Spelrum
Giraffen26
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade39
Mobilspel
Pågående21 047

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sawawa2007-03-01 19:52
Antal inlägg: 606

Felringningar
Det har hänt mig några gånger nu att jag slå ett nummer som jag kan utantill, för att upptäcka att jag hamnar hos någon jag känner; Men inte den jag tänkte ringa till. Alltså att jag blandar ihop nummer och person.
Är det fler än jag som gör detta? Och vad säger man då?
Jag stammar bara, och tack vare att man känner personen är det ganska lätt att förklara, men det är ändå himla pinsamt. Och förvirrande!

(Tycker personligen att det är lättre att ringa fel på riktigt, för det innebär inte riktigt samma överraskning oc förvirring. Och man behöver liksom inte förklara.)

beaca2007-03-01 20:22
Antal inlägg: 481

Min mamma ringer fel jätteofta. Hon tror att hon ringer sin särbo eller sin kompis, men så svarar jag. Det blir nog tvärtom också. Då brukar hon säga "Va, är du där?". Men hon fattar ju att hon ringt fel, för det händer ju som sagt rätt ofta.

Sawawa2007-03-01 20:32

Ja, precis så! Vad skönt, då är jag inte ensam. Värst är ju de lokala nummerna, helt klart.

mamman - Ej medlem längre2007-03-01 20:42
Antal inlägg: 6379

Mina föräldrar har nästan samma siffror, fast omkastade, som en kompis... Man KAN emellanåt slå fel nummer... ;-)

Ibland måste jag liksom tänka till för att komma på telefonnumret om jag ska ringa min kompis och inte vill slå fel...

Amandarin2007-03-01 22:44
Antal inlägg: 173

Visst händer det. Som när jag ringde min pojkvän istället för min kompis häromdagen. Alla i hela Uppsala heter ju Johan.

Det är förvirrande det där med telefoner, man vet aldrig vart man hamnar. När jag var yngre hade jag en kompis som ibland bodde hos sin mamma och ibland hos sin pappa, men jag mindes aldrig vem som hade vilket nummer. Så jag ringde och frågade om jag kunde komma dit, fick jag ett ja kom frågan "men vart är du?".

Sawawa2007-03-01 23:28

Haha...det är nästan som när man koncentrerar sig så mycket på VEM man ska ringa så att man presenterar sig med dennes namn istället för sitt eget. Hände mig ofta när jag var liten, och ibland nu med. =)

Macson2007-03-01 23:37
Antal inlägg: 122

Jag kastar ofta om två siffror i min mormors telefonnummer så jag ringer alltid fel till samma person. Jag gör det ett par gånger om året och har gjort det i flera års tid. Lite pinsamt.

Sawawa2007-03-01 23:53

Nej, det är ju extremt roligt! =D Är personen ifråga trevlig?

annapee2007-03-02 00:47
Antal inlägg: 79

telefonsamtal händer inte så ofta, men däremot är jag mästare på att skicka sms fel, nästan alltid samma stackars människor som blir drabbade..illa, men kul i efterhand..:)

Plink2007-03-02 11:41
Antal inlägg: 296

en kompis har ett hemnummer som är väldigt likt hennes mormors nummer, det är bara två siffror som är omkastade. har lyckats ringa fel ganska många gånger och ringt till hennes mormor. vi har aldrig träffat varandra, men ändå lyckats lära känna varann på grund av att jag ringt fel hem till henne. mycket trevlig tant!

roggi2007-03-02 16:32
Antal inlägg: 128

Förra sommaren var det någon som ringde fel hit och jag svarade. Jag fattade inget av vad hon sa och försökte svara på engelska men hon bara babblade på. Till slut kom hon fram till att hon kommit fel och bad om ursäkt på engelska. Samtidigt jobbade en med italiensk släkt på mitt jobb som sommarjobbare som var lite velig ibland så jag skämtade med några om att det var väll någon släkt till honom. Jag blev måttligt förvånad när jag sa det till honom och han svarar att det var det och att dom trodde att det var han som skämtade när jag pratade svenska-engelska. :) Var nog därför hon försökte med engelska:) Världen är allt bra liten iaf fall Filipstad:).

Lite av ämnet kanske men en kul felringning!

Slemmie2007-03-10 00:20
Antal inlägg: 129

Jag har en lustig grej.. jag var hemma hos min kusin, när nån ringde upp hans telefon. Vill du prata med Slemmie, sa kusinen i luren, och räckte den till mig. Oförstående tar jag luren och möts av en främmande röst, som berättar att han fått ett sms från det här numret, det stod nåt med 'kusin'. Men, sa jag, det är ju inte min telefon! Nehej, sa killen oförstående, och så la vi på. Jag förstod ingenting. Frågade han efter mig? frågade jag kusinen. Neej, sa han. Total förvirring. Till slut kom det fram att kusinen hade lagt in FEL NUMMER i sin telefon - han trodde att den som ringde upp gjorde det ifrån MIN telefon, typ att jag hade lånat ut den, och det var såklart därför han gav luren till mig... Vi garvade.

Forticert2007-03-10 00:59
Antal inlägg: 271

Jag har ett nummer som en gång i tiden gick till en pizzeria och fortfarande ringer det folk lite då och då till mig och beställer pizza.

snorklan2007-03-10 10:40
Antal inlägg: 1685

Fördelen med att bara ha mobil.. man slipper slå nr och ringer därför aldrig fel =) Nackdelen är väl dock att om jag blir av med min mobil kommer jag aldrig kunna få tag på nån, för jag kan knappt ett enda nr utantill =)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?