Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 21 109 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Morristown - Ej medlem längre | 2007-03-24 14:07 | |
Så spelar jag bäst Betapet Jag har inte ägnat mig åt en total analys över hundratalet matcher, men däremot suttit stila och tänkte ett tag på hur jag bäst spelar en Betapet-match. RUM; GIRAFFEN SPELFORM: Special TID: Stress FÖRSTA-DRAG: Jag MATCHORDNING: Min tredje ungefär MOTSTÅNDAR-RATE: 1600-1900 MOTSTÅNDAR-ÅLDER: 28-50 MOTSTÅNDARKÖN: Kvinna TIDPUNKT: 22-01 DAG: Torsdag (vet inte varför, har tränat precis innan) MILJÖ: Hemma OMGIVNING: Tystnad, musik i ett annat rum, släckt i taket VID DATORN: En kopp te, kanske en ordbok | ||
tildus71 - Ej medlem längre | 2007-03-24 15:31 | |
Rum : spelar ieg ingen roll men girren har fler högratade och därav större koncentration från min sida iaf ibland... spelform: slump tid: hets första drag: spelar ingen roll beror på brickan. matchordning: första eller nästan sista motståndar rating: 1600-2300(och uppåt) motståndarålder:25-60 motståndarkön:ingen betydelse dag:när jag inte är slut efter jobbet oftast helg miljö:hemma Omgivning: musik rock relaxing eller radio. möjligtvis tv bara där är ljud. Vid datorn: ett glas konjak eller en kopp te samt vatten,(oftast te), en remote till tvn som finns bakom ryggen, radio via nätet, samt ex antal chattar.. | ||
tildus71 - Ej medlem längre | 2007-03-24 15:42 | |
på dagtid ska där stå kaffe, men det är på dagtid... | ||
knorken | 2007-03-24 15:48 | |
hm det anses som fusk att använda ordbok när man spelar.. | ||
tildus71 - Ej medlem längre | 2007-03-24 15:58 | |
nja det är som att ha alla listor som finns. inte fusk. anagramprogram som frank däremot är fusk att ha under spel. | ||
Morristown - Ej medlem längre | 2007-03-24 15:58 | |
Hm. ordboken har jag bara för att kolla om ord finns. Inte för att få idéer! | ||
pilutta-dej | 2007-03-24 16:16 | |
Ordboken är bra för att kolla vad det är för konstigt ord motståndaren lagt också, fast jag hinner oftast inte se efter förrän efter matchen, skriver upp orden så länge. Ibland hittar man ju nya ord som man själv kan använda vid tillfälle. När jag försöker spela på engelska blir det rätt många ord kan jag lova. | ||
Morristown - Ej medlem längre | 2007-03-24 16:19 | |
Så, åter till vad tråden handlade om! | ||
knorken | 2007-03-24 17:02 | |
Tildus: Att använda listor när man spelar är inte heller tillåtet. Listor är till för att pluggas in när man inte spelar. Att ta reda på vad ord betyder är ju givetvis inte fusk, men att använda ordbok som hjälpmedel när man spelar är inte tillåtet. | ||
Brittleif - Ej medlem längre | 2007-03-24 17:30 | |
"Hm. ordboken har jag bara för att kolla om ord finns. Inte för att få idéer!" Haha dagens eller?? Ordbok är fusk, själv dunkar jag huvet i väggen samtidigt som jag spelar för att ni andra ska ha en chans att vinna. | ||
tildus71 - Ej medlem längre | 2007-03-24 17:42 | |
knorken vart står det? har missat.. använder heller inget som helst men som jag fattat det är såna ordlistor helt tillåtna att ha bredvid datorn när man vill kolla upp en sak. men jag måste ha missat vad som är fusk å inte då.. | ||
bänkpressad - Ej medlem längre | 2007-03-24 17:51 | |
RUM; Det är lampor där, dom blinkar SPELFORM: Snuskis, det är faktiskt personligt juh ! TID: Rätt fort, taxametern löper amok FÖRSTA-DRAG: Glädjeflickans MATCHORDNING: Hon,jag, jag, jag MOTSTÅNDAR-RATE: tja MOTSTÅNDAR-ÅLDER: 19- MOTSTÅNDARKÖN: Kvinna TIDPUNKT: När man är full, kan vara när som helst DAG: Alla dagar är en bra dag MILJÖ: Bortaplan OMGIVNING: Tystnad, musik i ett annat rum, släckt i taket VID DATORN: bokningslista | ||
