Spelrum
Giraffen | 31 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 32 |
Inloggade | 63 |
Mobilspel
Pågående | 21 090 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
blankomblank | 2018-11-18 15:17 | |
Statlig media- behövs det? Hur är det nu med tv-avgiften? Ska staten få tvinga på oss en högre skatt 1 januari 2019 för att subventionera statlig ”oberoende” *host host* tv? I en tid när mediet visat sig omodernt, sviktande i förtroende och utan ägarstyrning? Kan vi ens kritisera utbud, innehåll och ersättningar? Granskningsnämnden är ju ett skämt i sammanhanget, fyllt av gamla anställda. Hur många vårdplatser kostar ytterligare en säsong av dobido? Att en handfull tiggare från SVT fick med sig nästan hela riksdagen, även M (!) på detta är en skandal! Varför lät man inte skeppet sjunka??? För ni vet väl att det inte fanns någon bestraffning, böter eller liknande för att man inte betalade? Nu blir det ju påföljder förstås! Varför får inte skattebetalare påverka utbudet när vi bekostar hela verksamheten? Är detta konkurrens på lika villkor? Vad anser du i frågan, har du betalat tv-avgift tidigare? Varför? | ||
igne | 2018-11-18 16:05 | |
Fyllt av gamla anställda? Och vad innebär det? Har de varit anställda länge eller har de uppnått hög ålder? Känner du dem eller är det bara en av alla dina fördomar som får tala? | ||
Sten_Saxpåse | 2018-11-18 16:25 | |
Det har ju absolut ingeting med vårdplatser att göra. Tv-avgiften gick inte till vårdplatser och tv-skatten lär inte göra det heller. | ||
blankomblank | 2018-11-18 16:53 | |
Om majoriteten av ledamöterna arbetar inom media anser jag att det finns risk för svågerpolitik. Med tanke på hur få fällningar det blir, vi pratar promille, så finns det belägg för antagandet. Med tanke på att inte ens de mest grova fällningarna leder till konsekvens anser jag att myndigheten är korrupt. | ||
blankomblank | 2018-11-18 16:55 | |
Sten_sax påse Är väl samma raljerande utlägg som när SVT gjorde jämförelsen mellan utlägget för flyktingmottagandet kontra julhandeln ;-) | ||
Mormodern49 | 2018-11-18 17:05 | |
Det är klart att man har betalt Tv avgift ! Det är ju lag på det Ock då gör man ju det så klart | ||
tapa | 2018-11-18 18:19 | |
Statlig media form av nuvarande Public Service fyller ingen eller lite funktion Gör om och gör rätt, inte som i Nordkorea och andra diktaturer. | ||
blankomblank | 2018-11-19 11:11 | |
10% betalar inte sin tv-avgift / har ingen tv. Jag tillhör det senare. Varför skulle man ens behöva en tv? Jag kanske skulle kunna tänka mig att betala en avgift för SVT appen så kidsen får sin mamma mu, men annars finns allt det här innehållet på andra kanaler och medier. Valvakor och samhällsdebatter följer jag från andra intressekanaler. Ser TV4 nyheterna, läser utländsk media osv. Radio skulle jag aldrig ens slå på, hör uteslutande på poddar och Spotify. Tror knappast jag är ensam i att inte se det massiva behovet av de statligt finansierade och ofta vänstervridna kanalerna | ||
krysopras | 2018-11-19 11:26 | |
