Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 8 |
Mobilspel
Pågående | 21 175 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
RedlineRocks - Ej medlem längre | 2007-01-15 02:12 | |
Datakunninga/"nerds" o ni andra, Se hit! Problem med datan, haft det ett tag, tänkte om det e någon här som kan hjälpa mig, och ja jag kan söka mig till ett dataforum men tycker om er bättre, hoho. Min dator stänger av sig då och då av sig själv. Den säger poff och startas om. Jag undrar varför? De mesta på den e nyköpt iå¨r, utom grafikkortet och proccessorn som är en AMd på 1,8 ghz, tror jag :) Oftast när den stänger av sig är det en torrentklient jag har på,m den drar ca 45000-90000kb som högst. När jag hade Winamp och mozilla på datorn hände det oftare, dessa e nu borttagna. Om jag ahr på pokerklienten samtidigt som tirrentklienten öär det kört ,den klarar högst 5 minuter då. Så, kom nu på alla olika anledningar till att den stängs av, vore ju riktigt konstigt om den inte skulle klara av att ha torrentklienten på, verkar osannolikt, så usel är den inte. Tack fölr eran hjälp nu och jag ska försöka svara om det är nå¨gra frågor ni har. | ||
Göte Borg - Ej medlem längre | 2007-01-15 02:57 | |
Kan vara nätverksaggregatet | ||
daner00 | 2007-01-15 06:01 | |
Jag hade exakt samma problem, det är processorn som blir överhettad. Enkelt att fixa, öppna lådan, ta fram dammsugaren, sug bort allt damm sen garanterar jag att den inte kommer att stängas av. | ||
Beatrice_se | 2007-01-15 10:16 | |
Hmmm har också ett data problem... vid slutet av varje betamatch så förändras brickornas bokstäver (textsnitt) helt plötsligt,smala nästa oläsliga bokstäver. Har virus scannat men inget virus här inte ...what to dooo nog för att det är en gammal SAS dator men den gör bara så här på betan. | ||
RedlineRocks - Ej medlem längre | 2007-01-15 12:30 | |
GBG: Köpte nytt i sommar, Allt är nyköpt typ förutom proccessorn och grafikkortet. Daner, Damsög den för ca 1 vecka sen, jovisst vare damm, men fortfarende stängs den av :/ Hjälp mig mer! :D | ||
jssfrk | 2007-01-15 12:46 | |
Red, det har hänt mig också när jag försökt köra CoolEdit under längre perioder än två minuter... tyvärr har jag ingen lösning förutom att just dammsuga den... köp ny? :/ | ||
RedlineRocks - Ej medlem längre | 2007-01-15 13:23 | |
Jo jag vet köpa ny kan man ju göra, problemet är att jag lagt över 4000 på nya delar till den under årets gång känns värdelöst då att köpa en ny. Vad är ooledit för program? | ||
Riverpoet | 2007-01-15 13:40 | |
Segt... En av mina föräldrars datorer klarar inte av att spela betapet ens.. Flash kräver tydligen för mycket processor.. Men istället för att starta om sig börjar den pipa utav bara helvete. Inte alls stressande när man betar.. Men vafan.. Kan man inte installera nån superfläkt eller nåt då för att kyla processorn?? För övrigt använde jag torrentklienten BitTorrent förut, den sög processorkraft utav bara helvete. Segade ner hela datorn. Inbillar mig att det efter bytet till BitTornado har gott bättre. | ||
RedlineRocks - Ej medlem längre | 2007-01-15 13:55 | |
Har 4 fläktar :) Tror ändå inte på att det skulle vara proccesorn som är för seg. Det kan ju vara något med modekortet? www.utorrent.com testa den klienten, | ||
Miss_jk | 2007-01-15 13:58 | |
Min betedde sig också så förut. Jag blåste hela datorn, formaterade allt och installerade om allt på nytt. Då funkade det. Virus antar jag. | ||
Riverpoet | 2007-01-15 14:02 | |
Haha.. Ja, då är det väl bara att ta det ett steg längre och installera ett vattenbaserat kylsystem!! ;) Det kan ju säkert vara nåt annat fel än processorn, men eftersom 2 andra här har haft samma problem samt att problemet sker när du kör relativt "tunga" program låter det som processorn. För mig iaf. Men bättre experter kan man hitta. Handlar nog inte om att processorn är för seg direkt, utan att den blir varm. Är ju lite skillnad. Jag menar morsans 1.8 GHZ ska ju fan klara av betapet utan att gorma.. | ||
RedlineRocks - Ej medlem längre | 2007-01-15 14:05 | |
Hehe. Jo vi får väll testa med dammsugarn då, får hem min nya bärbvara idag så den kommer nog vara intressantare ett tag. Men vill fortfarende ha fler tips! | ||
Czardas | 2007-01-15 14:17 | |
Sluta upp med olaglig nedladdning? | ||
RedlineRocks - Ej medlem längre | 2007-01-15 15:11 | |
Herregud har du inget vettigare å säga kanske du inte ska säga nått, tråden handlarinte om nerladdning. Och varför betala för nått man kan få mgratis?? Skulle jag köpa alla dom DVD filmerna skulle kostat mig massa pengar.. | ||
veggie_d | 2007-01-15 15:15 | |
hehe. Egentligen borde jag väl veta bättre än att göra mig skyldig till medhjälp till filmstöld, men here goes: jag hade stora problem med min förra dator, klart liknande dina. Ett annat symptom var att bilden gradvis mörknade tills allt gick i lila toner, rätt funky faktiskt. Jag löste det genom att montera bort sidorna på chassit och hutta dem åt helsike, efter det funkade datorn helt ok. Hjälper inte dammsugningen så testa det om du kan. | ||
david_i | 2007-01-15 15:29 | |
Det skulle kunna vara grafikkortet som blir överhettat också. Pröva att ladda ner de nyaste drivrutinerna till både moderkortet och grafikkort. Annars kan du kanske ladda ner ett program som kontinuerligt mäter temperaturen i datorn och loggar den. Läste någonstans om någon som hade problem då datorn slog av vid alldeles för låg temperatur. Det skulle kunna vara nåt man kan ändra i antingen mjukvara till grafikkortet eller bios. Om man får se hur varm datorn blir så kan man åtminstone utesluta vissa fel. | ||
Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2007-01-15 15:29 | |
Red: Om du minns hade jag liknande problem förut och därför alltid datorn utan "skal" ;P Låt datorn stå öppen så lär det funka bättre | ||
Perpersa - Ej medlem längre | 2007-01-15 15:31 | |
Min dator hängde sig ibland vid vissa nätverksoperationer och ibland inte. Jag testade att byta nätverkskort och då funkade det felfritt... | ||
david_i | 2007-01-15 15:33 | |
www.almico.com/sfdownload .php | ||
RedlineRocks - Ej medlem längre | 2007-01-15 16:00 | |
David.. Är det länken till mätaren? loggar den automatiskt? Och om datan stängs av med det på står detvilken temp deva på när den stängdes av? Jo klart jag kan ta bort sidorna, men mitt chassi e ju också nytt, Rött dracula chassi :Dbuhu men får väll testa. Fler tips? Och tack för dem jag fått :) | ||