Spelrum
Giraffen | 37 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 20 653 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
riwinx | 2022-07-16 22:59 | |
1. Dilemma 2. Föremål 3. Lösningen Testar en kreativ lek med de som vill vara kreativa. 1. En person skriver kortfattat ett dilemma. 2. Person "under" skriver tre föremål/verktyg som ska användas för att lösa dilemmat. 3. En annan person...eller personen som skrev dilemmat får i skrift lösa det med de tre föremålen. Måste inte vara helt realistiskt! 🙃 Ska vi testa...jag skriver här nedan ett dilemma. | ||
riwinx | 2022-07-16 23:01 | |
1. Dilemmat: Du har råkat stanna för länge på tågtoaletten och är nu på väg 15 mil längre ifrån din planerade slutdestination. | ||
Mollee3 | 2022-07-17 01:13 | |
2. Föremål 1: En plånbok innehållandes 425 kronor Föremål 2: En 200 sidor lång bok som handlar om hur man övervinner sin sociala fobi och rädslan för att ta kontakt med andra människor Föremål 3: En revolver! | ||
moi_magnus | 2022-07-17 17:17 | |
3. Du läser med ditt fotografiska minne den 200 sidor långa boken i ett nafs, och din sociala fobi är som bortblåst! Du går längst bak i tåget och slår sönder låset till förarhytten med revolvern. Du mutar tågvärden, som råkade vara därinne, med de 425 kronorna och den vackra plånboken i äkta krokodilskinn, och får henne således att lura tågföraren i motsatt ända att vända tåget på Trafikverkets order. Tadaa! | ||
moi_magnus | 2022-07-17 17:22 | |
Är det tänkt att jag ska skriva nytt dilemma? Nåväl, jag gör det ändå. Bedömt på ovan är det kanske egentligen en knivig situation som åsyftas snarare än ett dilemma (där det ska vara val mellan minst två alternativ)? 1. Du har, påväg till ditt eget utlandsbröllop i morgon, glömt dina bröllopskläder på Arlanda. | ||
riwinx | 2022-07-17 18:26 | |
2. Föremål till förfogande: En symaskin, en 3 liter stor flaska Baileys, samt en vit sovsäck. | ||
Monicare - Ej medlem längre | 2022-07-18 00:51 | |
3 . du mutar piloten med Baileys att han gör en U sväng tillbaka till Arlanda samtidigt hotar att sy in honom i sovsäcken om han inte lyder. | ||
riwinx | 2022-07-18 00:57 | |
1. Dilemma: Du har i hela ditt vuxna liv trott att smurfar inte finns på riktigt. Nu visar det sig att din nyinflyttade grannfamilj har en riktig smurf som husdjur och att den på nätterna gör en massa bus i er bostad. Nu måste du rädda livet på den då den nyligen (nyfiket) gnagt av en igångsatt elsladd. | ||
Monicare - Ej medlem längre | 2022-07-18 01:04 | |
1. Dilemma Jag ska springa tre våningar ner i nattlinne till sopstationen och blir utelåst en ljus sommarnatt. De flesta grannar är bortresta på semester | ||
Monicare - Ej medlem längre | 2022-07-18 01:05 | |
Aha nu var jag för sen :) | ||
Monicare - Ej medlem längre | 2022-07-18 07:57 | |
2 Toblerone, kattbur och hänglås | ||
Mollee3 | 2022-07-18 08:14 | |
Du bestämmer dig för att vara human och avliva smurfen så den slipper lida. Smurfar tål ju (precis som hundar inte choklad). Faktum är att just choklad är extra giftigt för smurfar. Du fångar in smurfen i kattburen, där du också har din katt och Tobleronen. Du vill ju inte att smurfen ska tro att det är något fuffens, så när smurfen får syn på katten känner den sig trygg nog att träda in. Efter att smurfen ätit chokladen och ligger och däser så släpper du ut katten lite snabbt och sätter sedan på hänglåset. Därefter lämnar du buren utanför grannens dörr med en liten lapp där du skrivit att du var snäll och fångade in smurfen som hade däckat på din uteplats. | ||
Mollee3 | 2022-07-18 08:37 | |
Dilemma: Du blir uppraggad av en snygg kvinna på krogen. När ni kommer hem till dig visar det sig att kvinnan ifråga inte alls är en kvinna, utan att du tydligen druckit några glas för mycket och kvinnan ifråga egentligen är en man utklädd till kvinna, vid namn Bertil. | ||
Mollee3 | 2022-07-18 08:45 | |
PS. Personen i dilemmat är en straight man (lika bra att vara tydlig) | ||
Mollee3 | 2022-07-18 09:07 | |
Inser att uppdraget var att rädda smurfen. Men det blev en liten plot twist. | ||
Monicare - Ej medlem längre | 2022-07-18 09:11 | |
Jag hade nog ätit upp Tobleronen medan jag kliade mig i huvudet hur jag skulle återuppliva smurfen som hade fått en elchock. Troligtvis lagt den i kattburen satt på hänglåset och åkt till veterinären | ||
Mollee3 | 2022-07-18 09:16 | |
Det är för att du heter MoniCARE... | ||
Mollee3 | 2022-07-18 09:17 | |
Men ja, din lösning var finare. | ||
Monicare - Ej medlem längre | 2022-07-18 09:24 | |
Fast det var nog kört ändå om smurfen var blå | ||
riwinx | 2022-07-18 19:35 | |
Ok. Då får M3 å MCare köra sten, sax och påse om vems dilemma vi ska börja med. Båda smurflösningarna var finurliga...den där med att avliva kanske var liksom den där nödlösningen som till slut när måttet var helt klart rågat...kanske behövdes. Hu så hemskt...tur att det bara är en fantasi....hihi... | ||