Stats-tv är en jättestor skyddad verkstad. Jens Ganman jämförde tillsvidareanställning på SVT med att skrapa fram 30 000 i månaden i 30 år på Triss. Jag tittar inte på SVT. Kan hända att de nån gång säger nåt som är sant, men det drunknar i lögner och propaganda. En mytoman kan visst råka tala sanning någon gång, men om man ljuger 99 gånger av 100 får man räkna med att ens trovärdighet far illa - så ser jag på SVT. Att människor väljer bort SVT i så hög grad att finansieringen hotas borde tala sitt tydliga språk, men icke i lill-Nordkorea. SVT har en del bra utländska serier ibland, men de kan man få åtkomst till mha andra betaltjänster som har mycket intressantare utbud totalt sett. Pay per View eller abonnemang typ Netflix vore en bra finansieringsmodell. BBC finansieras numera med icke-obligatorisk abonnemangsavgift. Man får alltså lov att SJÄLV VÄLJA! Ett koncept som är främmande och skrämmande för svensken, men som i många andra länder betraktas som en självklarhet. | ||
volpe1964 - Ej medlem längre | 2018-11-30 22:49 | |
Betalade tv licens när jag hade en tv, tycker faktiskt att svensk tv är förhållandevis bra och tycker att det är bra att de lägger avgiften på skatten. | ||
Mårrran | 2018-11-30 22:55 | |
Jag tycker det är bra. Det är viktigt med ett utbud som inte är reklamfinansierat. | ||
Mårrran | 2018-11-30 22:57 | |
Fast jag har inte ens någon TV. Men jag har betalat avgiften ändå. Och jag ser ibland på SVTplay. | ||
_Monkis | 2018-12-01 00:51 | |
Har alltid betslat TV-licensen, tittar väldigt lite på SVT. Men brukar se På Spåret, Vinterstudion och lite annat. Betalar gärna för det. Och för att slippa reklam. Om det är en avgift eller skatt kvittar för mej. Fattar inte att det kan uppröra så mycket. Alla betalar vi skatt för sånt vi sällan nyttjar. | ||
FrFia | 2018-12-12 23:15 | |
Kan tänka mig att det blir dyrare för hushåll med fler än en person, eftersom den nya tv-skatten betalas per person. Avgiften var per hushåll. Eller? | ||
harenliten - Ej medlem längre | 2018-12-26 12:27 | |
Klart statlig media behövs, alla jvla tecken på högerpolitik måste utrotas. | ||
magnusito | 2018-12-26 12:33 | |
Klart det behövs av en massa anledningar. Titta på länder som gett upp public service. Det är helt bedrövligt. Det behövs som en ickekommersiell motvikt. Och titta bara på vad det går för tv-program på svt gentemot 3:an, 4:an, 5:an m.m. Det är ju bara, med betoning på BARA skit i dessa kanaler. | ||
MrPeasly | 2018-12-26 12:52 | |
Så trött på all spel reklam o diverse matlagnings/utröstnings program. SVT med Vinterstudion är värt några skattekronor bara det. | ||
Moose72 - Ej medlem längre | 2018-12-26 19:43 | |
Självklart så har man betalat tv-avgiften. Då är lag på det. Man har många gånger hört folk skryta över att dom minsann inte betalar nån tv-avgift. Nu blir det mer rättvist då det läggs på skatten. Dom som saknat moral får också betala. Kanske är delvis dom som klagar mest nu. Jag tycker att Svt har och har haft många nyttiga och bra program. Vinterstudion som nämnts är ju bara den värd skattekronor. Jag tänker också på program som gick på tv då jag växte upp. Tycker att tv var bättre på många sätt förr. Det är mkt mer skräp nu för ungdomar och barn, och det är inte SVt som står för mest av det. Jag betalar hellre tv/radioavgift än presstöd. Varför ska mina pengar gå till tidningar jag aldrig läser. Eller till Operan, Dramaten, Riksteatern, Dansens Hus och Drottningholms slottsteater i Stockholm. När ska man ha tid eller möjlighet att besöka dom. Dom delar på en miljard per år. Jag tror att många pensionär väljer Svt före kommersiell tv. Dessutom är avgiften som införs nu bättre för ensamhushåll och för dom som tjänar lite. | ||
seppa | 2018-12-26 19:50 | |
Klart det behövs i stort sett alla annan TV är ju späckad med reklam. | ||
ingson | 2018-12-26 20:21 | |
Bibliotek och finkulturinstitutioner betalas via skattsedeln. Vad skulle skillnaden med TV via skattsedeln bli? Särskilt med tanke på att så få tittar. | ||