Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 4 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 20 435 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
livliv - Ej medlem längre | 2024-06-19 16:48 | |
Startord 518 poäng Hej Hej! Hur reagerar ni när motståndaren får 518 poäng i första ordet? Jag blir inte glad... sur rent av hahaha Inte kul att fortsätta. Jag gillar mest jämna matcher, då kan jag lätt ta en förlust... | ||
mousy | 2024-06-19 17:01 | |
Det ligger i spelets natur om man spelar slumpat. Ibland är man den som har den stora ledningen. Jag tar alla förluster på ett bra sätt, det är bara ett spel Ibland vinner man stort eller rullar stort. Tråkigt med dåliga förlorare som hoppar av eller skriver något drygt då | ||
Lill-IT | 2024-06-19 18:32 | |
Det är surt när det händer, men det är smällar man får ta när man väljer slumpat. :) | ||
hiatus | 2024-06-19 19:07 | |
Jag är SÅ DÅLIG förlorare i spel som dessa och skulle ge upp direkt. | ||
Lemure | 2024-06-19 21:31 | |
Det är ju tjusningen med slumpat, men helt klart roligare när det händer en själv :) | ||
Roddaren - Ej medlem längre | 2024-06-19 21:36 | |
Å, herregud! Det är därför jag aldrig spelar slumpat, det har inte särskilt mkt med skicklighet att göra. Jag testade en gång och det slutade bara med att båda satt och avvaktade. Rätt avslaget blev det och det var nog mest mitt fel. :) | ||
Saabägare | 2024-06-19 21:56 | |
Jag spelar gärna slumpat. Tur och otur jämnar väl ut sig i det långa loppet. MEN jag tycker att algoritmen som "slumpar" ut brickor skulle hindras från att lägga poängbrickor på vågräta och lodräta raden som utgår från centrum. | ||
kenso | 2024-06-19 22:45 | |
har spelat mot folk som får över 1000 poäng på första ordet. men hoppar ändå inte ur. man har ju istället ett stort mål att nå. är ingen dålig förlorare så. | ||
toonfisken | 2024-06-20 13:13 | |
Jag hade helt klart sagt tack och hej , inte suttit och "tröskat" med ett hopplöst spel. | ||
livliv - Ej medlem längre | 2024-06-21 05:47 | |
@toonfisken Tack vad skönt att höra att inte alla är så heroiska "det är ju bara ett spel" Tack å hej, leverpastej! | ||
livliv - Ej medlem längre | 2024-06-21 05:49 | |
@saabägare, det håller jag med om. Algoritmen ska inte ge en sån fördel från första ordet | ||
SämstpåBeta | 2024-07-18 03:45 | |
Har faktiskt lyckats att vända ett sådant underläge, motståndaren fick 700p på öppningsordet men jag lyckades lura till mig en öppning på BOL och lade OBELISK ovanför BOL och fick över 1000p, jag tror det var tre röda och två gula där. Jag chansade på att motståndaren trodde att det var låst med ordet BOL och jag satt och väntade bara på att få ett O, sedan att det blev en rullning var bara ett stort plus. Så ge aldrig upp! | ||
Lackia | 2024-07-18 09:34 | |
Det är väl inte så kul... Men man spelar ju vidare i alla fall.. Man kan ju själv få en fullträff längre fram.. | ||
riwinx | 2024-10-03 21:20 | |
Jag tycker egentligen det är roligt med slumpat bräde, men det borde vara programmerat så att det inte fanns flera bonusfält på raken (eller en allmän förtätning av dem) i den mittersta delen av spelbrädet. Att Z kan delas ut i sista bokstavsbricke-utdelninge n hade även det varit fint om det gick att programmera bort. Tänk om man även kunde få spela med tre eller fyra i en match... | ||
Anzipanzi | 2024-10-04 08:24 | |
riwinx, att spela fler är möjligt. Det går att välja antal spelare när du startar ditt spel, alternativet finns där du väljer typ av bräde och tid :) | ||
häggeby | 2024-10-04 14:01 | |
Det är bara att bita ihop.....därför spelar jag mot alla oavsett ranking.. | ||
riwinx | 2024-10-05 05:32 | |
Anzipanzi...jag spelar via appen, så jag tror inte att möjligheten finns där. Tack för tipset ändå. | ||
Bitte - Administratör | 2024-10-05 07:11 | |
Om jag inte minns fel så är spelbrädet ändrat för massor år sedan , för då låg , de röda och gula rutorna ännu närmare startmarkeringen på spelplanen Bitte | ||
fotskada | 2024-10-05 13:15 | |
Jag reagerar inte så mycket så vida det inte är någon som lägger ett sådant ord och sedan passar hela tiden. Förvisso en helt okej taktik men det gör mig inte villig att spela igen. Jag har också lyckats vända ett underläge på flera hundra. Samt vid något/några tillfällen själv kunnat avgöra matchen direkt med att rulla som första ord och det var då det var lättare att nå ännu mer poäng som start. (se Bittes inlägg ovan) Minns förresten ett spel på tre i slumpad panik. Två av spelarna hade en väldigt bra rating medans den tredje hade dålig sådan. Slumpen gjorde att den sämre fick börja och la ett drag som dels var en rullning och dessutom över flera färgglada rutor. De två med hög raring kom sedan inte långt i det spelet och ratingvinsten för den ena blev ju toppen och för de två bättre spelarna väldigt mycket förlust. Den sämre vann alltså även matchen. | ||
I_Givein | 2024-10-05 22:39 | |
Jag ger upp direkt eftersom jag är en urusel förlorare! | ||