Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 47 |
Mobilspel
Pågående | 21 206 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Basta - Ej medlem längre | 2006-12-20 10:42 | |
Alternativ spelplan Vore det inte kul med en spelplan utan några extrapoäng, så man slapp jakten efter ordrutor som ger hiskeliga poäng typ ny hy dy. Men fortfarande extrapoäng för rullning. på så vis tror jag att man skulle få ett öppnare och spirituellt spel. hälsningar gubbstrutten. | ||
Pekkis | 2006-12-20 10:45 | |
Spirituellt spel =) Annars kan man ju spela orankat, så kan man fokusera mer på orden i stället för poängen. | ||
vulcan | 2006-12-20 11:32 | |
hm... Nej. Hanteringen av poängrutorna är en väsentlig del av spelets strategi, inte minst vad gäller den ständiga frågan om att väga risk mot utdelning med sina egna drag. Jag skulle inte tycka att ett sånt spel blev roligare tror jag. Men smaken är kanske som rö... flåt akterpartiet här. :) | ||
thopac | 2006-12-20 11:42 | |
Kan hålla med "Basta" lite vad det gäller att få bra med P för att lägga ord som hy /dy. Man kan bara konstatera att "alla gör det" t.o.m jag. Jag skulle vilja ha ett bräde där man bara får byta bokstäver max tre gånger och då med max 4 bokst. åt gången. Det är inget kul om man möter en spelare som býter bokstäver hela tiden för att få ihop t.ex TENNIS att koppla ihop till ordet BORD. Det känns som att spela med sig själv ibland ! Kanske poängavdrag för byten ? | ||
Basta - Ej medlem längre | 2006-12-20 18:36 | |
Jag var inte ute efter att ändra på reglerna (ingen blir gladare än jag när jag lyckas lägga två brickor och få 45 poäng). Vad jag menade var att man kanske skulle ha en blank spelplan som inte påverkade raitingen. Tror att en sådan spelplan skulle gynna ett fritt och kul spel med många, långa och roliga ord. Man kanske till och med kunde ha ett friare regelverk vad gäller godkända ord, ett betapet "free style". | ||
brava | 2006-12-20 19:01 | |
jag tycker att det skulle vara skoj om inte bokstäverna hade olika poäng . Man kunde tänka sig en poängsättning som växte propotionellt till antalet bokstäver i ordet. tex 4p för tvåbokstavsord, 7 för 3-bokstavs, 12, 21, 38, och så 60 för rull och sen kanske + 10 eller så för ytterigare längd. | ||
Craxyknas_88 | 2006-12-20 21:02 | |
brava, kul idé men jag tycker om det nuvarande sättet också :) | ||
brava | 2006-12-20 23:13 | |
jo - jag med verkar det som med tanke på att jag väl har spelat sisådär en 2500 matcher | ||