Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade53
Mobilspel
Pågående20 696

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Lee90 - Ej medlem längre2023-04-25 12:39
Antal inlägg: 420

Vad tycker ni om Gårdsförsäljning - ?
Bor man på landet, och har den förmånen att köpa all slags råvaror ( kött av olika slag, fisk
Grönsaker , det är guld värt och samtidigt gynna bönderna . Nu pratas det även om att eventuellt bli försäljning av vin- det välkomnar vi . Monopolet finns ju kvar och kommer fortsätta existera -

Är det fel med vin försäljning för dom som har Gårdsförsäljning ?

mackeman2722023-04-27 07:38
Antal inlägg: 251

Gårdsförsäljning är kanon! Alltid färska varor utan några mellanhänder. Köper grönsaker via Reko ringen via facebook, man gör en beställning och sen får man hämta upp sin beställning på Ikeas parkering direkt från bonden.

Ingrid 123 - Ej medlem längre2023-04-27 08:40
Antal inlägg: 1264

Ja, handlar gärna på Gårdsförsäljning , passar alltid på.när jag reser runt med häst tävlingar.

Ja, vin är väl också ok att köpa så har våra nordisk länder.

Lackia2023-04-27 19:47
Antal inlägg: 1619

Jag hade gärna handlat på gårdsförsäljning men jag har inte tillgång till bil...Det finns massor av ställen här i Skåne men det är få som man kan nå med kollektivtrafiken..Det är för dyrt också.. Men till sommaren när man kan utnyttja Skånetrafikens sommarkort ska jag åka till de ställen som ligger där det finns bussförbindelser..

stupidity2023-04-27 21:12
Antal inlägg: 627

Nu handlar det väl inte om att random gårdsbutiker ska sälja Pripps blå utn att om man har egen tillverkning så ska du få sälja den. Tex mindre bryggerier och liknande

ledabeda2023-04-27 23:41
Antal inlägg: 3

Gårdsförsäljning av alkohol bidrar till ökad alkoholkonsumtion och har därmed en skadlig inverkan på folkhälsan. Ska det då vara tillåtet? Döm själv!

Lee90 - Ej medlem längre2023-04-28 08:57

Vi har en gårdsförsäljare nära oss, dom har alltid många kunder vi är en av dom .

Enligt deras resonemang om vin försäljning så skulle det inte inverka mer på folkhälsan, Monopolet Systembolaget lockar med mycket mer, dom kommer själva börja med sitt "egna" vin , om det kommer bli godkänt. Dom odlar olika slags vindruvor i sina växthus , otroligt smakrika.

Vi är storkonsumenter på Frukt och Grönsaker , vilken skillnad på smak här. och det vi köpt på ICA .

stupidity2023-04-28 11:28
Antal inlägg: 627

Vad baserar du ditt uttalande på Ledabeda?

micro1132023-04-28 14:00
Antal inlägg: 17534

Gårdsförsäljning gällande livsmedel och annat - absolut.
Tyvärr ställde ju EU regler till så att de som hade gårdsslakteri och chark i vår trakt fick lägga ner och byta djur eftersom de höll djur som inte kan fraktas till de stora slakterierna.

När det gäller alkohol - nej.
Jag är varm anhängare av spritmonopolet.
Jag tror inte man kan uppnå samma grad av kontroll om man börjar sälja utanför det.

Lee90 - Ej medlem längre2023-04-29 09:05

Gårdsförsäljning påminner mig om min barndom i Ukraina/ Odessa minns mina föräldrar handlade allt från två gårdar.

Vin och spritmonopolet är väl något regeringen diskuterar just nu om det är ok i samband med Gårdsförsäljning- så inget är spikat. Vin och öl tycker jag , om det är från eget bryggeri !

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?