Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 55 |
Mobilspel
Pågående | 20 032 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2018-09-27 20:31 | |
Husrabsakan Är det fel att det måste finnas en husransakningsorder ? Tror jag tycker det är fel vad tycker ni ? | ||
Silbergrau - Ej medlem längre | 2018-09-27 20:34 | |
Det kan väl vara bra att en åklagare först ger tillstånd. Annars kan ju polisen störta in hos dig Titti och vända upp och ner på dina pinaler. | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2018-09-29 08:51 | |
Om jag är misstänkt för något så tycker jag det är ok. | ||
harenliten - Ej medlem längre | 2018-09-29 10:11 | |
Ska alltid finnas beslut om husrannsakan såvida, såvida polisen inte ser en tickande bomb innanför fönstret eller nån står med en kniv mot strupen på nån ungefär XD | ||
ElinaSvart | 2018-09-29 12:18 | |
Polisen kan ordna en sådan i efterhand, annars skulle de ju inte kunna ingripa vid pågående brott | ||
micro113 | 2018-09-29 16:03 | |
Det krävs inget åklagarbeslut. Det krävs inte heller något papper att visa upp. En polis kan själva fatta beslut om genomsökning och i efterhand få beslutet godkänt. Det krävs vare sig tickande bomber eller livshot för polisen att agera -- det räcker med ett pågående brott. Att förvara droger, vapen och stöldgod är pågående brott t ex. | ||
lamaglama | 2018-09-29 18:21 | |
Som micro säger. Det behöver bara finnas misstanke om pågående brott. | ||
harenliten - Ej medlem längre | 2018-09-30 01:22 | |
Ovanstående kommentarer: skitsnack!. | ||
Bellarom | 2018-09-30 07:12 | |
www.lonnquist.se/rat...tn ing.html | ||
lamaglama | 2018-09-30 08:56 | |
harenliten, vad hade micro fel i då? Det pågående brottet ska ha fängelse i straffskalan, men polis får även gå in om en person misstänks skada sig själv/ begå självmord, vara svårt sjuk etc, vilket tekniskt sett inte är brott men fara för liv och säkerhet. | ||
_Monkis | 2018-09-30 18:24 | |
Varför tycker du att det är fel ttiittii? | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2018-09-30 23:16 | |
Hade inbrott i bilen min mat togs. På övervakningsfilmen syns den välkända busen väl. Träffar av en slump precis på 3 poliser.visar dom filmen och ber dom gå in i busens lägenhet.dom påstår att dom måste ha en husransakningsorder. Dom tycker att jag ska anmäla och Få ersättning. Jag har inget intresse av ersättning.jag vill ha min mat.Dom vägrar att hjälpa mig. Jag säger att då går jag dit och hämtar min mat. Då begår jag ett brott enligt polisen.Då står jag på busens bro och säger åt honom att ge mig maten.Det är inte ett brott enligt dom.jag tycker busar inte ska ha det så enkelt | ||
Bellarom | 2018-10-01 09:56 | |
Tänkte du bryta upp dörren hos busarna då ttittii ? | ||
lamaglama | 2018-10-01 10:09 | |
Titti, jag tror att det är ett för litet brott. Det har inte fängelse i straffskalan. Du kan givetvis gå och ringa på och be att få din mat. Det är inte olagligt. Men du får inte tränga dig in och ta den. Att de skulle anmäla dig till polisen är ev. osannolikt då de troligen inte vill ha med polisen att göra, de kan ju ha annat spännande i sin lgh. Men du utsätter dig själv för fara (förutom att du begår brott då dvs). | ||
micro113 | 2018-10-01 15:13 | |
Övervakningsfilmen???? Vad är för övervakningsfilm som du själv har tillgång till? | ||
blankomblank | 2018-10-02 16:12 | |
Jag antar att du känner igen busarna då, vet vad de heter och vart de bor? Du kan ju jävlas lite med dom iaf. Lägg bajs i brevlådan | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2018-10-02 23:25 | |
Jävlas är inte min grej. Tjuven blev filmad jag vet vad han heter var han bor. Det går inte att ta miste på vem det är. Han kommer i en stulen bil. Polisen har alla filmer där det går att se att exakt vem det är. I dag kom det....nedlagt i brist på bevis | ||