Spelrum
Giraffen | 8 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 12 |
Mobilspel
Pågående | 19 705 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Tindris | 2017-12-16 19:36 | |
Arga snickarn med Adam A Hade mycket tid i några dagar och har kollat på både säsongerna av nya arga snickaren. Och det är ju helt sjukt hur familjer faktiskt har det i sina hem? vad är det för fel på folk, sopor och skit överallt som förstört hela hus, låter sina barn sova i svartmögel och el som hänger ner som dödsfällor.. eftersom det gått så många säsonger och så sjukt många avsnitt och kommer förmodligen bli många till, så fattar man hur många det är som lever i misär. Vissa borde inte få ha barn och man hoppas de får många besök i hemmen efteråt, pinsamt för alla barn som är med när klasskompisarna får se hur de har det hemma. Man får hoppas det inte skapar mobbing. Skulle vara intressant att få veta hur många orosanmälningar det blivit efter programmen sänts.. nä fy sjutton för lata grisar som låter sina barn leva i sanitär olägenhet hela sin uppväxt från födsel till de flyttar hemifrån =( | ||
Jelenas77 | 2017-12-16 19:58 | |
Nu tittar jag inte så mycket på det programmet men tänker att många fall ( inte alla) är det nog många ggr psykisk ohälsa bakom. | ||
Tindris | 2017-12-16 20:11 | |
Ja, det förstår man, de har gett upp och en del verkar inte förstå vad de sysslar med, de bara står o stirrar. Lite småtaskigt att göra TV på trasiga människor, snacka om uthängda, för de verkar ju ha förlorat förståndet helt. Man får hoppas det finns möjlighet till stöd under/efter inspelningarna också. Det får ju dom i Sofias Änglar och det är ju också kanal5/11 Det är mest barnen jag tänker på som får lampan på sig.. man får ju hoppas de blir kollade av kommunen. | ||
Jelenas77 | 2017-12-16 20:31 | |
Det är därför jag har svårt för sådana program, just att de blir uthängda. Men å andra sidan har de väl själva valt det? Har inte koll på hur det funkar. | ||
Tindris | 2017-12-16 20:39 | |
Jo de får ju skicka in ansökningsfilmer och filmar sina hem. Det klarar dom av iaf ;) Fast dom saknar ordningssinnet, förmodligen är det två likadana som träffas. I ett hus hade katterna ett rum i källaren med grus som kattlåda..synd om dom som kom dit. | ||
MrsBlah | 2017-12-16 21:18 | |
Det dumma är att föräldrarna nog både behöver och vill ha hjälp, och visst, eget val.. men barnen har ju inte så mycket att säga till om och kan/får inte välja själva. Man hänger ut sina barn tillsammans med deras vidriga boenden och snyfthistorier. Det är rent pinsamt och så otroligt synd om barnen som blir föremål för sina föräldrars tillkortakommanden | ||
Tindris | 2017-12-16 21:27 | |
Ja de är som små barn själva, som behöver styrning. Förklaringarna är så lama..skyller ifrån sig på än det ena, än det andra. Tycker produktionen ska fundera på vad detta kan göra med barnen. Man lider verkligen med dom, dom lite större barnen/ungdomarna ser ut som de bara vill försvinna. Det som kanske är bra är att det upptäcks så det sker en förändring till slut, så barnen får uppleva ett normalt sätt att leva ett tag. | ||
Lill-IT | 2017-12-16 22:31 | |
Avskyr hela programidén: Hitta trasiga, gärna psykiskt sjuka människor. Gapa och skäll på dem tills de bryter ihop på bästa sändningstid. Varför inte snälla snickaren? Med ett team som även inkluderar psykolog eller kurator? Eller nä. Tycker fortfarande inte att andras elände ska grävas i på tv. | ||
Tindris | 2017-12-16 22:51 | |
Undrar om de sett programmen innan de söker så de vet vad som händer. Det heter ju "arga" snickaren, dom förstår nog att det kostar att ge sig in i det. Lyxfällan är lite så med, dom bryter ihop när ljuset går upp för dom, fast jag kan inte tycka synd om dom, de har själva satt sig där.. sjukt att se vuxna karlar gråter när de tvingas sälja sina X-box..vuxna barn. Det är alltid barnen jag tänker på. Stackarna, | ||
Milkman73 | 2017-12-16 23:24 | |
Lill-IT sammanfattar även min åsikt bra. | ||
micro113 | 2017-12-16 23:31 | |
Tindris Jag blir provocerad av sin trådstart. Tror du själv på fullt allvar att de flesta som skaffar barn skulle rymmas inom din kravram? Och om de gör det ... hur bra är de för barnen då? Själv tillhörde jag idiotiska föräldrarna som städade ihjäl stora delar av mina barns uppväxt ... Hellre ruttet tak, halvfärdiga byggen, disk i diskhon och skitiga fönster än att ungarna skall leva i uppvisningshem av renlighet och ordning ... | ||
micro113 | 2017-12-16 23:37 | |
Lill-IT Så som jag förstått det av en insatt så erbjuds hjälp också med det känslomässiga, struktur osv ... Tvärtom idén (vi är så snälla) finns dessutom på samma kanal och heter "Sofias änglar" Oavsett vilket av programmen du väljer att gilla så gäller samma sak för båda ... De som får sina liv förändrade har: Förstått att de behöver hjälp Sätter sin egen "stolthet" åt sidan och tar emot hjälpen.. Fundera på det ... och dina omdömen om dessa människor... | ||
Lill-IT | 2017-12-16 23:46 | |
Jag är helt emot programidén i Sofias änglar också. Som jag sa: Tycker fortfarande inte att andras elände ska grävas i på tv. Jag är inte fördömande mot människorna som behöver hjälp. Jag är emot att göra tv-program av dem. Livet är inte alltid snällt mot oss. Vem som helst kan hamna snett. Tro mig, jag vet allt om det. MEN att gotta sig i det på tv är helt förkastligt. Avskyr Arga snickaren, Sofias änglar, lyxfällan med flera program. | ||
Tindris | 2017-12-16 23:46 | |
Det får du bli Micro, men de utsätter sina barn för faror det finns fällor överallt. Ett under att inget barn har dött i något av husen det handlar om, eller hål i golven, inga räcken, då är det något som glappar om man skiter i att ens barn kan dö för man själv är lat och prioriterar helt galet! | ||
Tindris | 2017-12-16 23:48 | |
Eller att man vet att barnen sover utan ventilation med väggar och golv täckta med svartmögel.. | ||
Lill-IT | 2017-12-16 23:58 | |
Föräldrar ska städa, tvätta och laga mat. MEN även ha tid för sina barn. Tror att de flesta, om de fick välja, skulle vilja bo i ett hem som var rent och i ordning. Tindris. Håller med dig i stort, men inte i att föräldrarna skulle vara lata. De flesta jag sett, i de få program jag tittat på, mår väldigt psykiskt dåligt. De har mist förmågan att tänka logiskt, säkert/tryggt eller ens att få sig till att göra något överhuvudtaget. | ||
Tindris | 2017-12-17 00:06 | |
I många av fallen handlar det nog om ren ovilja, sen finns det ju dom fall där det handlar om att de gått in i väggen och orken har tagit slut.. Sen vet nog inte alla vad rent är heller om de är uppväxta i hem där det aldrig städades. De förstår nog inte vad de utsätter barnen för, just därför hoppas man ju att det följs upp så de får stöd någonstans ifrån.. | ||