knorken | 2007-03-24 18:01 | |
Tildus: Inga hjälpmedel är tillåtna under match. Tydligt nog? | ||
tildus71 - Ej medlem längre | 2007-03-24 18:10 | |
haha visst, då får man väll inte lyssna på ljudböcker eller lyssna på radio eller tv heller då jag menar där kryllar det ju av ord..... | ||
SheDeVille | 2007-03-24 18:39 | |
För att vara på säkra sidan så har jag skärmen släckt och känner mig fram :-). Dessutom har jag hörlurar på för att stänga ute alla ljud - för de kan ju ropa ute på gården och att jag får hjälp på så vis och det vill man ju inte :-)). | ||
Morristown - Ej medlem längre | 2007-03-24 18:40 | |
Återigen, till ämnet. Annars får jag be någon admin låsa tråden | ||
SheDeVille | 2007-03-24 18:45 | |
Helt rätt Morristown, ber om ursäkt och rättar mitt misstag, RUM: GIRAFFEN SPELFORM: Slump TID: Hets FÖRSTA-DRAG: Beror på bricka MOTSTÅNDAR-RATE: 1500-uppåt MOTSTÅNDAR-ÅLDER: Spelar ingen roll MOTSTÅNDARKÖN: Spelar ingen roll TIDPUNKT: Övervägande kvällar, helger dygnet runt DAG: Mest helg MILJÖ: Hemma OMGIVNING: Tv/radio på, en myslampa VID DATORN: En kopp Capuccino för det mesta | ||
Nemi | 2007-03-24 19:14 | |
Tog bort inlägg som var onödiga påhopp mot person. (Man får inte använda listor eller ordböcker medan man spelar. Efteråt och innan är givetvis ok. Precis som när man skriver prov/tentor. Scrabbleförbundets regler gäller som vanligt. Men det är off topic så det behöver inte diskuteras vidare just här. Detfinns en sådan klistrad tråd i "frågor" om ämnet inte känns färdigpratat) Min ultimata spelning: När jag börjar spela igen och får in vanan ;) | ||
Lotusblomman | 2007-03-24 22:49 | |
Oseriöst av övervakare som inte har ett hum om spelreglerna, och istället gör narr av de som förmedlar kunskaperna! De om några bör ha intresse av vad som gäller. Det är dessutom de som ska kunna avgöra om någon ska stängas av pga fusk tex. Hur det går ihop kan man undra.. (inte Nemi alltså, hon verkar ha läget under kontroll) | ||
Mouche - Administratör | 2007-03-24 23:17 | |
Jag har inte deltagit i diskussionen i denna tråd eftersom jag varit borta några timmar men vill ändå "säga" några ord... Jag tror mig kunna säga att ingen av de som för närvarande är övervakare kan anses "inte ha ett hum om spelreglerna" eller ha ett bristande intresse för sin uppgift. Att man däremot kan missa någon enstaka punkt i regelverket, kan nog hända oss alla. Att stänga av för fusk är för övrigt något som, om det inte rör sig om oerhört solklara fall, diskuteras av många övervakare tillsammans innan avgörande beslut fattas. Angående att göra "narr" av någon så vågar jag, utan att ens ha talat med personerna ifråga, garantera att det inte var något försök att vara medvetet elak utan istället lite småtokiga skämtsamheter. Vad många tycks glömma är att även vi övervakare är människor, med alla fel och brister, men också med alla goda egenskaper, som alla andra spelare här har. Angående ordlistor etc under pågående match är det, precis som Nemi skrev här ovan och även andra skribenter för den delen, inte tillåtet att använda några andra hjälpmedel av det slaget än den egna hjärnan. Efter detta inlägg får diskussionen om ordlistor etc diskuteras i någon annan tråd. Av respekt för trådskaparen kommer alltså alla ovidkommande saker från och med nu, att omedelbart tas bort från tråden. Mouche | ||