Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 21 124 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
sarlina | 2007-03-23 21:14 | |
Musik att somna till... Om jag vill vara absolut säker på att somna snabbt har jag ett ofelbart medel - jag sätter på "Andliga önskesånger i urval av Artur Eriksson"! Först sjunger högst densamme på ett oefterhärmligt struttigt och självbelåtet vis "När den evigt klara morgon gryr" med den fenomenalt komiska versraden " - skall och jag för vita tronen glad framgå." Sedan kommer Mia Marianne och Per Filip med "Där rosor aldrig dör" och då börjar jag redan glida mot drömkanten. Vid tredje numret "Han har öppnat pärleporten" med Christer Sjögren och damkör brukar jag tvångsmässigt och kortvarigt grubbla över hur många av damerna i kören som Christer har satt på - sen sover jag. Jag har prövat många andra skivor men ingen, ingen har samma hypnotiska effekt. Andras erfarenheter i ämnet emottages tacksamt. | ||
Imaginos - Ej medlem längre | 2007-03-23 21:17 | |
"Ärtan" Eriksson är morsans favvo. :-) | ||
sarlina | 2007-03-23 21:22 | |
Han ingick i en frikyrklig sångartradition med flådiga bilar, fett ego och snygga kostymer. | ||
sarlina | 2007-03-24 01:10 | |
Kom igen nu, ni skall ju för fasen sova snart, vilken skiva?? | ||
Mimsan1986 | 2007-03-24 02:24 | |
Håkan med Vaggvisa för flyktingbenägna på repeat. | ||
Perpersa - Ej medlem längre | 2007-03-24 07:48 | |
Floatation, med The Grid | ||
ENAPEON | 2007-03-24 08:46 | |
Brian Enos Neroli är väl skivan som brukar n'mnas i såna här sammanhang, oavsett vad man tycker om musiken så somnar man ofelbart inom 2-3 minuter. | ||
HappyU | 2007-03-24 20:00 | |
En gammal goding. Boys II Men som sjunger Yesterday acapella | ||
MonsterFrank | 2007-03-24 20:31 | |
Lyssnar på Svenska Favoriter när jag ska somna :) Inte så mycket för sömnen som för musiken :D Har dock en riktig somna-CD, meditation with Bach. Vacker pianomusik som får en att somna rätt snabbt. | ||
Maybach | 2007-03-24 21:00 | |
Inte Benny Hill show theme song. | ||
grandmamoses | 2007-03-24 21:46 | |
Om jag inte kan somna sätter jag på tomtarnas paradmarsch. Går diciplinerat med bestämda steg, växelvis lyftande benen straka och så högt som möjligt, noga med att hålla takten, ett varv i huset. Sedan gör jag halt framför sängen. Höger om vänster om ett par gånger. Därefter dyker jag ned i sängen och somnar direkt utmattad och fullständigt tom i huvet. | ||
Sawawa | 2007-03-25 01:24 | |
Ett tag hade jag en panflöjtsskiva som gick varje kväll. Funkade jättebra, men nu kör jag med kassettböcker. Gärna med en manlig uppläsare, men en sådan här brummig farbrorröst. Då somnar jag med en gång. | ||
lelou - Ej medlem längre | 2007-03-25 14:22 | |
somna till musik är omöjligt. tyst och mörkt ska det vara... | ||
Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-03-25 14:58 | |
Håller helt med Lelou. Åtminstone vid läggdags är det skönt med lite tysthet. | ||
sarlina | 2007-03-25 21:30 | |
Kanske man i stället för att räkna får kan tänka på grandmamoses när hon marscherar runt huset, 20-30 varv bör kunna få en att gå i koma. | ||
grandmamoses | 2007-03-25 22:17 | |
Det bjuder jag på. Räkna får är jobbigt. Det kan bli många. Lite mer att tänka på i så fall: Glömde berätta att innan jag sätter på musiken och börjar marscherandet så bäddar jag sängen mycket noga(i vanliga fall är det lite si och så med det)). Det är nämlgen av yttersta vikt att allting ligger sträckt, prydligt och disciplinerat, inte ett veck får finnas. Extra viktigt är det att täcket ligger i exakt linje med kudden och med 1 cm avstånd emellan. Jag tar även fram vinkelhaken för kolla så att kudden och täcket ligger i rät vinkel mot långsidan på sängen. | ||
sarlina | 2007-03-26 00:18 | |
Grandmamoses, varför finns du inte med på tråden om den ideala kvinnan? Jag förutsätter att en 50-öring släppt från 30 cm höjd studsar minst 15 cm mot det av dig sträckta sängtäcket. | ||
KillerCow | 2007-03-26 13:30 | |
Förr i tiden somnade jag bara med min gamla kassettbandspelare (kommer ni ihåg såna? ;D ) med blandband i. Det värsta är att jag under många år bara hade två kassetter jag växlade med för att somna, så varje gång man hör t.ex en av låterna på slutet av en av kassetten, så kan jag inte njuta av musiken. Jag bara vänta spänt i hela kroppen på *KLICK* trefjärdedelsdelar in i låten där kassetten brukade ta slut. När det då inte kommer blir jag helt konstig i kroppen o hjärtat rusar :D Nu sover jag med tysnad :) | ||
andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2007-03-26 14:16 | |
cocteau twins | ||