Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade54
Mobilspel
Pågående20 197

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Janis_123 - Ej medlem längre2020-07-22 16:54
Antal inlägg: 90

Varning för DN:s
Jag vill varna för Dagens Nyheters så kallade gratiserbjudanden. Jag nappade själv på ett sådant till sommaren och det framgick mycket tydligt att det inte fanns några krav kopplade till erbudandet, när gratisoperioden var slut skulle jag inte behöva göra någonting om jag inte ville fortsätta läsa.

Och så öppnade jag den mejladress i dag som jag haft kopplat till erbjuandet. Där låg två fakturor, den ena dessutom förfallen till betalning för nästan en månad sedan! Jag blev förstås extremt arg och ringde upp tidningens abonnemangsavdelning som ändå drog tillbaka alla krav och skickade ett mejl och bekräftade detta. Men om jag inte hade öppnat min mejladress? Herregud....

Janis_123 - Ej medlem längre2020-07-22 16:55
Antal inlägg: 90

Jag ser att det gått lite fort på tangentbordet -trist att man inte kan redigera sitt iinlägg.

ttiittii - Ej medlem längre2020-07-23 10:49
Antal inlägg: 37631

Hur kan Du tro att Du ska få DN gratis mer en den månad dom erbjuder..
Den måste sägas upp ganska direkt för attendasterbjuda gratismånaden

Mådä - Ej medlem längre2020-07-23 13:40
Antal inlägg: 99

Suck - läste du öht vad min fru skrev? Det var alltså ett gratiserbjudande där villkoren mycket tydligt var att bara om man ville och tydligt signalerade det efter gratisperiodens slut stannade man kvar som, i det läget, betalande läsare. Det här är inte ovanligt, man vill locka nya prenumeranter helt enkelt genom att låta dem testa proudkten utan att binda upp sig.

Mollee32020-07-23 13:46
Antal inlägg: 1555

Är Janis_123 fin fru Mådä? :D Har alltid föreställt mig Janis som en lång, väldigt smal läkare med runda glasögon och mustasch...

PS. Dåligt av DN att vara så otydliga och lömska :/

toonfisken2020-07-23 21:00
Antal inlägg: 732

Det är så här i livet att INGENTING är gratis !
Det finns alltid nån hake .

ttiittii - Ej medlem längre2020-07-24 00:04
Antal inlägg: 37631

En månad gratis sen rullar det på...
Din fru har fel på alla plan.
DN har inte gjort något fel.
DN är extremt tydliga i sina preumerationer.
Så möjligen lurar hon Dig men ingen annan

stupidity2020-07-24 12:55
Antal inlägg: 628

Vid en snabb googling hittar jag ett flertal tidningar man kan prova gratis som sen avslutas utan att man behöver göra något. Så jag undrar hur mycket kött du har på benen ttiittii

Bitte - Administratör2020-07-24 14:06
Antal inlägg: 24033

Nu håller vi os till ämnet och diskuterar INTE andra användare , har pga det raderat några inlägg

Bitte

Amboseli2020-07-24 17:51
Antal inlägg: 560

toonfisken,

Blåbär i skogen är gratis om man promenerar till skogen och plockar dom själv.

spretighand - Ej medlem längre2020-07-25 06:01
Antal inlägg: 16

Nu vet ju inte jag hur det aktuella erbjudandet löd i sin helhet, men att tidningar erbjuder en tidsbegränsad prenumeration som avslutas automatiskt är inget unikt. Precis som stupidity skrivit.

Det krav som brukar uppges är att det är nya prenumeranter, men det ska tidningen själv också ha koll på.

Det rör sig ju troligen om en nätprenumeration. Något som inte kostar tidningen så mycket att bjuda på, och såklart med förhoppningen att den som provar på sedan vill fortsätta. Det är ju därför som det när prövotiden närmar sig sitt slut eller strax därefter kommer ett annat erbjudande via mail eller telefonsamtal.

Ett färskt erbjudande just från DN :

campaigner.dn.se/pre...KR _1sep_TB

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?