Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
44
Inloggade83
Mobilspel
Pågående21 251

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pekkis2007-01-04 07:35
Antal inlägg: 1173

Stenförkyld och arbetsintervju..
Jupp. Passar sig jätte bra. Skall på min livt första arbetsintervju om ett par timmar och är snorförkyld.
Man skall inte ringa och boka om mötet va?

Så jäkla dumt.

Någon som har några andra goda råd. Klädsel? Skall man se bohemiskt mysig ut, eller lite mer "stilig"? (inom äldrevården jag söker).

nina733 - Ej medlem längre2007-01-04 07:41
Antal inlägg: 4346

Trist att behöva vara förkyld en sån dag .Orkar du gå, så är det klart att du ska det, men ligger du med feber bör du stanna hemma.

Det kommer säkert att gå bra. Var bara dig själv.
Lycka till !! =)

veggie_d2007-01-04 08:49
Antal inlägg: 1187

Jag hade bokat om, alla gånger (utom om det bara är en halvtimme kvar). Är det en någorlunda vettig arbetsgivare det handlar om så har de inga problem med att du råkat bli förkyld. Jobbintervjuer kräver ett maxat självförtroende, och det har man inte gärna om man har huvet fullt med snor. Samma med kläderna, skit i hur du tror de tycker du ska klä dig, och klä dig som du brukar istället. En outfit som du känner dig helt bekväm med. Nya skor eller en visserligen snygg skjorta som du ändå aldrig riktigt blivit vän med är ingen bra idé. Jag har fått alla jobb jag sökt, utom ett, och på intervjun till det jag inte fick hade jag nya skor.. det var säkert därför =)

KillerCow2007-01-04 08:50
Antal inlägg: 222

Hum, angående klädsel är det nått du skulle ha kollat upp innan. Det är bra om man kolalr upp lite vad företaget har för dresscode o klä sig därefter, det skapar en gemenskap o visar att du kan passa in. Sedan om du är förkyld, ring o fråga om de vill se dig ändå, trots snorig näsa, men det gäller att inte ha feber. Du ska ju inte smitta alla på det jobbet o få de på det sättet komma ihåg dig. Däremot anses det som bra ton att "förvarna" att man är förkyld o låter intervjuaren vara med o ta risekn att vilja träffa dig elelr ej.

Pekkis2007-01-04 09:04

Tack för rådet KillerCrow. Jag ringde och berättade och mitt snuviga tillstånd, men de ville träffa mig ändå.

Dessutom skönt att ha fått förvarna dem =)

SheDeVille2007-01-04 12:04
Antal inlägg: 2243

Hoppas intervjun gick bra, trots din snuva!

mamman - Ej medlem längre2007-01-05 11:16
Antal inlägg: 6379

OCh så vill vi ju veta hur det gick!!!!

Om man jobbar inom äldrevården är det väl arbetskläder av "sjukhustyp" man har på sej? Då är det ju inte jätteviktigt med snygga trendiga kläder.

Pekkis2007-01-05 12:58

Den gick nog bra. Tycker jag. Men jag älskar ju mig, men det gör nog inte de ännu =)

... fast jag vill nog inte ha jobbet....

mamman - Ej medlem längre2007-01-05 13:38

Är du uska??

Jobbade förut inom äldrevården, men det är nog inte det bästa stället för mej... Nu jobbar jag på sjukhuset ett tag till, men ska börja läsa till syrra 22 januari!

Pekkis2007-01-05 13:41

Snart uska. Fast det är förhoppningsvis bara temporärt. Jag tror jag vill bli fastighetsskötare =)

Jag gillar egentligen ingenting som har med sjukdom eller sjukhus å göra.
Men pensionärerna är snälla.

mamman - Ej medlem längre2007-01-05 14:21

Var likadan när jag läste till uska... men det liksom växte på mej... arbetet alltså!
Det är bra att ha ett "yrke" i botten så det finns något du kan göra vid ev. arbetslöshet.... Sen kan du alltid läsa till städtant eller ingenjör om du vill!

Lycka till!!!

ajson - Ej medlem längre2007-01-05 21:21
Antal inlägg: 5150

jag är uska inom demensvården o älskar mitt jobb.. Har 23 år bakom mej o tycker det är intressant o lärorikt varje dag... Blir så glad då mina tanter o gubbar har en glädjestund.. fast de glömmer nästa stund vad vi har gjort.. ju mer jag jobbar, ju mindre vet jag om de dementa... den ena är ju inte andra lik... funderar på att studera i höst inom demensvård eller gerontologi på högskolan... Men till sakfrågan... Det är bra att ringa o tala om att man är sjuk (förkyld) så får arbetsgivaren ta ställning till det.. Som AO på min arbetsplats är jag med på intervjuerna, o tycker det är bra.. Chefe´n vet inte alltid vad som behövs på avdelningarna.. De brukar inte visa sig så ofta där!!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?