Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 53 |
Mobilspel
Pågående | 21 299 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mammamu - Ej medlem längre | 2006-11-23 07:39 | |
Rengöra köksfläkten Nu ska jag flytta och vill ju givetvis städa så att allt är perfekt när jag lämnar lyan... Mitt problem är fettfläckarna i köksfläkten som sitter som sten av någon anledning:S Någon som har ett supereffektivt tips? | ||
KillerCow | 2006-11-23 08:02 | |
Hum, vet inte vad det heter ... Men det finns ett medel du kan köpa på ICA, konsum o så som ta bort såna fläckar bra o snabb. Bara fråga nån som jobba där o hoppas de kan lite av sitt sortiment. Eller gå till en sån där färg-allt-i-allt-handel, de bruka ha såna saker med. | ||
Pekkis | 2006-11-23 08:05 | |
När jag tvättar runt spisen änvänder jag jiff, tror jag det heter. Jag blev totalt hänförd när jag använde den första gången, och såg flottet flyta =) | ||
Mammarie | 2006-11-23 08:10 | |
Yes Power är superbra på att lösa fett...låt det dra ett tag bara innan du tvättar bort det med vatten(varmt vatten)....prova detta jag anväder detta medel till att som sitter fast och det löser det.....lycka till=)) | ||
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-11-23 08:12 | |
Grattis till fytten. Köp lite ny vit målarfärg och måla över :-D | ||
mammamu - Ej medlem längre | 2006-11-23 08:36 | |
Tack för alla tips, fläkten ska skuras när jag kommer hem så att det bara är att torka av den sen.. Tzarras, jag tror att värden blir sur om jag målar fläkten:P | ||
Spyan | 2006-11-23 10:06 | |
ska man tro reklamen så funkar ju dendär cillit bang på allt=) | ||
Nemi | 2006-11-23 11:25 | |
Jag brukar börja med att hälla några omångar kokande/hett vatten över den. För att inte behöva hälla en hel flaska fettlösning på sen. Värme tar bort det allra mesta. | ||
Femmy | 2006-11-23 11:55 | |
Prova med fönsterputs! Det är det enda som funkar (åtminstone enligt mina erfarenheter)! | ||
lelou - Ej medlem längre | 2006-11-23 13:14 | |
JIFF är överlägset, på allt nästan. | ||
mamman - Ej medlem längre | 2006-11-23 16:12 | |
Lägg filtret i hetvatten med mycket diskmedel i! BRA diskmedel (typ Yes, ingen billigt krafs) Man kan också diska det i maskin sedan (om man har en diskmaskin). Hetvatten och fettlösande medel är tricket! Grattis till flytten!!! Lång flytt eller flytt till större...? | ||
mammamu - Ej medlem längre | 2006-11-23 17:55 | |
Tack för alla tips:) Jag ska flytta en trappa upp till en större lägenhet:) Helt underbar flytt, jag behöver inte ens gå utanför dörren eller hyra en kärra. Verkligen oförskämt flyt man har ibland! Det är en arbetskamrat till mig som ska ta min lägenhet och jag vill lämna den ifrån mig i så fint skick som det går, annars skulle jag skämmas ögonen ur mig.. Nu ska jag ge mig på ugnen gott fok:( | ||
iodine - Ej medlem längre | 2006-11-23 18:02 | |
där ser man. jag ska flytta nästa fredag, 40 meter. till en underbar trea :) skönt att slippa de långa sträckorna. | ||
KillerCow | 2006-11-24 08:22 | |
Få man höra hur det gick o vilket tips funkade bäst? ;D | ||
mammamu - Ej medlem längre | 2006-11-24 08:54 | |
Nu var det inte filtret som var problemet utan själva fläktmockajängen.. Jag körde med "naturvänlig" bilavfettning å det kan jag verkligen rekommendera, fläkten var inte döskitig men det blir ju som små hårda fettfläckar som är hopplösa att få bort.. Ugnen körde jag med allt starkt som jag hade hemma, inklusive svinto.. Jag hatar ugnsrengöring.. Gallret hade jag dock haft i blöt hela dan i vanligt diskvatten så det var bara att ta en vass svamp och skura lite lätt så blev det som nytt:) Hon som flyttar in här kommer att få det skinande rent:P | ||
KillerCow | 2006-11-24 09:04 | |
Vill du komma till mig o göra rent ugnen? (gallret är rent, men ugnen ....) ;D | ||
mammamu - Ej medlem längre | 2006-11-24 09:24 | |
Haha du, jag slet hela kvällen:P Pausade med några matcher när det blev för tråkigt:) Jag säger bara.. SVINTO:) och ett rejält tålamod, en flaska vin hade säkerligen inte vart fel heller:P(Inte att skura med då) Till råga på allt var jag tvungen att gå å köpa en ny lampa till ugnen å den lille skiten kostade 30 spänn.. Jag blev säkert lurad men nu lyser det fint där inne så att man kan se hur rent det blev:) | ||
veggie_d | 2006-11-24 10:25 | |
Sist jag flyttade var till en lägenhet i grannhuset. Hiss till källaren, genom en kulvert, hiss upp till nya lägenheten. Det var det jobbigaste flytt jag varit med om hittills (jag blev klar klockan tjugo i sex på morgonen, klockan sju var det inspektion av den gamla lägenheten). Nästa gång ska jag flytta aslångt, och använda världens största lastbil. (När det gäller städningen kan jag bara rekommendera att betala någon annan för att göra det. Det blir minimalt med slit på det sättet.) | ||
iodine - Ej medlem längre | 2006-11-24 15:52 | |
det är därför man bor i lägenhet med egen ingång. | ||