Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 994 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ögor | 2007-11-18 11:34 | |
![]() | Kloka ord av Tage Danielsson Tage Danielsson borde ha fått Nobels pris i Humanism! "Utan tvivel är man inte klok", "Tron kan försätta berg, med tvivlet kan sätta dem igen"... =) Kloka ord av Tage Danielsson: web.telia.com/~u13106607/ . Ta för dej! :) | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2007-11-18 17:42 | |
![]() | Ett lite citat från Tage Danielsson: Det är tur att inte kyrkorna lyder under postverket, för då finge de ju inte ha öppet på söndagarna. | |
pilutta-dej | 2007-11-18 18:12 | |
![]() | "Människans inre är en tummelplats för motstridiga känslor." Och läs hans dikt om Göta Kanal. Och förstås "Sagan om busschauffören som tänkte att va fan". | |
Tommy 1979 | 2007-11-18 19:04 | |
![]() | För att inte tala om hans sannolikhetsmonolog. Fantastiskt! | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2007-11-18 19:14 | |
![]() | Jag tänker alltså gör jag mig till// oxå Tage | |
Vigdir | 2007-11-20 11:18 | |
![]() | "Jag kan en sång om skärgården Så här går den: Roslag och plankton Taube och Karl Ankton" Den är inte tänkvärd, men den är rolig! | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2007-11-20 16:28 | |
![]() | Munnen tiger, sakta stiger, hjärtats röst. Ord så ömma vill jag gömma i mitt bröst. Tyst min hand jag räcker, den dig kärlek svär. Tyst min hand mot dig jag sträcker: håll mig kär! | |
Forticert | 2007-11-20 16:41 | |
![]() | Sannolikhetsmonologen! www.youtube.com/watc...ju hW-4tyEI | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2007-11-20 18:43 | |
![]() | Om flickor vore blommor, det vore bra konstigt. Vilket fniss och flams det skulle bli i rabatterna! | |
EddieTheHead - Ej medlem längre | 2007-11-20 18:52 | |
![]() | Så här när julen snart står för dörren: "Låt oss stanna upp ett ögonblick och ställa oss några frågor. Hade icke Karl-Bertils grymme faders hjärta veknat om han med egna ögon fått bevittna den glädje som hans son spritt ut över samhällets bottenskikt? Om han hade sett gatflickan Beda Larsson trycka sin randiga sidenslips till sin barm i julnatten, hade icke då hans ögon mjuknat? Hade han kunnat framhärda i sin ilska om han fått kasta en blick in den arbetslöse Harald Ljungströms hem, där barnen glada lekte med sina sex japanska servettringar av päronträ? Och hur skulle han ha kunnat harmas i sitt innersta om han fått vara, med när den ensamma änkan Lisbeth Blomkvist öppnade sitt paket och med tårade ögon beaktade en flaska Aqua Vera? Dessa frågor förblir obesvarade; vi kan vara hålla för sannolikt att om de muntra tonerna från från tunnbindaren Ernst Haraldssons leksaktrumpet nått fram till Tyko Jonssons öron, så hade han kanske inte denna julnatt somnat i vredesmod." Ur Sagan om Karl Bertil Jonssons julafton | |
GERILLA | 2007-11-20 23:22 | |
![]() | Tage Danielsson var ett geni, rest in peace. | |
Minta | 2007-11-21 01:40 | |
![]() | Ur Grallimatik struntpratets fysiologi och teknik Det onaturliga urvalet §6. När man vill beskriva något för någon gör man alltid ett urval av fakta. Folk som inte kan prata strunt beskriver saker och ting genom att välja ut karakteristika som kan ge en vettig helhetsbild av det beskrivna. Gör aldrig det! EXEMPEL: Churchill var en tjockis som målade dåliga tavlor och rökte för mycket och såg ut som en oskälig hund där han stod och spretade med sina fingrar i vädret. Den blekgula färgen på väggarna ger en rogivande effekt. Sängarna är inte som så ofta annars för mjuka. När solen lyser in genom de pittoreska fönstren bildas ett lustigt rutmönster på golv och väggar. Och runt omkring de gedigna murarna Långholmens underbara natur! Köpenhamn är en ogästvänlig stad där det inte ens finns en toalett i närheten när man behöver. Shakespeare var glosögd. | |
bennyboll - Ej medlem längre | 2007-11-22 17:52 | |
![]() | Tage Danielsson har skaldat dessa rader: " Om jag tänkte som fan | |
bennyboll - Ej medlem längre | 2007-11-22 17:54 | |
![]() | om igen: Om jag tänkte som fan kanske hela dan på mitt liv och fann en slags mening som var sann, ja, då får jag inte glömma en förbannat viktig grej, att då gäller denna sanning bara mig" | |
y not | 2007-11-22 18:06 | |
![]() | Att kritisera Tage är väl om något politiskt inkorrekt. Men jag kan inte finna något som han sagt som retat upp mig. Utan tvivel är man inte klok, är ju en sådan underbar mening | |