Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 7 |
Mobilspel
Pågående | 20 101 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Glenn Skifs | 2017-08-14 10:41 | |
Kräftskivor vi minns Vissa kvällar måste bara dokumenteras: Berätta din bästa, värsta kräftskiva för oss andra. Den här hände mig för några år sedan i det nobla Långedrag. Augustinatt hos svärföräldrarna. Det var en kväll med folk som pratar om travhästar, varken mer eller mindre. Mitt bidrag till samtalet begränsade sig till en liten fundering kring de där vita bollarna som ligger på åkrarna och att det kunde vara bönder som ligger i dom. En i sällskapet upplyste om att det var djurfoder och att de vita bollarna kallades ensilagerullar. Jag sa att jag inte trodde på det och bad om lite mer foder. Kräftor är ju trots allt ändå kräftor. Calvadoserna efteråt var goda. Eller vad heter det i bestämd form pluralis? Calvadoserna var väldigt milda och vänliga. Den första calvadosen tyckte att allt var fint, men var precis lika ointresserad av hästar som jag. Den andra calvadosen hade ett öra för Mozart och snappade upp 25:e symfonin från grannens kultursoaré. Den tredje calvadosen kunde berätta att den genomsnittlige polisbatongen var 12,7 centimeter i kravalläge. Den fjärde calvadosen ville prata ensilagerullar igen, men den lyckades jag få käft på. Den femte och sjätte calvadosen var helt överens. Folk som inte har humor borde fan inte ha några pengar. Sedan kysste jag värdinnan i pannan och vi trallade ut mot augustimånen i gemensam trupp, calvadoserna och jag. Nä, en sådan svärson skulle dom inte ha. | ||
Glenn Skifs | 2017-08-14 16:09 | |
44 som har kollat och ingen har något att berätta. Vi utökar det hela med att förutom kräftskiva gälla även påsk, jul, midsommar eller random veckodag. | ||
petit tess | 2017-08-14 16:30 | |
Hahaha...sanslöst skojsig du Herr Skifs, blir lika glad varje gång jag läser något du skrivit. Och nej, har inget att berätta, måste smälta din kräftskiva först :-D | ||
Mormodern49 | 2017-08-14 17:25 | |
De brukar vara som bortblåsta | ||
Xin Chao | 2017-08-14 18:27 | |
Om man kan minnas en kräftskiva, så var det väl ingen kräftskiva? | ||
Zergling | 2017-08-14 19:28 | |
Var det calvadoserna om blev droppen för svärföräldrarna? | ||
Zergling | 2017-08-14 19:28 | |
Sprit och skaldjur går inte alltid så bra ihop. | ||
Zergling | 2017-08-14 19:32 | |
Det är lustigt med människor som förändras mycket av alkohol eller rus överlag. Vad som händer i hjärnan, man vet inte om man är sådan eller om hjärnan förändrats av alkoholen eller drogen. Själv minns jag en resa från Kalvöya i Norge på 80-talet. En joint åkte runt i bilen och jag skrattade i två dagar i sträck. Samma sak hände på en annan fest där det var många olika spritsorter, då skrattade jag resten av festen och hela vägen hem. Men jag blir inte otrevlig, arg eller tafsar på någon. | ||
klobba3 | 2017-08-14 21:42 | |
Kan inte minnas att jag vart på nån.. | ||
plinius | 2017-08-14 21:45 | |
" Kräftskivor vi inte minns" ! ;) | ||
FrFia | 2017-08-15 20:19 | |
Väljer "random veckodag" eller rättare sagt en 40-årsdag. Inte min. Två bekanta har i sitt gamla kompisgäng som tradition att fira alla som fyller jämnt, på minnesvärda sätt. Efter klurande om vad som är lagligt och lämpligt när det kommer till en blivande 40-årig småbarnspappa, skrider de till verket. De har inhandlat lite attiraljer på närmsta livsmedelsbutik och inväntar nattetid. Då tar de sig till kompisens cykelförråd där de smetar in tjänstefordonet som skall användas dagen därpå med mjukost och lindar sedan bacon runt sadel, stång, ekrar och hela midevitten. Nöjda åker de därifrån för att invänta kommande reaktioner. Så ringer 40-åringen följande dag och menar att "det där var ju fyndigt, men grannen är inte lika nöjd, eftersom det är hans cykel de preparerat" | ||
Lill-IT | 2017-08-15 21:34 | |
Morbror hade kräftskiva när han fyllde 50. Stora baljor med kokta kräftor stod i hans garage i sensommarvärmen innan de lyftes fram till festen.. Måste varit århundradets rekord i antal magsjuka i en samma släkt på samma gång. Tack o lov var jag så ung att jag inte hade upptäckt skaldjur än. Jag åt korv med bröd tillsammans med kusinerna. | ||
icy | 2017-10-05 23:17 | |
Kommer ihåg särskilt en kräftskiva...i augusti 2011...jag hade skickat PM till en tjej här på Beta ganska länge (säkert fleeera dagar)... Vi bestämde att jag skulle ringa upp henne för första gången på kvällen, vilket jag gjorde... Jag gick ut från kräftskivan, pratade flera gånger den kvällen/natten med henne och blev tagen... Själva kräftskivan var sådär, då jag inte var så närvarande, men minns det ännu med ett leende på läpparna...:) | ||