Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 21 117 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Jesperus | 2007-03-17 22:45 | |
Poänginflation :) Har noterat att de översta på betapets topplista har mkt högre rating än vanligt, kan detta bero på de nya reglerna för tidsavdrag på hets då de flesta av dem spelar detta? | ||
Hick ticks | 2007-03-18 08:09 | |
Den kan det mycket väl bero på. Eller så har väl de bara blivit bättre... xD | ||
Sporten1 - Ej medlem längre | 2007-03-18 19:59 | |
Det stämmer bra Jesperus. Jag drar nytta av det lite eftersom jag aldrig går över tiden. Spela ännu snabbare och dom får svårare att ta beslut innan väl tidsavdraget kommer in. | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2007-03-18 21:15 | |
Det väcker pånytt frågan om differentierade ratinglistor för olika spelplaner och/eller speltempon tycker jag. En viss rating för en "slumpad hets"-spelare är inte jämförbar med samma rating för en "normal standard"-spelare. | ||
Knevert - Ej medlem längre | 2007-03-18 21:17 | |
Mycket bra förslag Birgerkung! | ||
Jesperus | 2007-03-18 21:21 | |
Det har du helt rätt i birger, det går inte att på ett enkelt sätt att se vem som är bäst på att spela klassiskt bräde. lite synd tycker jag. Men skulle man då varje spelare ha två olka rating? ett för slump och ett för normal, eller hur skulle man avgöra vilken lista man hamnar på.. det man spelar mest? | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2007-03-18 21:30 | |
Det finns nog ingen enkel lösning. Olika ratinglistor är inte heller bra. Jag spelar till exempel nästan bara snabb standard, men någon enstaka gång kanske jag tar en slumpad match. Då vore det ju inte rättvist för den jag möter om min rating skulle vara på nybörjarnivå. | ||
werigo - Ej medlem längre | 2007-03-19 09:53 | |
Den här frågan om olika spelrum för beroende på rating osv,den kommer ständigt upp. Kan det vara så svårt att acceptera en förlust?Varför spela mot någon med så olika rating,dvs stor skillnad efter avslutad match? Jag spelar bara stadard-hets,kliver någon in så kör jag oavsett rating,ibland kliver jag in i någon annans spel. Får jag vara med så e de ok,annars blir jag kickad,inte mer med det. Alla begriper väl,åtminstone efter första förlusten ungefär hur poängsystemet fungerar. | ||
vulcan | 2007-03-19 10:14 | |
Allt handlar om hur stor betydelse man vill tillmäta ratingslistan. Om man ser det främst som ett bra sätt att få ett ungefärligt grepp om andra spelares spelstyrka och som en kul grej - då kan jag tycka att det inte är så viktigt. Om man däremot tycker att det är av oerhört stor betydelse med ett antal ratingpoäng hit eller dit och att det är fantastiskt intressant vem som för tillfället ligger 1:a och 7:a på listan - då kommer saken i ett annat läge. Själv ligger jag väl ärligt talat nånstans mittemellan, med mer dragning åt det första alternativet. Om Odin&co med relativt lite jobb kunde fixa två separata ratingsystem för hets respektive övriga spelformer så skulle jag nog tycka att det var rätt intressant. Om det kräver mycket jobb tror jag dock att det finns mer angelägna projekt att lägga tid på. Sen ska man hålla en sak i minnet: Detta är ingen tävlingsrating. Den kan därför inte jämföras fullt ut med exempelvis svenska scrabbleförbundets rankinglista, ATP-rankingen i tennisen eller nåt annat. | ||
SirNose | 2007-03-19 11:45 | |
Ta bort slumpat bräde från siten och inför hets som standardtempo IRL. Då blir nätet och verkligheten i alla fall mer jämförbara, men framför allt skulle det också gynna just mig, både här på betapet och på rikt. :) | ||
Elmis | 2007-03-19 12:41 | |
6 min irl Good luck med plockandet av brickor, komma ihåg klockan, räkna ihop och skriva upp poäng, pricka av brickor osv osv. Du får ingen hjälp live. ;) Men på skoj vore det kul o se hur en hetsturnering irl skulle fungera. Dock tror jag inte många skulle fixa 6 minuter... | ||
Pottränad - Ej medlem längre | 2007-03-19 12:47 | |
Härmed förutspås att Sporten inom 24 timmar kommer med ett inlägg som ... äh...jag kan citera det i förväg. "6 minuter? Löjligt. 3 minuter max! /Hetskungen har talat" ;) | ||
vulcan | 2007-03-19 12:47 | |
I min gamla idé om ett hets-SM har jag funderat på att 10 minuter IRL skulle motsvara 6 på nätet ganska väl. Möjligt dock att man ska dra ner ytterligare en minut eller två. Och visst vore det spännande då jag tror att ett antal nya spelare skulle lockas av att spela en sån tävling. | ||
Elmis | 2007-03-19 12:47 | |
10 var min tanke oxå... | ||
SirNose | 2007-03-19 14:48 | |
Jo 10 känns rimligt. Särskilt med tanke på att jag aldrig kommer ihåg att trycka på shackklockan och därmed skulle 10 minuter bli den totala tiden för mig och motståndaren. :) | ||
Knevert - Ej medlem längre | 2007-03-19 15:26 | |
Jag och Perfekt körde hetsmatch på träningen, En match jag för övrigt vann. Däremot tycker jag inte att man ska börja spela hets IRL. Det är en speciell tjusning med schackklockor och stryklapp. | ||
SirNose | 2007-03-19 21:50 | |
äntligen 4000+ i rating! bara att tacka nya hetsreglerna för det eftersom man är snabbare än bra :) | ||