Spelrum
Giraffen | 46 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 37 |
Inloggade | 85 |
Mobilspel
Pågående | 20 059 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
remvanrijn | 2018-08-27 20:49 | |
(V)änsterstyre =Vanstyre ? Här kan man höra (V)ledaren Jonas S på allvar höra prata om avskaffandet av privat ägda produktionsmedel , företag, banker i Sverige , för att göra om de till statsägda eller som kooperativ. www.youtube.com/watc...wG 3_jTWqV8 Vad kommer konsekvenserna för Sveriga att bli om detta parti växer sig större och får mer inflytande ? Ni som tänker rösta på (V) , vad ser ni för följder av sån politik , pos/neg ? Har ni exempel på länder där detta leder till gagn för invåmarna ? Jag tror så ; Vi tar bankarna som JS nämnde ; De säljer sig dyrt , Hur ska detta betalas ? JS pratade om pensionspengarna , han glömmer dock att en del av dessa ligger i aktier i Sv företag. När en regering börjar med förstatligande , rasar ju aktier på privatägda företag med som en sten, där försvann x antal miljarder som svenska folket ägde . Och varifrån skall pensionerna betalas då ? gemensam. alt 2, bankerna får inte betalt vad de begär och avvecklar verksamheten i Sverige , kvar är tomma lokaler och hål i väggarna där bankomaten fanns .Nu kan ju JS enkelt återskapa ett statligt bank/betalsystem i Sverige från grunden , men för mig känns detta som kapitalförstöring ( Vänsterfolk tycker inte om kapital , så de blir väl glada ? ) När vi alla fått nya konton i blivit av med våra amex/dc/visa/mastercard kopplade till de banker JS inte villa skulle finnas får vi nya betal/kreditkort V-card .. Betala i Sverige lär inte vara nåt problem , men hur i utlandet ? kommer utländska banker verkligen ge V-card tillgång till ATM i utlandet?? Eller försöker JS att knyta V-card till amex/visa mm ? Desa kapitaliska företag med stenrika ägaren vill han nog inte handla med . Det blir att ta med kontanter till utlandet . Problemet löser sig säkert snart , svenska kronan kommer att falla som en sten , och att resa utomlands kommer vi inte ha råd med . Investeringarna ; tror ni utl storföretag som Google mm vill etablera sig i sverige när risken är överhängande att JS en vacker dag bestämmer sig att göra om företaget till staligt eller koop ? Jag tror inte det .. Mindre investeringar, = mindre som jobbar = mindre skatteintäkter . Inget privatägande av produktionsmedel ; jag tror inte svanska företag stannar kvar i sverige , tills JS knackar på dörren och erbjuder dem x miljoner och nu är företaget statens , Jag tror de avvecklar verksamheten och flyttar utomlands, kvar här blir de tomma lådorna ( fabrikerna ) Om JS mot förmodan skulle lyckas köpa upp företag.. tja Förebilder på statligt/kooperativt ägda företag har vi från andra håll i världen , De var inte speciellt effektiva , produkterna var av dålig kvalitet .. Listan kan göras lång .. Hur ser ni som fundera rösta (V) på ansvaret för landets ekonomi ? | ||
magnusito | 2018-08-27 21:11 | |
Jo kapitalismen håller oss i ett fast grepp. | ||
remvanrijn | 2018-08-27 22:12 | |
men med vänsterstyra enligt denna modell hamnar vi fritt fall , Kom gärna med lite ideer om hur detta ska funka Magnus | ||