Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 68 |
Mobilspel
Pågående | 21 019 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lill-IT | 2021-12-10 22:49 | |
Önskelistan - jultråden - All I Want For Christmas Jaha gott folk. Det närmar sig jul. Vad önskar du dig i år? Vad ska du ge bort? Hur ska du fira jul? Ska ni äta traditionell julmat eller nåt helt annat? Vi samlar allt julrelaterat i en tråd tänkte jag.. Jag ska äta grötfrukost hos syrran, ha barnen hemma på helt traditionellt julbord på eftermiddagen och på kvällen samlas släkten hos antingen mig eller syrran och kör julklappsleken. Vi brukar bli ganska många. Vi har bantat ner julklappar till ett minimum. Alla köper bara till sina egna barn och föräldrar. Och sen får alla lägga så många paket de vill till julklappsleken. Jag och syrran brukar se till att det finns nåt roligt för alla ibland de paketen. Tomten brukar ignorera min önskelista.. jag är nog inte tillräckligt snäll. Så jag önskar mig inte något längre. Så länge jag får träffa alla så brukar jag vara nöjd. Men i år vet jag att alla inte kommer. Det är ledsamt. Älskade gamla moster orkar inte resa till oss i år.. hon kommer sitta själv hemma hos sig. Och det skär i hjärtat. Även andra kommer att utebli i år.. av anledningar jag inte tänker fördjupa mig i. Men.. lika tråkigt det. Vi kör som vanligt en vit jul. Ingen alkohol. Och husdjuren får sitt egna "julbord". Även fåglarna på utsidan får extra smarriga saker. | ||
Prärieklocka | 2021-12-10 23:39 | |
Den här julen blir annorlunda. Två dagar innan julafton ska jag till sjukhuset och få en behandling. På julen kommer jag må pyton av alla biverkningar. Min svärmor kommer på julafton som hon brukar, men stannar nog inte lika länge som vanligt. Jag kommer inte orka vara uppe så mycket, men ska försöka, för barnens skull. På juldagen brukar vi träffa svärfar och hans fru. I år kommer svärfar vara på andra sidan jorden. För ett halvår sen miste han sin fru, som inte var gammal alls, och denna första jul utan henne flyr han fältet. På annandagen brukar vi vara hos min pappa och hans fru. Strax före jul förra året dog min pappa och vi kommer alla tänka mycket på honom denna jul. Min ena bror har bjudit alla hem till honom på annandagen istället, men jag kommer inte orka pga att jag då fortfarande kommer vara däckad av biverkningarna. Men… vet ni! Mitt i allt detta finns massor med ljuspunkter. Framför allt är jag inte ensam, utan har min underbara familj, min man och våra två barn. Jag har vänner, syskon, fina kollegor, släktingar… Och! Jag har en strålande prognos, som min läkare uttryckte det. Så även om den här julen blir olik alla andra jular, har jag så mycket att glädjas över. Som till exempel att det finns färdig deg att köpa när inga krafter finns till att röra till egna degar som jag brukar. Så i helgen ska jag och minstingen baka både pepparkakor och lussekatter! Bara en sån sak. | ||
Lill-IT | 2021-12-10 23:44 | |
Åh, Prärieklocka.. Jag önskar dig gott tillfrisknande. <3 | ||
Prärieklocka | 2021-12-10 23:46 | |
Tack Lill-IT! | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2021-12-12 14:57 | |
Ska inte ge bort något och hoppas jag inte får något. Ska inte äta julmat heller. Det får bli jultacos Här tröttnat på juhystetin. Julen är kidnappad av antikrist. Ska läsa Julevangeliet för dom 4 ungar si kommer hem Så dom aldrig glömmer varför vi firar jul | ||
tysken69 | 2021-12-13 13:24 | |
Bra tänkt där ttiittii det mesta handlar tyvärr bara om hur många julklappar det blir åt barnen. Min son är inte myndig än så han är den enda som jag ger något. Själva julmaten är inte så viktig för mig. Samma om jag inte får någon julklapp. En bra hälsa är viktigare än material. Här blir det en lugn och fin jul med Netflix och några vänner | ||