Spelrum
Giraffen | 44 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 70 |
Mobilspel
Pågående | 21 353 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
BigBow - Ej medlem längre | 2007-04-04 23:52 | |
Morgonritualer Va gör ni alltid innan ni går till jobbet/plugget, eller är ni sånna som bara stressar genom morgonen?? Själv måste jag alltid dricka kaffe, kolla mailen, skumma genom aftonbladet och lyssna på musik innan jag drar iväg. | ||
BigBow - Ej medlem längre | 2007-04-04 23:56 | |
Och ligga o dra mig minst 10 minuter. | ||
Knevert - Ej medlem längre | 2007-04-05 00:25 | |
Jag brukar inte gå upp förrän middagen är klar, Så jag pissar sen så äter jag middag | ||
-Laphroaig - Ej medlem längre | 2007-04-05 00:35 | |
Jag blöder ur ögonen...befinner mig i twilight zone medan mobilens äckliga signal ljuder. Hunden får sig en jävligt oengagerad morgonpromenad och sen bär det av till arbetet. Imorgon lär inte bli annorlunda dessvärre :P | ||
åsnis | 2007-04-05 08:52 | |
På minsta möjliga tid försöker jag duscha, klä på mig och borsta tänderna. Snittar på 15 minuter. | ||
Maybach | 2007-04-05 10:50 | |
Kommer jag väl upp är resten peace of cake. | ||
bänkpressad - Ej medlem längre | 2007-04-05 12:40 | |
Kliver upp runt 05 och fixar matlådan, slösurfar på tti, undertexter och beta. Sen blir det till att ta en proteindrink, borsta tänderna och dra till jobbet runt 06.00. Jag är sån person att jag gärna vill ha minst en timme på morgonen innan man beger sig av. | ||
Zizzi | 2007-04-05 12:48 | |
Jag kliver upp ca trekvart- 1 timme före jag börjar. Drar mig sällan när klockan har ringt, utan stiger upp direkt. Tvättar håret varje morgon, kladdar på lite mascara. Packar ner en frukt till morgonmötet och päronfil + Allbran-flingor till fikat halv 10 (tar även med lite mjölk till morgonkaffet. Åsså masar jag mig iväg. De dagar jag går i skolan så stiger jag upp ca 1½ timme innan för jag måste då räkna in en halvtimmes cykeltur till skolan. | ||
vulcan | 2007-04-05 12:53 | |
Upp - fixa frukost åt ungarna. Värma en mugg nypon- eller blåbärssoppa åt mig själv och dricka den. Lägga fram kläder åt ungarna. Hoppa in i duschen. Klä på mig - säga åt barnen att ta på sig ytterkläderna. Se till att äldste sonens skolväska har rätt innehåll och ta med mig lite frukostbröd själv i en påse. Detta har jag numer lyckats pressa ner till runt 40 minuter när jag är som mest effektiv. Allt för att få ligga kvar några minuter till i sängen... Det gäller också att inte känna sig stressad eller börja gapa åt någon som är lite långsam. Sen går jag ner i varv under bilfärden till jobbet och börjar arbetsdagen med en morgonfika/dagens andra frukost vid datorn | ||
Gariam - Ej medlem längre | 2007-04-05 13:21 | |
Det enda jag gör på vardagsmornar är att klä på mig och borsta tänderna för att sedan gå hemifrån. Allt annat görs kvällen innan -duschar, lägger fram kläder, fixar matlåda/frukost osv. På helger så är det långfrukost i sängen som gäller, lyssnandes på P1. Kaffe alla mornar oavsett. :o) | ||
Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-04-05 14:24 | |
Mina morgonritualer beror helt och hållet på vilket humör jag är när jag vaknar. Vaknar jag lycklig så stiger jag upp pigg och utvilad, klär snabbt på mig, stoppar i mig en macka eller två, borstar tänder,a pussar på Stjärt och sticker till plugget. Vaknar jag olycklig så känner jag mig trött och drar mig hur länge som helst. En sak: Jag avskyr LJUD på morgonen, vare sig det är musik eller grannbabbel. Tyst ska det vara, musiken hör till kvällen. | ||
nicke_bagare | 2007-04-05 14:28 | |
går upp 02.00,slår en 7 ,sätter in mina ögon,kläder ,går ut med doggelito.sen till kneget | ||
BigBow - Ej medlem längre | 2007-04-05 16:30 | |
pussar på stjärt? | ||
diana_s | 2007-04-05 18:39 | |
direkt ut i köket och sätter på kaffet.... sen toan... sköljer ner medicinen med ett glas mjölk och tar ett kex.... sen blir det tre muggar kaffe med mjök, 1-2 cigg och sen går det att snacka med mej.... då kan dagen ta sin start :-) | ||
Morristown - Ej medlem längre | 2007-04-05 19:15 | |
På med en t-shirt, hämta DN, sittläsa på muggen. På med morgon-TV. En snabb dusch. Kläderna på. Fixa barret. Frukost köper man ute. Man är väl rik! | ||
Annieel - Ej medlem längre | 2007-04-05 19:16 | |
Kaffe och en iskall duch . Snabb promenad tidigt . Då vaknar jag . | ||
Jaap | 2007-04-05 21:03 | |
Är extremt morgonpigg. Vaknar utan klocka vid fem... tänker på kaffe....tar på mig morgonrocken....sätter på perkulatorn som brygger mycket gott kaffe...brer ett par mackor med chevre och honung.... klappar katten....hämtar tidningen...frukost och läsning i 40 min.... duschar...klär mig...går till bussen...(Somnar sött vid 22-tiden) | ||
Arme - Ej medlem längre | 2007-04-05 21:44 | |
Går upp runt 06.25, duschar, klär mig och äter frukost och far sedan till jobbet. Inget konstigt egentligen. | ||
pilutta-dej | 2007-04-05 21:51 | |
Först ligger jag och drar mig en stun, tacka vet jag snooze, Så småningom kryper jag ur sängen, stretchar min stela kropplite, hämtar Dagens Nyheter och sätter mig på toaletten, ganska länge, tills jag gjort det jag ska där. Sen morgontvätt, påklädning och hårborstning och så dags för frukost. Fil av någon sort, müsli eller K special, någon frukt. Te får vänta tills jag kommer till jobbet, Borsta tänderna, släta till sängen, kolla att allt är med och så iväg. ibland är någon annan familjemedlem igång samtidigt och då kan det bli lite kris i badrummet när min morgonritual blir störd, jag är inte särskilt flexibel eller social på morgonkvisten. Men å andra sidan kan man då få en morgonpuss och det är värt strulet. | ||
Magusta | 2007-04-12 23:09 | |
Vaknar nästan varje morgon av att min son leker polisjakt med många bilar inblandade och väldigt många och höga ljud,omkring fem på morgonen. masar mej upp när jag hör hur de andra barnen planerar frukost till mej.kokar kaffe som jag aldrig hinner dricka ,för plötsligt slår det mej att tiden går även fast jag känner mej död.Borstar tänder på mej och barn,drar på kläder och letar vantar som kan vara precis var som helst.Slänger i frukt i burkar och portionerar ut i olika skolväskor.pussar skolbarnen, tar den lille i handen och springer ner till cykeln men hinner springa upp tre ggr för att hämta något jag glömt.På jobbet halv åtta.Får kaffe som smakar rävgift..God Morgon.. | ||