Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 21 317 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
blankomblank | 2018-09-12 01:13 | |
Mötet med den mest kända personen du mött Vilka kändisar och kändishistorier har ni? Min gulligaste är när min pappa och jag blev bjuden på finmiddag på restaurang åtta glas i Göteborg -83 efter att ha flyttat en rikare kund. En mycket beklämmande upplevelse för min korvkioskpappa att gå på restaurang, där man kommer med ”boken” Jag som bara var fem år och ständig följeslagare i lastbilen, låg på en bänk och sov i väntan på blodpudding. Jag skulle nämligen få välja vad jag ville ha oavsett vad som fanns på menyn hade servitören lovat.... Tog nån timme att fixa fram den tallriken för övrigt. Plötsligt står Bengt Westerberg bakom min pappa och hänger upp den lånade kavajen som ramlat ner från stolsryggen med ett leende och en klapp på axeln. Han småpratar en liten stund och frågar om min pappas dialekt som är nästintill obegriplig för honom. Mycket trevligt möte som plötsligt får honom känna sig mer bekväm i miljön. Efter den dagen har min pappa konsekvent röstat på Folkpartiet, numera liberalerna i alla valen eftersom, och jag citerar; ”han är den enda politiker som gjort något för mig” Min arga mormor inflikade alltid ett högt och bestämt -Palme hade också hängt upp den om han varit där! Varje gång han berättade den historien | ||
FrFia | 2018-09-12 06:39 | |
I en ålder av säg sju år, anordnades ett event på ett stort försäkringsbolag där min bästis pappa var chef. Dragplåstret var en kort tant i cerise mysdress och fluffigt, hårspraystyngt hår som skrattade mycket och talade på en, för mig, konstig dialekt. I hennes knä blev jag placerad för fotografering. När jag i vuxen ålder tittade igenom gamla fotoalbum upptäckte jag att jag uppenbarligen, stel som en pinne, suttit i knä på en storsmilande Kicki Danielsson. | ||
magnusito | 2018-09-12 06:47 | |
Konsum Brommaplan. En flaska öl rullar över bandet vid kassan och rullar iväg. En vänlig och mycket vacker kvinna hjälper mig att få fatt i den. Jag tittar upp och rakt in i Agnetha Fältskogs ansikte. Jag blev så ställd att jag bara gick tillbaka till kassan utan ett ord. Men innan hon gick möttes våra blickar och jag sa tack och hej då. Då sa hon hej då. Jag nästan skakade. Hon var så vänlig och så vacker. Det här är några år sedan, dagen före midsommarafton. | ||
HPIK | 2018-09-12 06:49 | |
Robinson-Robban dök upp på scrabbles-SM 2007, dock ej blåmålad, och spelade två partier innan han lika plötsligt försvann. Jag mötte honom i det ena, men eftersom jag inte ser på TV mer än någon gång per år (faktiskt) hade jag ingen aning om vem han var. | ||
Jelenas77 | 2018-09-12 07:12 | |
Har träffat många då jag har jobbat på ställen där många kändisar har spenderat tid. Men den största kändisen är nog Stellan Skarsgård. Jag har suttit hemma i hans kök samt roat Bill i diverse lekparker tillsammans med min klasskamrat som var barnens kusin. :) | ||
Mormodern49 | 2018-09-12 16:03 | |
Detta var längesedan men har suttit i Benny Anderssons knä ock även i Svenne Hedlunds . Detta var när de var med i Hepstars . De uppträde på Folkets Park i Vänersborg då . Fick deras autografer skriva på mina jeans ock mina armar . Det var stort . Vi fick komma in i logen efter de hade uppträtt den kvällen | ||
Tindris | 2018-09-12 16:19 | |
Mitt bästa av flera, är en puss av Hasse Carlsson i Noice, lycklig tonåring en kväll i folkets park när största idolerna uppträdde. | ||
Salka1 | 2018-09-12 16:21 | |
