Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående21 317

Forumkategorier

Användare Inlägg  
markoolio5 - Ej medlem längre2017-08-21 18:20
Antal inlägg: 1825

Konspirationsteori eller en riktig storebror?
Jag är gymnasielärare och min mentorsklass tog studenten i juni i år. Idag fick jag studentfotokatalogen hemskickad från Svenskt Skolfoto. Tittade leende och nostalgiskt igenom den, sedan registrerade jag betalning för den med bifogad faktura i internetbanken ... och sedan öppnade jag Betapet.

Högst uppe på Betapet-sidan fanns en banner med s.k. "riktad annons". Det var studentsaker till försäljning (nallar med studentmössa, etc. etc. - fyra feta bilder på saker som inte en käft köper i augusti månad eftersom de har med studentavslutningar att göra) från ett visst företag (som inte är Svenskt Skolfoto utan Partykungen). Under sommaren har mina "riktade annonser" varit fyllda av luftvärmepumpar, grillar och badtunnor - logiskt eftersom jag googlat på det. Företaget som sålde studentsaker (Partykungen) är ett företag vars hemsida jag besökt nån gång, men inte på länge och definitivt inte de senaste dagarna.

Jag har alltså inte tittat på några studentfoton online, endast i en papperskatalog som kom per post idag. Min webbkamera är övertejpad med svart eltejp ända sedan datorn var ny för ett drygt år sedan så fullt så långt går inte konspirationsteorin ... men:

1. Jag gjorde en inbetalning till Svenskt Skolfoto i internetbanken för några minuter sedan. Står inte vad det avser då det var ett OCR-nummer.

2. Svenskt Skolfoto skickade katalogen nyligen (och räknade väl med att jag skulle få den idag).