Spelrum
Giraffen23
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade50
Mobilspel
Pågående21 081

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Fräsmormor2007-02-04 17:30
Antal inlägg: 4

Hur duktig måste man vara?
Jag har tränat mot mig själv nu ett tag. Hur duktig måste jag bli för att någon skall vilja spela med mig? Hur många poäng får ni, som är normalduktiga?

Legobiten2007-02-04 17:36
Antal inlägg: 617

Det finns mängder av nybörjare. Bara att hoppa in i ett spelrum och prova. Man måste inte vara på nån speciell nivå för att börja spela på riktigt. Skulle gissa att en normalduktig spelare på standardbrädet får 250-350 poäng på en match. Men det beror helt på vem man spelar med eller hur man spelar eller vilka brickor man får eller... en massa annat. Att man är bra på scrabble innebär absolut inte att man alltid får hög slutpäng. Det är inte det som är grejen med spelet.

snorklan2007-02-04 17:37
Antal inlägg: 1685

Alla är här för att de vill spela, så det ska nog inte vara nåt problem att hitta motståndare =) Vet inte om man kan få fram vilka som är "normalduktiga", men poängen skiftar vilt från dag till dag för mig iallafall.
Men spela på du och ha så kul! =)

vulcan2007-02-04 17:40
Antal inlägg: 7666

Du kan absolut börja spela! En av huvudidéerna med ratingsystemet är att det ska ge en fingervisning om spelstyrka så att man kan hitta "lagom" duktiga motspelare. Du startar på 1000 i rating och beroende på hur duktig du är så kommer din rating att gå en bit upp eller ner från den nivån när du spelat ett antal matcher.

Det är svårt att säga vad som är en "normal" poäng. Det varierar för alla spelare beroende på vilka brickor man får - vilka lägen matchen ger och hur koncentrerad man är. Antagligen kommer din snittpoäng att öka när du spelat ett antal matcher och fått mer kläm på taktiken, lärt dig hitta fler ord etc.

Lycka till!

ingson2007-02-04 18:35
Antal inlägg: 4285

Du (liksom jag) är inte någon ungdom längre.
Spela med en gång. men börja gärna med normal-tid

vulcan2007-02-04 19:30
Antal inlägg: 7666

Nu har Fräsmormor spelat en match. Och vunnit! Man är inte äldre än man gör sig är ett talesätt som verkligen gäller på Betapet också. Heja!!! :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?