Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 6 |
Mobilspel
Pågående | 20 101 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Silverram - Ej medlem längre | 2017-10-20 11:08 | |
England, Skottland, Wales och kanske även Irland. Funderar på att åka tåg runt Storbritannien nästa höst och undrar om ni har några tips. 1. Platser/städer att se, som inte är typiska turistställen men som du gärna rekommenderar. 2. Hotell, vandrarhem, B&B du varit på och gärna skulle återvända till. 3. Matställen (ej lyxrestauranger etc) som varit minnesvärda. 4. Annat du upptäckt på en resa till dessa platser som du minns med glädje, eller verkligen avråder ifrån. Tack på förhand. | ||
totravel - Ej medlem längre | 2017-10-20 15:51 | |
I Skottland är området runt Loch Lomond fint. Jag kan även rekommendera det lilla samhället Pitlochry som ligger norr om Perth. Mysigt och pittoreskt! Fort William med sin närhet till Ben Nevis och Fort Augustus som ligger i den södra änden av Loch Ness är fina platser. Gillar man berg så är naturen väster om den "rift" som går mellan dessa två ställen fantastisk med spektakulära nivåskillnader och vindlande vägar mellan dessa. Dock vet jag inte om man kan åka i den trakten med tåg. Vi bilade genom området. Även "golfmeccat" S:t Andrews är värt ett besök även om man inte spelar golf. Underbar arkitektur och härliga smågator med mysiga affärer och restauranger. Dessutom så finns det en bonus med en underbar sandstrand som löper utanför golfbanorna. På Irland måste man åka till Ring of Kerry (oavsett om det kanske kan anses vara ett turistställe). Fantastisk natur, enorma vidsträckta utsikter, bergskedjan McGillicuddy Reeks och en dramatisk kustlinje gör det väl värt en rundtur. Jag har varit i många länder, men det är nog bara Kenya som slår den naturupplevelsen i skönhet. Dublin är väl värt ett besök. Publivet är fantastiskt och som turist blir man väldigt väl mottagen. | ||
Silverram - Ej medlem längre | 2017-10-21 07:40 | |
Tack totravel, nyttig information... precis vad jag eftersöker. Någon annan som rest i dessa länder? | ||
leseid | 2017-10-21 14:40 | |
Scotland , Pitlochry ,Dundarach hotel,Edruador destill,Bells destill alltså världens minsta och största destill i samma stad Men glöm inte bort alla andra sevärdheter i närheten ,lite slott osv. | ||