22:18 | |
Dom kanske har glömt fylla på blinkersvätska? imgur.com/mWNiESM | ||
taltrast | 2017-06-10 09:51 | |
;) | ||
sasjov | 2017-06-10 10:15 | |
Om de kopplade blinkersen till tutan så... ;) | ||
lamaglama | 2017-06-10 11:14 | |
Men har jag verkligen nån nytta av att blinka? är det inte mest andra trafikanter som har nytta av det? | ||
markoolio5 - Ej medlem längre | 2017-06-10 21:39 | |
Det är ju hela poängen, du är ju inte ensam i trafiken, och ska den funka är inte egoism receptet ... det handlar om samarbete, och de som är för lata för att vippa blinkersspaken skiter i andra. DU har nytta av att andra blinkar, så varför skulle du inte skänka andra samma förutsättningar? | ||
toonfisken | 2017-06-10 22:52 | |
lamaglama var förhoppningsvis ironisk ..Självklart borde alla vara mer noga med att blinka , bakomvarande kan ju omöjligt veta vart "du" ska hän . | ||
markoolio5 - Ej medlem längre | 2017-06-11 00:07 | |
Låt oss hoppas det, men med tanke på vad jag observerar varje dag hos "medtrafikanter" (böjd att kalla dem "mottrafikanter") är det inte säkert ... att blinka ut ur en cirkulationsplats, exempelvis, är det bara ungefär hälften som orkar besvära sig med. | ||
vigren | 2017-06-21 08:53 | |
Trodde detta var ett lokalt fenomen här ... Byt fil först och blinka sen, det är vad 99% tycker är ett bra körsätt ... Nååågot bättre med att blinka ut ur rondell men även det är uruselt. Och - av ngn konstig anledning så verkar bilar av högre status ha blinkers som extra tillbehör som det inte finns några kronor kvar till att investera i? Tur att man själv kör som en gud ... ;) | ||
wildman | 2017-06-21 09:06 | |
Som sagt, det är ganska intressant att precis ALLA, alltid pratar om dom där bilisterna som inte kan köra ;-) Undrar egentligen vilka dom är ;-) | ||
wildman | 2017-06-21 09:12 | |
Jag tror personligen att det funkar så här. Jag blinkar i 99% av alla fall. Den 100:e gången så missar jag det av någon anledning. Då tänker jag... Hoppsan, det var inte meningen och skänker det inte en större tanke än så. Men om du då kommer precis just då och ser mig så kommer du tänka "jäkla dåre som inte blinkar".... Och om alla, jag gissar iaf att dom allra flesta gör små misstag här och där, gör det säg var 100:e gång, då kommer du uppfatta det som att bilister missköter sig HEEEELA tiden... Man mår bättre om man istället inser att vi inte är perfekta, och att man istället genom att vara en observant bilist hjälper varandra att kompensera för dom misstagen vi gör :-) | ||
totravel - Ej medlem längre | 2017-06-21 09:37 | |
Wildman, Nja, underlåtenheten att använda blinkers är betydligt mer utbredd än så. Jag tror att en relativt stor andel bilister ALDRIG besvärar sig med att använda blinkers. Den övriga delen stämmer säkerligen överens med din beskrivning. Jag tillhör kategorin som blinkar i de allra flesta fall men som missar lite då och då. Jag retar mig för övrigt en del på de som "skär" rätt igenom en flerfilig rondell och därmed riskerar sätta sig i sidan på de fordon som kommer i innerfil. Att lyda väjningsplikten i flerfiliga rondeller verkar inte heller ha gått in i många bilförares medvetande. | ||