Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 28 |
Inloggade | 55 |
Mobilspel
Pågående | 19 962 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2018-03-30 08:54 | |
Jakriborg Vad tror ni googla Jakrborg bilder. Är folk lyckligare här ?begås det mindre brott i Jakriborg. Är människor mer rädda om sitt bostadsområde om det ser ut som Jakriborg en i fula lådbyggen ? | ||
Salka1 | 2018-03-30 11:25 | |
Om man blir lycklig av att det möglar och ruttnar så är det säkert toppen att bo där... Men det är ju snyggt annars. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2018-03-30 11:36 | |
Viste inte om problemen där.tänker mest utseende | ||
Bitte - Administratör | 2018-03-30 13:11 | |
Raderat ett elakt inlägg , har man inget vettigt att säga kan man lika gärna vara tyst Bitte | ||
kryddeluntan | 2018-03-30 13:34 | |
Jag är bekant med Hjärup och Uppåkra, då jag bodde i Lund. Stilen passar alldeles utmärkt i det skånska landskapet. Jag vet inget om dem som bor där, men det är säkert en idyll. | ||
toonfisken | 2018-03-30 13:35 | |
Väldigt vackra hus , men det känns mest som en fasad . Jag skulle kunna bo där om jag haft råd.. | ||
HPIK | 2018-03-30 16:18 | |
Ttiittii:s fråga, som verkar ha kommit skymundan, var om folk är lyckligare i Jakriborg, om det begår färre brott där och om de som bor där är mer rädda om sitt bostadsområde än de som bor annorstädes. Troende men inte vetande: Antal brott bör man kunna utläsa ur offentlig statistik, om man är lyckligare kan väl hänga ihop med brottsbilden (flera brott => större osäkerhet => (nog) lägre lycka). Är man estetiskt sinnad och tycker att Jakriborg är vackert om än en pastisch borde man ha ett incitament att vara rädd om det. | ||
kryddeluntan | 2018-03-30 21:42 | |
Om folk upplever att de bor i en idyll, så är de nog mer benägna att hålla kvar det. Det finns ingen anledning till bilbränder, upplopp eller annat. De skånska småorterna har koll på sina invånare. Bor man i ett utsatt område är läget som bekant helt annorlunda. Så svaret blir att brottsligheten i Jakriborg är säkert lägre, men hur mäter man lycka? | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2018-03-31 09:32 | |
Har aldrig varit o Jakriborg. Att mäta lycka är svårt såklart. Min känsla är att människor inte vill förstöra det som är vackert.det är min förhoppning iaf. Jag vill tro att det är mer idyll där en i Rosengård. | ||