Spelrum
Giraffen46
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
39
Inloggade87
Mobilspel
Pågående20 059

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kvaran2018-07-10 07:34
Antal inlägg: 2

Att lâra sig ett nytt språk - ônskar motspelare
Jeg bor i Norge og spiller ordspill der. Prøver nå å komme litt inn i den svenske versjonen og jobber med å lære meg reglene og ordvariantene som er tillatt. Det er ikke enkelt og det blir enda vanskeligere (svårare) å få til, når jeg ikke får noen å spille med. Jeg inviterer motspillere men får nei i 9 av ti tilfeller og kobler meg ofte fra fordi en motspiller ikke dukker opp. Skjønner jo, at det er lite attraktivt å spille med en som har rast ned fra de opprinnelige 1000 poengene til mellom 5 og 600. Men allikevel, hvorfor ikke ta et enkelt spill innimellom med en av de "dårlige" spillerne, bare for å vise litt godvilje. I det norske spillet spiller jeg som regel ett eller to spill med motspillere med lave poengtall, før jeg går videre til folk på mitt nivå. Jeg taper naturligvis poeng på det, men den risikoen velger jeg å ta. SÅ, varfôr inte prova att spela några enstaka spel med poângfattiga motståndare? Och fôr dom som vill prova sej på den norska varianten, ni behöver ju också några att spela med i inlârningsperioden!!

åsnis2018-07-10 09:38
Antal inlägg: 215

Jag spelar gärna mot dig, varnar dock för att min närvaro här är ytterst sporadisk :-)

wildman2018-07-10 09:41
Antal inlägg: 3859

Nu verkar du bara spela på datorn, men om du vill spela på mobilen så är det bara att bjuda in mig. Jag nekar i princip aldrig någon :-)

kryddeluntan2018-07-10 18:40
Antal inlägg: 12360

Samma här, jag spelar på Ipadden och nekar aldrig någon.

fdennis2018-07-10 21:15
Antal inlägg: 178

synd att du inte spelar böjningslistan för där är jag inne i princip varje dag

kvaran2018-07-10 21:28
Antal inlägg: 2

just det. spelar bara på datorn. Vad âr bôjningslistan?

fdennis2018-07-11 20:40
Antal inlägg: 178

böjningslistan:

Puman & Grisen

Spelrummen Papegojan, Puman och Grisen är speciellt och har SAOL14 med samtliga böjningar inkluderade. Det betyder att det blir betydligt lättare att rulla samt att imperativformen av ÄGA är godkänd, listan innebär med andra ord att det är fritt fram för ohämmat ÄG, man kan t.ex. lägga:
GRÄV, GRÄVA, GRÄVAS, GRÄVARE, GRÄVAREN, GRÄVARENS.

www.betapet.se/rules/

micro1132018-07-17 23:16
Antal inlägg: 17534

Böjningslistan är det bästa om du vill lära dig språket.

Jag kan dock rekommendera att du också PM-växlar (som brevväxlar fast på forumet) och försöker skriva på svenska och låta dina samtalspartner rätta dig.

Själv har jag mycket lättare för att läsa både danska och norska än att prata det (gör jag inte) och än att förstå när de pratar.
Text får man ju ta in i den takt man vill ... prat hänger man inte alltid med i.

Lycka till

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?