Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 49 |
Mobilspel
Pågående | 21 268 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Gnillot | 2018-11-08 14:44 | |
Köpa reklam av facebook? Jag har en FB-sida för mina serier (mm) där jag länkar till när jag publicerar på min blogg. FB föreslår att jag marknadsför min sida och jag är frestad. Jag funderar på vad jag isf skulle ha för mål och syfte. Jag vet ärligt talat inte, mest att bli sedd, så egosocker antar jag? Är det någon som har testat FB-marknadsföring och vad tyckte ni isf att det gav? Hur valde ni målgrupp? Något annat att tänka på? Tack! | ||
blankomblank | 2018-11-08 21:12 | |
Det trista är ju att man numera måste marknadsföra sig även gentemot sina egna surt förvärvade följare.... Fundera ändå på vad du vill åstadkomma konkret. Ska de följa din blogg, köpa dina serier, följa Facebook sidan etc? Att synas idag på fb blir svårare och svårare. Utan en plan är det ännu krångligare | ||
yora - Ej medlem längre | 2018-11-08 22:22 | |
Vi har en sida för en förening där vi har marknadsfört vår julmarknad ibland. Det ger fler visningar = kommer upp i flödet för fler. Kan ju också irritera en del antar jag. Och det syns att det är ett marknadsfört inlägg så om det bara är en egoboost man vill ha så kan det ju vara lite pinsamt att folk ser att man har betalat för sin egoboost. | ||
Gnillot | 2018-11-09 06:25 | |
Jag säljer ju inget, så det finns ingen potentiell monetär vinst i det hela. På det sättet är det helt enkelt pengar i sjön. Men jag mår gott av att andra uppskattar mina uttrycksformer, jag har roligt med skrivandet och ritandet och blir glad av andras glädje och uppskattning, så om jag genom att sprida innehållet vinner uppskattning hos fler har jag på sätt och vis investerat i mitt eget välbefinnande. Det rör sig inte om några stora summor pengar, men jag håller med om att det finns en cringe-faktor i att betala för att synas. Men kanske saknar jag stolthet och är beredd att ta den kostnaden? Jag vet faktiskt inte! :) | ||
blankomblank | 2018-11-09 07:45 | |
Att betala för en marknadsföring, även i en nonprofit affär är väl inte skamligt tycker jag. Jantelag som vanligt, inget att bry sig om | ||
Sten_Saxpåse | 2018-11-09 11:28 | |
Gnillot vilka andra sidor finns du på? Facebook är ju väldigt begränsat, du kanske kan nå ut till fler följare bara genom att utöka ställena du postar på. Typ Insta, Twitter, Reddit... | ||
Gnillot | 2018-11-09 11:54 | |
Jag börjar nog bli gammal, de plattformar du nämner har jag inte bemästrat. Twitter t.ex är lite som att vara främling på ett gigantiskt cocktailparty… Sen finns ju risken att med fler som ser är det fler som har åsikter och ogillar det jag gör. Resultatet är ju inte givet egoboost även om det skulle vara mitt mål. Att ogilla är ju ok, men om jag gjorde någon ordentligt obeklämd vet jag inte hur det skulle kännas. | ||
Glenn Skifs | 2018-11-09 15:15 | |
Självklart ska du tala om att du finns så att folk hittar dina grejer. Allt annat är ju befängt. Om du sedan betalar för det eller inte saknar betydelse för alla andra än dig själv. Det vore ju faktiskt jävligt illa om alla höll inne med sina talanger och gåvor bara för att stöta sig med andra eller verka förmer. Tänk om exempelvis min look alike Harry Belafonte inte hade lommat iväg till skivstudion när det begav sig. Stackars alla fans. Du har nåt att erbjuda så var glad och kör så det ryker. | ||
Gnillot | 2018-11-10 06:01 | |
Tack för pepp! :) | ||
volpe1964 - Ej medlem längre | 2018-11-10 17:33 | |
Vet ingenting om detta, men trevligt ifall fler upptäcker dig. | ||
Gnillot | 2018-11-13 07:26 | |
Tack, det var snällt sagt! :) Har fortfarande inte kunnat bestämma mig. Funderar på att i födelsedagspresent önska mig att vänner och följare delar sidan, och tigga spridning så, men det kanske är för krävande? Vill ju att folk ska gilla för att de gillar, och allt roar inte alla, vilket är helt ok! | ||