På en flygresa behövde min kompis en spypåse och det fanns ingen. Då tjoade jag till och snabbt som ögat kom en påse från mannen framför och det var Richard Herrey. | ||
Hedelene - Ej medlem längre | 2018-09-12 17:39 | |
Den mest berömda person jag mött/ sprang förbi,, hände för ett litet tag sedan i Central Park,, tidig joggingrunda, det var Matthew mc Conangthey, den långa snygga skådespelaren,, som hälsade ; Good Morning..!! Hade nog inte känt igen honom, om jag inte nyligen såg ; White bot Rick ... häftigt!!! | ||
blankomblank | 2018-09-12 17:46 | |
Jag har försökt passera Ernst Kirchsteiger en gång i en korridor. Men han var lika snabbfotad som jag så till slut stod vi där och parerade vänster höger vänster tills näsorna nästan nuddade. Nja, han är rätt lång, men näsa haka iaf. Tack för dansen sa han och sprang iväg. Hade kunnat vara början på en stor svensk romantisk komedi, men nej inte då. Jag bor fortfarande själv i en skogsdunge i Norrland. Har en av hans ljusstakar att drömma mig tillbaka med | ||
blankomblank | 2018-09-12 17:47 | |
Kom han från en av sina nakna spelsessions med bongotrumma Hedelene? | ||
Hedelene - Ej medlem längre | 2018-09-12 17:57 | |
Blankomblank: Haha.. nej tror inte det, vältränad kille med shorts och keps ,, jag klädd nästan likadan.. härligt och få säga Good Morning tillbaka,, det gör man aldrig här hemma...! Filmen jag nyss såg heter White Boy Rick :)!! där han har huvudrollen | ||
magnusito | 2018-09-12 19:43 | |
Jag har också hållit Anne-Lie Ryde i handen samt talat med Olof Palme på en båt när jag var liten. Agnetha smäller nog höst i alla fall, även om Palme ju är stort. | ||
Johan_pe | 2018-09-12 20:43 | |
Jag cyklade, och Ernst-Hugo Järegård fick avbryta sitt steg ut i gatan för att jag inte skulle köra på honom.... Precis innan hade han stegat ut ut gästgiveriet och satt på sig sin ståtliga hatt.... Annars är det ju Zlatan som är den största jag mött | ||
draga | 2018-09-12 20:50 | |
Uppträdde för Astrid Lindgren när jag va runt 8år. Gick bra för alla andra i min grupp men jag sa fel på ett ord. Alla skrattade för det hade en annan brtydelse än jag trodde. Hon tyckte jag va så söt så jag fick sitta i hennes knä resten av besöket. Så gullig. Ett minne för livet. | ||
Lill-IT | 2018-09-12 21:11 | |
Har träffat några sångare, musiker, författare, journalister, fotbollsspelare .. en och en annan skådespelare genom åren. Två tillfällen sticker ut lite extra.. och får mig att skämsrodna än idag: Har dansat lambada endast klädd i bikini med en skandalomsusad svensk tv-kändis. Säger inte vem. Hehe. Har fått ett osmickrande vredesutbrott mitt framför PG Gyllenhammar. Han tog det dock med ro och pratade vänligt med mig. | ||
Catta66 | 2018-09-12 21:21 | |
Har man sagt A får man säga B också, annars har det aödrig hänt. | ||
Lill-IT | 2018-09-12 21:23 | |
Okej. Då har det aldrig hänt. :) | ||
abu1964 - Ej medlem längre | 2018-09-12 21:26 | |
Så du har inte träffat någon kändis med andra ord? Allt var bara skryt? Som alla andra här inne. | ||
plinius | 2018-09-12 21:36 | |
Träffade Stefan Lövén i förra veckan. Småpratade lite bara. Umgåtts lite med Ingvar Oldsberg, Varit hemma hos Göran Persson och Birger Birger schlaug. Tommy Körberg ringde på min dörr av misstag och tog det för en annan lägenhet. Fick Autograf av honom för andra gången. Jag har träffat på och småpratat med väldigt många berömdheter. Är nära släkt med en mycket stor känd internationell sångerska ( Vill/kan inte säga vem, tyvärr) Men kändisskap rör mig inte i ryggen. Tycker mest synd om dem. Speciellt Amerikanska kändisar. | ||